Citat:
Ursprungligen postat av
fluffarn
du är lite överallt just nu.
Det jag menade var att man kan inte jämföra länder då det finns faktorer som är betydliga som skiljer länderna åt
geografiskt
socialt
population
genetik kan förklara det mesta det finns inga skygglappar där.
Nej. Psykologi är gissningar eftersom få ens hälsotestas. Sjukdomar är oftast mycket starkare förknippat till generna och jag är inte alls överallt då jag ens intresserade mig för coronan (jag struntar fullständigt i löpsedlar o rubriker om sjukdomar annars) handlar enbart om att jag blev intresserad av epigenetiska konsekvenser som kan påverka olika grupper oavsett om det är lika eller olika, genom senare utbrott av psykiska sjukdomar. Därav, att jag inte alls är överallt då jag ser det för enkelt att enbart titta på åldern. Jag är intresserad av de där procenten som utvecklar autoimmuna sjukdomar såsom exempelvis schizofreni och sjukdomsutbrott i tidigare led eftersom jag inte tror på ärftlighet av trauman men däremot på virus, bakterier och gener. Dvs arv OCH miljö. Den biologiska miljön främst, eller vad vi ska kalla den.
Alla enklare förklaringar kan vi läsa överallt. Jag följer lite för de mer komplexa. Inser självklart min okunskap då det knappast är mitt område men jag noterar att andra inte är så mycket smartare de heller.