2020-03-22, 09:54
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Har du nånn länk.... Tack..

Använd google min vän.
Spanska eller engelska.
Citera
Medlem
Jag tror att alla frågor blir besvarade när Svetsaren håller tal till nationen i kväll!
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Coronaviruset som attackerar Europa är
en muterad stam från det ursprungliga viruset som upptäcktes i Kina

Spanska forskare från universitetet i Valencia och stiftelsen för främjande av hälsa och biomedicinsk forskning erhöll coronaviruset och studerade mutationerna jämfört med det ursprungliga.
Fernando González, en av forskarna från universitetet i Valencia som deltog i studien, konsulterad av El Confidencial sa: "Viruset är i kontinuerlig mutation, och det är precis vad som gör att vi kan följa dess bana i olika länder och överföringsvägar. De isolerade patienterna som vi har sekvenserat i Valencia skiljer sig åt i sex, en och nio mutationer av viruset som ursprungligen sekvenserades i Wuhan.

Den som har fler skillnader är i Brasilien med 16 mutationer. "

Coronaviruset som infekterade mer än 80 000 människor i Kina och dödade mer än 3 200, är ​​inte exakt samma som har infekterat 27 980 italienare, och inte heller den som 11 300 spanjorer kontrakterade.

När det sprider sig och går från ett land till ett annat genomgår det mutationer.

Detta bekräftades denna vecka av forskare från Valencia-universitetet och Foundation for the Promoting of Health and Biomedical Research in the Valencian Community, som erhöll de första genomerna av viruset i Spanieen.

Jag kan känna döden komma.

Om du inte redan sett;

https://archive.4plebs.org/pol/thread/241674007
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
I västvärlden går inte liv före egendom.. Det vet alla inners inne att det inte gör. Pengar kommer först.
En arbetsgivare köper hellre en ny villa än att utrustar farliga maskiner med skydd och liknande.. Detta ser folk dagligen.. Nu senast i vården. Folk får dö så länge man kan rädda borsen och fastighets marknaden.. Detta är viktigare än allt annat.

Att fylla landet med invandrare som höjer priset på fastigheter är ex bättre än att bubblan går åt skogen.

Bostadsbrist skapar höjda bostadspriser och högre arbetslöshet.. = ren ekonomi.. har inget med människors liv och hälsa att göra. Hög arbetslöshet sänker även lönerna så även detta är välkommet för att rika skall bli rikare och fattigare fattigare. Så okad invandring späder bara på dessa ekonomiska faktum.. folk är bara för dumma för att fatta detta.

Intressant inlägg där du ger ett övergripande perspektiv. Klart att många först och främst ser till den egna plånboken. Men de flesta av oss vill nog ha ett humant samhälle där vi tar hand om oss våra sjuka och våra äldre. I det ligger en del av svaret på frågan : Vad är meningen med livet. I alla fall för många av oss.
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Korrekt. Mellan maj och juni når vi peak då 1 av 7 svenskar kommer vara svårt sjuka med massvis döda.
Med samhällskollaps som följd.
Viruset bör ha bränt igenom befolkningen i början på juli och då ha avtagit.

Har du någon källa på att 1,5 miljoner svenskar kommer att var svårt sjuka. Menar du att det skulle kräva sjukhusvård eller intensivvård för dom. Inte ens i Kina är man i närheten av dom siffrorna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purkenman63
Jag hoppas båda sidor samlar citat vid sidan om i ett fett excel ark och så redovisar vi om en 3 månader. Jag hoppas förlorarsidan inte lyser med sin frånvaro. Jag gissar att sidan med domedagsprofeterna är de som inte vill vara kvar i tråden. För dessa kommer prestigeförlusten vara enorm om inte detta slår vanlig säsongsinfluensa med hästlängder. Tänk om Sverige dessutom inte kommer få fler procentuellt döda än andra länder. Oj vad ni kommer må dåligt. Redovisningen är mer intressant för mig än det som händer i verkligheten. Jag tror en del hellre tar sitt liv än att erkänna att deras gissning om Corona var fel.

Själv hoppas jag att Kung Harald eller Prins Haakon kommer ridande på en vit springare och visar var skåpet ska stå.
Vilken sida tillhör jag?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Läkaren Ludvigsson och även ekonomikvinnan som skällde i Aktuellt häromkvällen tillhör de som lyssnat på folkhälsomyndigheten och därmed fått en orealistisk bild på vad som händer vid smittspridning i stor skala. Exemplet Italien blir otäckare för varje dag som går och det gäller så klart att göra vad man kan för att inte hamna i den situationen.

Då kan man ju fråga sig, är det inte mer rimligt att faktiskt utgå från vad Folkhälsomyndigheten har kommit fram till samt deras bedömningar? Det är ju ändå människorna på den myndigheten som kan det här. Jag säger inte att man har rätt, men det är väl avsevärt mycket bättre att gå på deras ord än gemene självutnämnda experter här på Flashback?

Jag förstår givetvis problematiken i Italien exempelvis, men vi har väl ändå helt andra förutsättningar.
Citera
2020-03-22, 09:55
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Använd google min vän.
Spanska eller engelska.

Är det inte enklare om du faktiskt anger en källa när du kommer med olika påståenden som är ganska kontroversiella eller när du säger att du kommer med ny viktig information?
Citera
Medlem
Vad för typ av politik kommer vi få efter detta är över i Sverige?

Väldigt tydligt nu att entreprenörer får lite stöd för att överleva och att det är brist på vård och samtidigt som vi tar in flyktingar till ingen nytta än att de kostar
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Är du dum i huvudet?
Jag tror ingen vill se döda även om man underskattar eller ser faran. Handlar inte om rätt eller fel. Handlar om att man vill hjälpa inte skapa panik.
Självklart hoppss jag att så lite som möjligt dör, men med sveriges taktik ser jag över en miljon döda, jag är forskare.

Jag ser döden komma, så uttryckte du dig nyss, och det är sådant som skapar panik.

Nå, vad forskar du på, vad är det för laboratorium du hänger på om dagarna, ICA:s provkök eller något som är relevant?
Citera
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Svårt att förstå ? Det kommer dö folk av den vanliga influensan. dvs folk som inte har fått corona smittan. Precis som vid ett vanligt år. Så döda i corona kommer att ge ett tillskott på den vanliga dödligheten i influensa. Dock kommer det att finnas människor som smittas av båda, överlever den ena och ev. dör i den andra varianten. Knappast lögner utan snarare sunt förnuft.

Nä, du är lättförstådd...

ta nu din borste och kör upp den i trakterna av det du tänker och pratar med....
Citera
2020-03-22, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Verkar så men han har inte förstått vissa fundamenta. Motorn håller på att gå varm och skära och han tycker att man ska låta bli att släppa gasen. Liv går före egendom.
Vems liv, dagen 80-åringar eller dagens ungdom som riskerar en framtid som fattiga och arbetslösa. Hur tror du det påverkar folkhälsan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in