2020-03-22, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Ja, jag bor tillsammans med min mamma.

Riksdagspolitiker får betalt från staten även sedan de har slutat vara riksdagspolitiker.

Jo då, jag fick ett sommarjobb när jag var arton år. Sedan blev jag sjuk när jag var nitton år.

Den som är sjuk har inga skyldigheter.
Haha, du har sommarjobbat EN sommar och sen har du levt på andras pengar??
Citera
2020-03-22, 15:56
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Haha, du har sommarjobbat EN sommar och sen har du levt på andras pengar??
Men människa, jag blev som sagt sjuk när jag var nitton år!
Citera
2020-03-22, 15:57
Medlem
Citat:
Ja, jag bor tillsammans med min mamma.

Riksdagspolitiker får betalt från staten även sedan de har slutat vara riksdagspolitiker.

Jo då, jag fick ett sommarjobb när jag var arton år. Sedan blev jag sjuk när jag var nitton år.

Den som är sjuk har inga skyldigheter.
Beror så klart på hur sjuk man är. Om du är svårt cancersjuk eller helt CP skadad kan jag hålla med om att du inte har några skyldigheter försörjningsmässigt, men du verkar ju kunna jobba deltid iaf, särskilt om man ser till det du skrev först(innan inlägget om lägenheten).
Och politiker hsr som sagt jobbat x antal år innan de får rätt till pension, alltså betydligt mer än EN sommar. Att du har mage att ens jämföra. Nä, såna som du borde ha aborteras och du borde vetkligen skämmas, för du är en stor belastning för samhället.

Det är pga såna som dig(som bara kostar, inte bidrar alls)som kommunerna går på knäna och i stort sett alla är konkursmässiga.
Snart är skattepengarna slut och då blir det jobbigt för såna som dig. Lycka till i livet, du borde skämmas.
Citera
2020-03-22, 15:58
Medlem
Citat:
Hmm, du verkar som sagt inte vara såå sjuk. Jobba 25 procent kan nästan alla göra
Citera
2020-03-22, 16:07
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Beror så klart på hur sjuk man är. Om du är svårt cancersjuk eller helt CP skadad kan jag hålla med om att du inte har några skyldigheter försörjningsmässigt, men du verkar ju kunna jobba deltid iaf, särskilt om man ser till det du skrev först(innan inlägget om lägenheten).
Och politiker hsr som sagt jobbat x antal år innan de får rätt till pension, alltså betydligt mer än EN sommar. Att du har mage att ens jämföra. Nä, såna som du borde ha aborteras och du borde vetkligen skämmas, för du är en stor belastning för samhället.

Det är pga såna som dig(som bara kostar, inte bidrar alls)som kommunerna går på knäna och i stort sett alla är konkursmässiga.
Snart är skattepengarna slut och då blir det jobbigt för såna som dig. Lycka till i livet, du borde skämmas.
Skämmas för att jag är sjuk? Nej, du. Jag tycker att det är du, som inte har någon skam i kroppen.
Citera
2020-03-22, 16:08
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Hmm, du verkar som sagt inte vara såå sjuk. Jobba 25 procent kan nästan alla göra
Tycker du att man är frisk om man inte kan stå, gå, sitta ner, eller torka sig på toaletten av värk?
Jag har som sagt provat daglig verksamhet och klarade inte ens av det.
Är det så svårt för dig att acceptera att vissa är sjuka?
Senast redigerad av Furienna 2020-03-22 kl. 16:28.
Citera
2020-03-22, 16:29
Medlem
MataRengis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
För att allt inte går att värdera i pengar. Men ska man tänka i ekonomiska banor så är det inte bara funktionsnedsatta man bör avliva. Man kan nog rada upp minst halva Flashback och avrätta dem en efter en om man ska se till samhällsbörda. Oftast är det de som lever mest på skattepengarna som gapar och skriker mest över samhällskostnaderna.

Jo, dom åsikterna får nog stå för dej.
Fast några hade nog mått bättre av att vara aborterade...
Senast redigerad av MataRengi 2020-03-22 kl. 16:54.
Citera
2020-03-22, 17:59
Medlem
Jag skulle nog inte kunna tänka mig att göra abort av det skälet. Iaf inte om jag själv vore frisk (har en del psykiatriska diagnoser).
Citera
2020-03-22, 18:53
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Vad fick du för diagnos om jag får fråga? Elallergi eller?
Citera
2020-03-22, 19:20
Medlem
Citat:
Skämmas för att jag är sjuk? Nej, du. Jag tycker att det är du, som inte har någon skam i kroppen.
Grejen är ju att du först beskrev din sjukdom som att "du ibland fick värk när du handlade"
Låter inte direkt som nåt man behöver vara heltidssjukskriven för hela livet.,
Och varför ska jag, som jobbar och aldrig gått på bidrag skämmas??
Du däremot, är hemma och lever på andras jobb, har mage att skylla ifrån dig(på politiker) och pratar om dina rättigheter hit och dit.. DU är en lat parasit som inte tillför något i samhället och ett praktexempel på en som borde aborteras.
Citera
2020-03-22, 20:55
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MataRengi
Jo, dom åsikterna får nog stå för dej.
Fast några hade nog mått bättre av att vara aborterade...
Men är det din uppgift att bestämma vilka det är?
Citera
2020-03-22, 20:56
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vad fick du för diagnos om jag får fråga? Elallergi eller?
Varför måste du ha en så otrevlig ton?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in