2020-03-22, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Ja viruset kunde inte överleva hos flockimmuna och det fanns för få icke immuna så den dog ut alternativt blev ofarlig.

Detta stämmer inte. Du har risk för stt smittas av pest i dag också, om du utsätts för pestbakterier.
Citera
2020-03-22, 17:58
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
fantastiska nyheter... då pesten orsakas av bakterier...
Förmodligen både ock enligt bakteriearkeologerna. Precis som nu. Folk får Corona men avlider i bakteriell lunginflammation
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Fan va sjukt att man nu inte får träffas mer än 2 personer samtidigt i Tyskland (!!!).

Källa: Aftonbladet

Läskigt om den här makten regeringar världen över skulle utnyttjas av onda människor..

Det skulle inte förvåna mig om pandemin utnyttjas av t.ex. terrositer. Allt fokus på Corona gör samhällen sårbara.
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Vad är fel på grafen?

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/china/

Den 25:e februari gick Kina från 150 döda/dag, till drygt 30, och sen har det sjunkit därifrån.

Det är helt omöjligt att antal döda minskar med 80% på en dag. Det är ju människor som varit smittade i flera veckor, med varierande inkubationstid.

Det hade under alla omständigheter varit en mjukt avtagande kurva.
Tänk nu på att sjukvården var överbelastad!

Om det nu var så att det kom förstärkning från andra delar av Kina, och byggde fältlasarett på, typ, tio dagar, så innebär det ju att man under andra halvan av februari gick från en kraftigt överbelastad sjukvård i en stad med över 10 miljoner invånare, till en ej längre överbelastad sjukvård.

Då är det inte alls förvånande med en hackig graf över antalet döda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Ja, fast en faktor 1000 mindre. En bråkdel av övriga influensadödsfall. 1% av den årliga dödligheten i Italien t.ex. (givet att man accepterar deras överrapportering som klassar cancerdöda som influensadöda).

Det fanns inga tester för spanska sjukan. Den upptäcktes för att det låg så många lik på gatorna. Jag tittade efter i Malmö idag när jag tog en promenad i solskenet, och antalet lik på gatorna har inte ökat över det normala. Inte med många i alla fall. Hade inte media spridit panik 24/7 om den här inbillningspesten så hade ingen märkt av den. Spanska sjukan märkte man av!

Haha, rolig du är. Man märkte inte av spanska sjukan heller när den bara pågått i fyra veckor.
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
En autoimmun sjukdom beror på ett för starkt immunförsvar t.ex psoriasis.
Dessa personer tar ofta mediciner för att dämpa immunförsvaret och hamnar därmed i en riskgrupp...
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Ryssland kommer att hjälpa Italien, de har idag skickat 3 flygplan med militärhjälp allt från Ebola experter och stöd, de kommer att skicka sammanlagt 9 flygplan, de tre första planen kommer att landa i Rom idag..Putin har en god hjärta...100 virusexperter kommer det att bli från Ryssland m.m

https://is.mediadelivery.fi/img/658/b892fcaea22943ea8467ea5602e8bd62.jpg.webp
Citera
2020-03-22, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Kan fortfarande spela tennis då.

Också kan man knulla fortfarande.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
Ja jag tycker också det matematiska tänket verkar lite för enkelt. Sen skulle jag nog vilja hävda att den statistik som blir intressant är den som kan komma fram efter en längre tid, när vi förhoppningsvis får en större bild så kan den först då säga något.

Den blir mer korrekt. Men att det skulle vara mer intressant att räkna på "vad som hände" istället för "vad som kan hända" håller jag inte med om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
En sak jag inte fattar är att Tyskland kan ha 23000 smittade och 93 dödsfall, medan Spanien har 28000 smittade och hela 1756 döda.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Vad är det med Tyskarna? Har de någon speciell treatment eller vad?
Noen nevnte at Tyskland har flere intensivplasser enn mange andre land i Europa.

I tillegg kan jeg tenke meg at pasientene behandles med medisiner (det gjøres også for noen av pasientene i flere andre land i Europa bl.a)
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Dessa personer tar ofta mediciner för att dämpa immunförsvaret och hamnar därmed i en riskgrupp...
Det är sant.
Citera
Medlem
Citat:
Paniken hos alla friska är värre än några 90+ som ändå dött inom några månader i vanlig förkylning
Det rapporteras om en stor procent svårt sjuka under 50 ifrån många länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in