2020-03-22, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driparklan
Vad är det du inte förstår? Ingen har påstått att det.är ofarligt. Dock är det betydligt farligare för de i riskgrupper? Är det begreppet risk du har svårt med?

Jag tror att han är förståndshandikappad.

Han har ingen balanserad hållning utan hänvisar endast till de mest extrema scenariona.

Att de germanska länderna har klarat sig ypperligt medan Sydeuropa går skit tar han inte upp. Utan fokuserar bara på Spanien och Italien. När Italien och Spanien har stabiliserats så kanske något annat land går sämre och då byter han fokus likt en amöba.
Citera
2020-03-22, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Fantastiskt om så! Sverige gör ingenting men får 1 död. Spanien och italien är i total lockdown och kommer ha typ 500 respektive 1000 döda idag

Du kan inte gå på en enskild dagsrapport, det kommer att trilla in fler och hoppa lite upp och ner i början. Lutningen på kurvan beror i stor grad på hur bra vi lyckas med att inte smitta de äldre.
Citera
2020-03-22, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, jag tänker att helgen har med det hela att göra. Att dödsfallen kommer att rapporteras på måndag istället.

Tror du sjukhus och myndigheter stänger helt på helgen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Jag undrar hur det ser ut hos Bilprovningarna nu, de har ju obemannat och Touch skärmar nuförtiden, de kanske har handsprit där som man måste använda innan man trycker in regnumret..

Använd baksidan av en penna näe di ska knäppa in saker. Stod i Expressenchatten för flera dagar sedan .
Citera
Medlem
Citat:

Hon är efterbliven. Hon skriver det som gynnar hennes fantasi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Jag undrar hur det ser ut hos Bilprovningarna nu, de har ju obemannat och Touch skärmar nuförtiden, de kanske har handsprit där som man måste använda innan man trycker in regnumret..

Eller så spritar du dina egna händer om du är orolig. Vilket är det absolut bästa.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Inse en sak, det är inget katastroftillstånd i Sverige. Vakna upp ur sin psykos, snälla. Allt tyder på att vi är mycket milt drabbat, detta av flera orsaker.

Det dog 43 personer bara i Holland idag pga Corona. Och dom fick sitt första inhemska fall 1 månad efter oss och ligger alltså 4 veckor bakom oss i fas.

Men kan du sluta rabbla de där dumheterna nån gång. Vårt första fall var en kinesisk student som själv misstänkte corona och isolerade sig helt och inte smittade någon. Vi ligger om något i fas med eller snarare efter Holland då de garanterat haft oupptäckt samhällssmitta. Dessutom är Holland minimalt med mycket folk så det sprids snabbare. Jeez.
Citera
Medlem
Citat:

Myndigheter gör uppenbarligen.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Vad är det du inte förstår? Ingen har påstått att det.är ofarligt. Dock är det betydligt farligare för de i riskgrupper? Är det begreppet risk du har svårt med?

Ja vi vet det, nligt folk i denna tråden blir inte yngre svårt sjuka och dör, ja Tegnell sa det ju nyss i aftonbladet fast han har bevisen framför ansiktet!
Citera
2020-03-22, 15:05
Medlem
Corona viruset är som efter jul och nyår.

Alla börjar träna. Men hemma istället.

😅
Citera
2020-03-22, 15:05
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
JeffreyEpstein....stämmer!

Skulle säga en kinesisk troll, då han hyllar Kina!

Så om jag hyllar ett annat lands än Sveriges taktik under denna globala kris då är jag ett troll från diverse land? Fan vad omogna ni är.
Citera
2020-03-22, 15:06
Medlem
Paladins avatar
"Coronaexplosionen uteblev". Den explosionsartade ökningen av fall som man förväntat sig att se i helgen uteblev.
Känns ju bra iofs. Även om ingenting egentligen säger någonting än.

https://omni.se/coronaexplosionen-uteblev-blev-inte-som-vi-befarade/a/pLk08R
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in