2020-03-22, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja fy vilket helvete det måste vara. Jag antar att man måste gå på autopilot undertiden för att inte låta sig påverkas. Om det nu överhuvudtaget är möjligt. Luften går väl ur en efteråt.

Har en kollega nere i Italien som jag har tät kontakt med. Han har gråtit en del kan jag säga.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
I kriser som denna så blir konsekvenserna av 40 års massinvandring mycket smärtsamma.

En urholkad välfärd, och en sjukvård som redan blöder efter endast 2000 smittade.

Sverige är så misskött att vi idag bara har 2 vårdplatser per 1000 invånare.
Sämst i Europa.
Nerskärningarna började långt innan det och handlar inte bara om ”massinvandring”, sen att ”Refugees Welcome” inte gjorde det hela bättre är en annan sak.

/En som varit med länge
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
*Första rapporterade fallet av Covid19 i Syrien.
Citera
2020-03-22, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Nu va jag ung vid 2009-2010 då de va en rådande pandemi och följde inte de så frenetiskt som denna pandemin. Ni som följde de, var de lika allvarligt som nu? Jag minns att folk gick i masker, men va de isolering? Karantäner , överfulla sjukhus, nedstängning av länder ? Har frågat par gånger efter detta men ingen som gett mig riktigt svar på de.

Jag antar att du syftar på svininfluensan och svaret är nej då det ganska snabbt visade sig att stora delar av befolkningen hade en immunitet mot viruset och att man snabbt kunde modda ett virus mot en annan influensa för att vaccinera människor i riskgrupperna.
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Tänkte i mitt förra inlägg skriva att det förvånar mig att inte folket gör uppror. Fast medelsvensson följer ju Rapport och litar blint på överheten.

"-Sprid ingen panik", säger ärkenöten Stefan Löfven i direktsändning, samtidigt som han förbereder tittarna på att göra ännu större uppoffringar.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Bara det att skärpningarna redan borde ha kommit och det för länge sedan.
Håller med!
Citera
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Rescue therapy with high-dose vitamin C can also be considered.
https://www.thelancet.com/action/showPdf?pii=S2213-2600%2820%2930127-2

Det börjar komma allt fler rapporter där man använder c-vitamin mot Corona. Men svenska läkare gör minsann narr över dem som förespråkar c-vitamin, även med all fakta som faktiskt finns. Skulle jag jobba med typer som Agnes Wold skulle jag skämmas. Kärring!
Citera
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nwo123
H1N1 svininfluensan. Minns inte så mycket av den så kan inte ha varit lika lättspridd som covid-19 ? Orkar inte söka efter R0 nummer

Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
Jag antar att du syftar på svininfluensan och svaret är nej då det ganska snabbt visade sig att stora delar av befolkningen hade en immunitet mot viruset och att man snabbt kunde modda ett virus mot en annan influensa för att vaccinera människor i riskgrupperna.
Så de va aldrig dessa domedagsprofeter och lika allvarligt ? Aa jag menar svininfluensan.
Citera
Medlem
sannes avatar
Just det, där kom det

För Folkhälsomyndigheten är det folkhälsan som är viktig, och där räknas tex. idrott för barnin, och smitta i sjukvården.

Även om det sista är ett helt sjukt argument, eftersom SÖS just meddelade att de hade cirka 40% av sin personal sjukskrivna just nu. Om de fick testa sig, kanske man kunde få in 20% av de som inte har corona.

D U B B L A B U D S K A P
Citera
Medlem
Gwildors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Nu va jag ung vid 2009-2010 då de va en rådande pandemi och följde inte de så frenetiskt som denna pandemin. Ni som följde de, var de lika allvarligt som nu? Jag minns att folk gick i masker, men va de isolering? Karantäner , överfulla sjukhus, nedstängning av länder ? Har frågat par gånger efter detta men ingen som gett mig riktigt svar på de.

Haha nej, det var inte i närheten av detta.
Citera
2020-03-22, 21:43
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwildor
Haha nej, det var inte i närheten av detta.
Kan du motivera ? Varför va de inte lika jävligt då? Minns att folk dog som flugor då också.
Citera
2020-03-22, 21:43
Medlem
TheCrystalShips avatar
Agenda SVT: Tegnell informerar om att grannländer som Finland har börjat backa i sina restriktioner. Inte aktuellt med att stänga fsk och grundskolor än då vi har en acceptabel nivå enligt Tegnell.

All arbetslöshet kommer ge minskade skatteintänkter och nedskärningar inom vården kommer bli ett faktum, trots att den redan är hårt pressad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in