Citat:
Ursprungligen postat av
Dbloods
För dem som inte fortfarande förstår exponentiell tillväxt:
https://youtu.be/Kas0tIxDvrg
Jag är rädd att det där är för komplicerat för gemene idiot i det här landet, tyvärr.
De flesta förnekare vet inte ens vad ordet exponentiellt betyder, vad skillnaden är mellan virus och bakterie, att covid-19 inte är influensa, många har inte ens jobbat med grafer så de vet inte ens vad de är avsedda för.
Tro det eller ej men det ser jag dagligen när man pratar med dem.
Sen finns det den andra förnekande skaran, ignoranterna. De blundar medvetet för vad som händer pga personliga skäl. De blir personligt träffade av detta, men ännu värre när någon försöker förklara det hela. De vill helt enkelt inte höra, de skulle kunna förstå men de vill inte.
Vissa gör så för att skydda sig själva mentalt (Försvarsmekanism), andra för att skydda sina personliga ägodelar som tex egen firma i form av butik, frisörsalong, bar, restaurang osv. De hetsar folk att komma till dem och underminerar riskerna som nonsens.
De sprider systematiskt desinformation då de är desperata att de kommer konka.
Så jag tror inte det är lönt att förklara för någon som inte vill förstå. De vill helt enkelt inte.
Tror det tyvärr måste börja drabba dem mer för de ska ändra sitt egoistiska beteende.
Någon i familjen måste bli svårt sjuk för att de ska vilja acceptera att vi har ett krisläge och att pengar eller vardagliga rutiner inte är allt.