2020-03-22, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AML78
Bygger inte vaccin på samma idé? Vi skapar antikroppar genom vaccin?
Jag är inte alls så insatt men om vi inte kan skapa imunitet så borde det väl vara väldigt svårt att skapa vaccin också?

Ja du har rätt.

Domedagsprofeterna skjuter sig i foten.
Citera
2020-03-22, 11:24
Medlem
Fris avatar
Kan man bli mer eller mindre smittad av ett virus, eller är det binärt antingen eller?

Om man på sitt jobb träffar hundratals människor varje dag så har man säkerligen exponerats för viruset. Spelar det någon roll för risken att insjukna huruvida man isolerar sig eller fortsätter exponera sig vid det laget?

När ett virus hittat sin jackpotcell så produceras det tusentals kopior av det. Men det sker alltså i lungan där virusarna (som jag tycker om att kalla dem lite barnsligt, virii är tydligen språkligt fel) har som bäst chans att hitta nya celler att infektera. Men innan den processen sätter igång, spelar det någon roll om man andas in ett eller 100 eller hur många det nu kan handla om, virus om dagen?
Citera
2020-03-22, 11:25
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
1 miljon döda multisjuka 80-åringar gör inte mig något.
De flesta skulle nog trillat av pinnen ändå. De jag tänker på är att flera av mina feta bekanta 40+are redan när de äter sitter och flåsar. Hur ska de klara en lunginflammation om det blir väldigt många som kommer in samtidigt. De säger också att det här drabbar bara "äldre, äldre". Hoppas de har rätt.
Citera
Medlem
Vill nu göra en rättelse! till Färöarna testerna.

Det är en mer eller mindre smittsam variant man observerat. 2 olika. Inte en mer farlig eller inte. Vill inte sprida falsk info, eller överdriva.

Däremot vet väl inte forskarna om den mer smittsamma är värre, men det kommer nog info om det framöver.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Kina har ju redan skickat material och även personal till Italien. Det är bra att Ryssland också hjälper. Frågan är om Sverige också kommer få sådan hjälp om det behövs??

Sverige som i åratal på Washingtons order har hetsat mot Ryssland och Kina. Vet inte om de vill hjälpa oss.
Citera
2020-03-22, 11:26
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Kina har ju redan skickat material och även personal till Italien. Det är bra att Ryssland också hjälper. Frågan är om Sverige också kommer få sådan hjälp om det behövs??
Man får väl räcka vacker tass först ... Både Kina och Ryssland är ju antikrist här (men Saudiarabien går däremot bra).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
I tv4's klipp från igår säger chefen för civilförsvaret i Italien Angelo Borreli ordagrant (enligt översättningen):
"Tyvärr kan vi idag konstatera ytterliggare 793 dödsfall. Jag vill än en gång påminna om att vi räknar alla dödsfall och inte urskiljer dem som dött av coronaviruset."

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/12533887

Tolka det som tolkas vill.

Han säger också att dödsfallen är 4-5 gånger högre än ett vanligt år. Räkna bort en femtedel och du har ändå över 600 döda. Räkna bort en fjärdedel och du har nästan 600 döda.

Tolka det.
Citera
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Då räknas de inte in i statistiken?

Verkar inre som det.

Gori said there had been 164 deaths in his town in the first two weeks of March this year, of which 31 were attributed to the coronavirus. That compares with 56 deaths over the same period last year.

Even adding the 31 coronavirus deaths to that total would leave 77 additional deaths, an increase that suggests the virus may have caused significantly more deaths than officially recorded.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Faran är att Sverige får dödlighet 3-4 % (2-3 % av befolkning) för att vården pajar (torde klarar minoritet av fall inom veckor). Samtidigt kommer de som inte följt Tengils råd (Sydkorea, Japan m fl) och istället tidigt stängde skolor, genomförde karantän mm att fortsatt ha mycket låga dödstal.
Sydkorea stängde skolor, men karantän användes däremot endast på individbasis. Du kanske ska förtydliga detta om du vill framstå som ärlig.
Citera
2020-03-22, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Kan man bli mer eller mindre smittad av ett virus, eller är det binärt antingen eller?

Om man på sitt jobb träffar hundratals människor varje dag så har man säkerligen exponerats för viruset. Spelar det någon roll för risken att insjukna huruvida man isolerar sig eller fortsätter exponera sig vid det laget?

När ett virus hittat sin jackpotcell så produceras det tusentals kopior av det. Men det sker alltså i lungan där virusarna (som jag tycker om att kalla dem lite barnsligt, virii är tydligen språkligt fel) har som bäst chans att hitta nya celler att infektera. Men innan den processen sätter igång, spelar det någon roll om man andas in ett eller 100 eller hur många det nu kan handla om, virus om dagen?

Som jag fattat det så ja! Det är därför läkare och sjuksköterskor blir så sjuka, dom har fått i sig massor av viruset.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Vill nu göra en rättelse! till Färöarna testerna.

Det är en mer eller mindre smittsam variant man observerat. 2 olika. Inte en mer farlig eller inte. Vill inte sprida falsk info, eller överdriva.

Däremot vet väl inte forskarna om den mer smittsamma är värre, men det kommer nog info om det framöver.

Tack, så antingen två val. Som vanliga helvetet vi har nu, eller ett djupare och jävligare helvete..
Citera
Medlem
Covids avatar
Sannolikheten för infektion står i proportion till virusmassan.

Citat:
Ursprungligen postat av Fri

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in