2020-03-22, 14:13
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Aktbilaga 371 (2). Pdf

2018-04-02 00:42 Lena Wesström: Själv uppvaktas jag hårt av Jörgen från Umeå, catchare, var här i dag
2018-04-02 00:42 Lena Wesström: Och av Tommy härifrån, skidåkare/cyklist/löpare/triatlet..
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Och av Peter, catchare men honom är jag HELT ointresserad av.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Alltjämt av Anders skidåkare i klubben, honom jag åkte slalom med i Sälen när jag bröt benen.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Egentligen av Mattan som fortsätter hoppas.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Flörtar själv med jimmy hårdrockaren i Rotebro som jag var med hela förra helgen.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Svarar inte när Kenneth hör av sig.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Svarar inte när en galen göteborgare hör av sig.
2018-04-02 00:44 Po*ntus Gu*nnarsson. Åh jag känner mig som en mycket lågmäld älskare.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Slutat träffat Reza från förra jobbet som jag då och då umgåtts med.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Slutat träffa Roland från förra jobbet jag då och då umgåtts med.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Vem mer, vem har jag glömt.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Jag är fullständigt galen.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Just ja, Stefan såklart, otroligt dålig relation, träffar honom ändå då och då.

Datum när hon skadade sig får någon annan fylla i.

Tack, tror jag. Det är inte avundsvärt att inte veta vem man är, eller varför. Ens om det s.a.s. finns ett slags fog för det. Dessutom borde hon ha vetat bättre. Kan man tycka. Men det hör inte hit. Knasiga tjejer behöver hjälp, inte slås ihjäl.
Citera
2020-03-22, 14:15
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo det var ju den vintern på skidsemester. Hon gick ju ännu på rehab, men var väldigt återhämtad ändå trots allt. Hon cyklade och geocachade.

Jag tror dock att det handlade mer om prioriteringar och att hon den senaste tiden mådde sämre. Nu minns jag inte vilken väninna som sa det, men en av dom beskrev det som att L*ena alltid hade haft det lite stökigt hemma, men att på slutet var det värre än vanligt.

Jag kan inte se att de skulle ha med mordet att göra hur hon har det hemma, mer än att jag ser det som ett tecken på det kaos L*ena hade i sitt inre.

Och kaoset beror på den mycket destruktiva relation SD och hon hade.
Mådde sämre?
Hon var ett vrak som hoppade mellan kuratorer och terapeuter för att försöka bringa ording i sitt liv.
Hennes mående handlade om att hon inte KUNDE släppa taget om SD som rev upp hennes såriga historia av att bli lämnad.

Ointelligent att inte förstå att hennes oläkta trauma orsakade trakasserierna mot HD som i högsta grad har med mordet att göra.
Det var inte så att hennes kaos berodde på den destruktiva relationen med SD. Den utlöste Lenas kaos att bli lämnad.

#TeamSanningen
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-22 kl. 14:41.
Citera
2020-03-22, 14:25
Medlem
Tre skeva och en marionett!
Två skeva har sex i smyg.
Den tredje skeva tillika, men det vet inte de två andra.
Den tredje skeva vill behålla 17 fuskloggar.
En skev demonstrerar och tar bort de 17 fuskloggarna.
Då slås den skeva ihjäl med 17 slag.
Två skeva blir som upprymda och en skev skriver ånyo 17 fuskloggar.
Marionetten blir orolig.
En skev ska ta av sig ringen den 17e sep, om han måste.
Två skeva är glada och ska gifta om sig - kanske den 17e maj 2021?
Marionetten har gjort som en skev sagt och han börjar förstå att det var helt skevt?

Jelly Marionetten Gray! Visa att du har ryggrad när du ska vittna! Då kan du kallas Captain America med rätta!
Citera
2020-03-22, 14:28
Medlem
AgatonSaxs avatar
Citat:
Aktbilaga 371 (2). Pdf

2018-04-02 00:42 Lena Wesström: Själv uppvaktas jag hårt av Jörgen från Umeå, catchare, var här i dag
2018-04-02 00:42 Lena Wesström: Och av Tommy härifrån, skidåkare/cyklist/löpare/triatlet..
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Och av Peter, catchare men honom är jag HELT ointresserad av.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Alltjämt av Anders skidåkare i klubben, honom jag åkte slalom med i Sälen när jag bröt benen.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Egentligen av Mattan som fortsätter hoppas.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Flörtar själv med jimmy hårdrockaren i Rotebro som jag var med hela förra helgen.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Svarar inte när Kenneth hör av sig.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Svarar inte när en galen göteborgare hör av sig.
2018-04-02 00:44 Po*ntus Gu*nnarsson. Åh jag känner mig som en mycket lågmäld älskare.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Slutat träffat Reza från förra jobbet som jag då och då umgåtts med.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Slutat träffa Roland från förra jobbet jag då och då umgåtts med.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Vem mer, vem har jag glömt.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Jag är fullständigt galen.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Just ja, Stefan såklart, otroligt dålig relation, träffar honom ändå då och då.

Datum när hon skadade sig får någon annan fylla i.

#TeamSanningen

Typ 14-15 januari 2018
Citera
2020-03-22, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Lyckligtvis är det lagstiftaren och lagars uttolkare som avgör vad och hur saker och personer ska klassas och bedömas. Inte mänskligt skadade, ”halva”, personer, tomtar och vantar, vilka i sin enskildhet sitter och bedriver buskpropaganda utifrån sin personliga källarläggning. Vad som hör till saken avgör domstol. En riktigt instruerad treåring förstår att det hela går ut på att man just inte kan slå ihjäl den som man tycker är till besvär. Den så sluge SD skulle ha funnit lagenliga vägar för sig och sin familj, det är liksom poängen. Hade lagenligheten efterhållits från start så hade grejer gått bättre. Man rättar inte ett fel med ett fel till. Yngre rikingar med troféfru och inga barn kanske kan komma undan någorlunda med fem års otrohet med grannen, men såvitt jag ser så är det inte vad vi har att göra med här.

Dra för f*n i våld. Det finns inga omständigheter som på något sätt skulle gå att se som förmildrande eller kvalificerande. Allt handlar om det fega övervåldsmordet på en intet ont anande trebarnsmor, i hennes (och barnens) område, med ngn hon trodde hon gick säker med, rätt eller fel. Man kan sträcka sig till att det kan vara intressant att veta om hon pga läggning o livsomständigheter var extra sårbar och i en extra utsatt position. Lagstiftaren värnar de som värnas bör.

Lagen tolkas av de som förstår vad den är till för.

Alldeles riktigt, så tack för det, Lönnrot.
Citera
2020-03-22, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Samma vinter

Ja det var det. I Januari månad vill jag minnas.
Citera
2020-03-22, 14:34
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Mådde sämre?
Hon var ett vrak som hoppade mellan kuratorer och terapeuter för att försöka bringa ording i sitt liv.
Hennes mående handlade om att hon inte KUNDE släppa taget om SD som rev upp hennes såriga historia av att bli lämnad.

Korkat att inte förstå att hennes oläkta trauma orsakade trakasserierna mot HD som i högsta grad har med mordet att göra. Det var inte så att hennes kaos berodde på den destruktiva relationen med SD. Den utlöste Lenas trauma.

#TeamSanningen

Men vad är det egentligen du tjatar om (förutom att du verkar gå igång oerhört på att vara så elak som möjligt mot LW)? Det är väl fullständigt självklart att SD upplevde sig provocerad av LW. Han tog ju för fan ett tillhygge och slog henne till mos med 17 slag.

Jag antar att du vill förskjuta en del av skulden, från SD och till LW. Men där hugger du nog i sten, oavsett hur mycket du tjatar. Man har liksom inte rätt att mörda någon man tycker är jobbig. Inte ens om denna person ligger runt, har problem med kidsen eller ostädat hemma.

Ta Palmemordet t ex. Tror du att det skulle mildra straffet en mm om mördaren berättade hur provocerad hen blev av alla dumma skatter, politiskt dribbel och OP:s kvinnoaffärer?
Citera
2020-03-22, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo det var ju den vintern på skidsemester. Hon gick ju ännu på rehab, men var väldigt återhämtad ändå trots allt. Hon cyklade och geocachade.

Jag tror dock att det handlade mer om prioriteringar och att hon den senaste tiden mådde sämre. Nu minns jag inte vilken väninna som sa det, men en av dom beskrev det som att L*ena alltid hade haft det lite stökigt hemma, men att på slutet var det värre än vanligt.

Jag kan inte se att de skulle ha med mordet att göra hur hon har det hemma, mer än att jag ser det som ett tecken på det kaos L*ena hade i sitt inre.

Och kaoset beror på den mycket destruktiva relation SD och hon hade.

Precis.
I morse lyssnade jag på en inspelning (38 minuter) där Lena lättar sitt hjärta för en annan kvinna. Det är mycket talande för hur hon mådde, hennes våndor och varför hon inte förmådde att avsluta förhållandet med SD.

Nu är jag dålig på att länka, men så här heter ljudupptagningen : call_14-19-00_IN_019212923
Citera
2020-03-22, 14:46
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Tycker också det låter trevligt: Två erfarna geocachare i sina bästa år med hög moral, upptäckarlust och ett stort naturintresse som också delades av övriga som deltog i den intressanta Norgeresa LW av kända skäl inte kunde genomföra.

Och apropå moral: Vilka är det som fuskar?
Det där hade jag missat.
JG och SD fuskar tillsammans.
Sedan tidigare vet vi att HD också fuskar med stöd av SD och JG.
Vad tycker övriga geocachare om det här?
Citera
2020-03-22, 14:55
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Kan inte hitta denna uppgift; har du en sidhänvisning..?

Hittade aktbilagan nu 160 s 47, NFC sakkunnigutlåtanden.

Jag har missuppfattat det med tre 3 trosor, det rörde sig om en 1 trosa med två DN:a från SD och en H*olmqvist, inte lätt att hålla reda på alla hennes män och trosor.
Senast redigerad av Smhf 2020-03-22 kl. 15:16.
Citera
2020-03-22, 14:58
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Nu har jag inte hela tidslinjen framför mig men när han pratade om att döda hela familjen så hade han väl redan fått ögonen på LW?
Då hade han reda förlorat intresset för sin familj.
Precis, han börjar hälsa på LW i hennes lägenhet strax efter skilsmässan. Chatthistoriken visar att han under vårterminen 2011 flirtar ohämmat med henne. Hon förhåller sig något avvaktande till och från. De kommer varandra allt närmre som vänner och han anförtror LW sin hustrus psykiska mående.

En kvalificerad gissning är att SD vill avsluta HDs dåliga mående, d v s liv, för att han anser henne vara förbrukad.
Han önskar och uttrycker att få börja om ett familjeliv tillsammans med LW och försäkrar henne gång på gång att hon är "ohotad etta", uppvaktar med dyra och fina presenter, målar och förbereder inflyttning. Ber LW vänta ännu ett tag för snart, snart ska han lämna HD.
Citera
2020-03-22, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Ibland behöver saker få tid. Jag slöt fred med min alkoholiserade mamma först den dag jag fyllde 40. Hon var inne i ett hamsterhjul som hon hade väldigt svårt att ta sig ur fastän hon själv insåg hur sjukt det var. Jag tror nog att hon hade velat återskapa relationen till barnen om hon fått möjlighet. Men någon slog henne 17 gånger i huvudet och tog livet av henne. Oavsett vad hon ställt till med förtjänar hon inte det. Ingen gör det.

Att Ls barn älskar henne säger mycket. De kan inte ha haft någon dålig relation. Vem fanken har inte varit oense med sina föräldrar i tonåren? L hade tydligen strängare regler än U, om man ska läsa mellan raderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in