2020-03-22, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Antar du menar denna mutation. Ledande virologer anser den ofarlig och att viruset "är stabilt":
https://www.scidev.net/global/disease/news/coronavirus-mutations-no-cause-for-alarm.html?
Ja precis, man tror att mutationer sker på ett kontrollerat sätt. Återstår att se vad det innebär för oss på längre sikt.
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Det är fullt möjligt att Italien redan idag eller imorgon registrerar 1000 döda i corona på EN ENDA DAG. Det är många italienare det. De sjuka och svaga rensas ut i hela Europa just nu.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Äldre går i mataffärerna och de går ute i friska luften men överallt är dom absolut inte. Din urvalsundersökning är värdelös. Redan för 2 veckor sedan försvann ett gäng gubbar från det fik jag har gått på varje vecka. Fiken gapar nu tomma på äldre, sportvaruhusen är tomma på äldre men enorma mängder barn upp till tidiga tonår.

Centrumanläggningen för 2 veckor sedan hade några äldre men det var så glest men folk att smittspridningen var osannolik. Men massor av de som tror sig odödliga barn unga och därför slutade jag gå dit.

Uppfattningen att unga är nära nog oemottagliga har spridit sig som en pest.

Det är en inarbetad lögn av Tegnell och svensk media. Många unga blir också svårt sjuka, vissa dör.
Citera
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ja och? En månads nedstängning och sedan vara av med eländet.

Tänkte detsamma nu i morse.

Se ovan. Allt för många är idioter.

Tyvärr är det bara rekommendationer. Som jag skrev ovan, allt för många är idioter. Typ åker på skidsemester mitt under en epidemi, går på krogen, sprider smittan. Dessa icke tänkande hinner smitta många fler innan de tas om hand.
Dessa sprider viruset, de och de som de smittar tar upp sjukvårdsresurser. Därför räcker inte rekommendationer. Det krävs beslut. Order. Förbud att ex.vis hålla krogar, turistorter m.m. öppna. Frivillighet är inte tillräckligt när det som alltid finns de som inte tänker längre än näsan räcker.

De flesta människor har inte möjlighet att vara hemma 1 månad.
Citera
2020-03-22, 10:45
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Det muterar långsamt, ungefär 2 gånger i månaden. Mutationerna är helt meningslösa, men kan användas för att härleda spridningens väg. Det har ingen betydelse alls för funktion, smitthastighet eller annat.

Nej, det är punktmutationer, mer specifikt https://en.wikipedia.org/wiki/Nonsynonymous_substitution Jag har i ett tidigare inlägg listat alla mutationer.

Edit: här finns mutationerna http://cov-glue.cvr.gla.ac.uk/#/replacement
Senast redigerad av magpest 2020-03-22 kl. 10:54.
Citera
2020-03-22, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Vi redovisar väl inte friskförklarade i nuläget som i början. Utan mer att när man är symptomfri i mer än 2-3 dagar är man "frisk" ?

Tror aldrig jag vart med om liknande faktiskt. VISST SNÄLLA NI förstår ni att
vi inte kan ta emot rapport om alla friskförklarade DÅ ALLA SOM BLIR SJUKA INTE RÄKNAS/ RAPPORTERAS IN SÅ HUR I HELVETE SKA DET RAPPORTERAS IN VILKA SOM BLIVIT FRISKA DÅ

JÄVLA ÄRTHJÄRNOR I DEN HÄR TEÅDEN.

Herregud alltså.

Om du har en båt som rymmer 200 personer så låter du folk kliva på båten. Så sjunker båten och 4 st överlever.

Ska du då säga att 196 st dog ? Fast du inte har någon aning hur många som klev på båten eftersom det inte räknades antal ?

I själva verket kan 6 st gått ombord var av egentligen 2 st drunknade ?

Det går inte att räkna procent längre eftersom vi inte vet antal smittade, eftersom vi inte vet antal smittade vet vi inte heller antal friskförklarade, eftersom vi inte vet antal friskförklarade VET VI GELLER INTE DÖDLIGHETEN i Sverige.

ÄR DET GLASKLART ?? INVÄNDNINGAR ?
Citera
2020-03-22, 10:46
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Det stämmer det du skrev igår. Löfven håller ”tal till nationen” ikväll. Sätter han landets pensionärer i karantän nu?
Eller tar han stockholmarna i örat?

Tror på det senare.
Citera
2020-03-22, 10:47
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Har du någon bra länk?
Vill gärna läsa och se det jag med ifall blodgrupper har betydelse :kr
Sök information om malaria, medicin och corona på engelska så lär du hitta en hel del!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Tror knappast att Löfven kommer med något nytt ikväll. Detta är bara ett sätt att lugna folket och försöka framstå som en stark och handlingskraftig ledare.

Jag hoppas du har fel.

Blir det ännu ett ”tvätta händerna-tal” exploderar jag fanimig.

Han framstår ju varken som stark eller handlingskraftig om han håller ett tal till nationen utan substans.

Något tror jag nog kommer. Stängning av skolorna i Stockholm kanske.
Lagom mellanmjölkigt beslut.
Citera
Medlem
FairStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
De flesta människor har inte möjlighet att vara hemma 1 månad.

Vad händer med dom?

Ramlar dom ut genom nåt eller vad menar du?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
INVÄNDNINGAR ?
Vill du bli tagen seriöst, skippa det överdrivna användandet av caps. Det uppfattas som att ha ett roidrage vrålandes i örat.
Citera
2020-03-22, 10:48
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FairStuff
Vad händer med dom?

Ramlar dom ut genom nåt eller vad menar du?

Mat? Inkomst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in