Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyGenzale
Om man ska utgå från både asymptomaisk och presymptomatisk smitta hade alla i hela landet gått i karantän i en månad. Helt omöjligt att skydda sig mot den typen av spridning. Då smittar ju ALLA.
Ja och? En månads nedstängning och sedan vara av med eländet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Akrobaten0808
Alla som vart i Åre föregående helg ska nekas sjukvårdsplats.
Så sjukt enkelt att bara sätta ner foten
Tänkte detsamma nu i morse.
Citat:
Ursprungligen postat av
Soltorkadetomater
Myndigheter har upprepade gånger varnat och uppmanat äldre att stanna inomhus!
Jag ser de äldre överallt :/
De säger att de hela livet varit kärnfriska!
Såklart vården inom kort kommer kollapsa.
När till och med yngre 20-49 åringar kvävs till döds i sina egna lungor :/ då spelar åldern roll
Se ovan. Allt för många är idioter.
Citat:
Ursprungligen postat av
sanne
Ja och att starkt betona att alla unga inte ska gå på skidfester, och att pensionärerna måste inse att de är i riksgruppen.
Han kommer också betona att alla människor måste följa Folkhälso(a)myndighetens rekommendationer, detta är väldigt viktigt!
Tyvärr är det bara rekommendationer. Som jag skrev ovan, allt för många är idioter. Typ åker på skidsemester mitt under en epidemi, går på krogen, sprider smittan. Dessa icke tänkande hinner smitta många fler innan de tas om hand.
Dessa sprider viruset, de och de som de smittar tar upp sjukvårdsresurser. Därför räcker inte rekommendationer. Det krävs beslut. Order. Förbud att ex.vis hålla krogar, turistorter m.m. öppna. Frivillighet är inte tillräckligt när det som alltid finns de som inte tänker längre än näsan räcker.