Citat:
Ursprungligen postat av
VarmaDrycker
Det är bara fakta. Varsågod att dra vilka slutsatser du vill. Min är att Sverige är på väg mot den situation Italien har. Vi ligger knappt tre veckor efter dem, så för min del är jag inställd på att om högst två veckor har vi utegångsförbud i Sverige och om tre veckor har vi >100 dödsfall om dagen och vårt vårdsystem har kollapsat. Men det är förstås bara vad jag tror - ett facit att jämföra med har vi ganska snart.
Italien och Sverige är hyfsat likartade, så att man kan göra jämförelser. Jag jämför inte med Kina för att det är så annorlunda, men du kan ju själv ta fram fakta för en sådan jämförelse om du vill - det vore kanske intressant att titta på, så gör gärna det.
Det är fakta som inte säger någonting då det är olika befolkningsantal och premisser.
Det finns inget som är likartat mellan Italien och Sverige. Jag bodde i norra Italien i två och ser inga likheter. I Italien bor många generationer tillsammans, man bor tätare, man har tätare kontakter både inom och mellan generationer, sex gånger högre befolkning, ett helt annat levnadssätt, etc. Så nej, det går inte att jämföra länderna rakt av på det sättet.