2020-03-22, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
??? Stämmer verkligen det? Tar värmen kål på Kinaviruset???

Verkar inte som det eftersom det börjat sprida sig i varmare länder nu.
Det kostar pengar att testa sig i Thailand. Mer pengar än vad dom flesta har råd med.
Thailand har också flera miljoner illegala arbetare från andra asiatiska länder som aldrig kommer att testa sig
Citera
2020-03-22, 09:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Kan du styrka påståendet med en vederhäftig källa?

Citat:
Jämfört med den vanliga influensan är Coronaviruset ungefär 2-6 gånger mer smittsamt ...
https://www.holistic.se/blogg/6264

Citat:
Även om coronaviruset inte är särskilt dödligt så smittar det mer än dubbelt så lätt jämfört med exempelvis vanlig influensa och drabbar därför väldigt många människor. Det i sig innebär en fara.
https://illvet.se/medicin/sjukdomar/5-saker-du-bor-veta-om-coronaviruset

Från dubbelt till även 6 ggr alltså. Det är bevisat mer smittsamt än en vanlig influensa. Det säkert beroende på att det är en smitta som ingen har någon naturlig immunitet emot.
Citera
2020-03-22, 09:05
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Då får ju FHM och framför allt regeringen ta konsekvenserna av det. Detta är ju siffror som kommer att redovisas.
Det är svenska folket som kommer att få ta konsekvenserna. Främst sjukvårdspersonal.
I Italien har redan 17 läkare dött.
Citera
2020-03-22, 09:06
Medlem
FuckHumanitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Nu kan man ej testa vårdpersonal i Stockholm längre. Testerna är slut.
Samhället rasar samman innan de börjat.

Samtidigt som Löfven och Tegnell i detta nu sitter och förbereder inför morgondagens presskonferenser där man kommer tävla i vem som lyckas slingra sig förbi mest ansvar.
Citera
Medlem
FairStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Heja Uppsala!

Åke Lundkvist, professor i virologi vid Uppsala universitet, säger att det relativt snart kan finnas coronaprovtagning som görs via blodprov

Han säger att det är oklart när snabbtesterna kan nå vården, bland annat eftersom det kommer att krävas etiska tillstånd. Men redan inom två veckor hoppas han att själva testmetoden kommer att vara färdig.
Han säger att provtagningen i*dag är resurskrävande, bland annat eftersom vårdpersonal sanerar mellan provtagningarna.
– Men om vi kan göra det här med blodprov i stället, särskilt på människor som är friska, då är det inga problem med att ta prover på rad.

https://www.svd.se/svenska-forskare-jobbar-med-snabbtest-av-corona

" FRISKA "

Ja, det var en fin tid när folk var friska...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
??? Stämmer verkligen det? Tar värmen kål på Kinaviruset???
Luftfuktighet försvårar spridandet tror jag. Många av de länder man menar har hög luftfuktighet runt medelhavet har det egentligen inte. Sverige har hög luftfuktighet på våren/försommaren tror ja, när gräset och träden kommit igång. Kalla nätter och varma dagar ger hög luftfuktighet. Då bildas morgondagg som tvättar omgivningen. Har med daggpunkt att göra. Det tror jag... Fast jag är hemmaproffs(Borde vara nån jävla professor egentligen).
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
De flesta unga som ligger på intensiven är inte "svenska ungdomar". Det är ungdomar med dåligt immunförsvar mm. De har smittats av svenska ungdomar som varit utomlands och som fått milda symtom.
Så kan det gå när man rånar och misshandlar svenska ungdomar, att man blir smittad. Kanske kan detta leda till att afghanerna slutar råna svenska ungdomar. Varför skriver inte media var dessa ungdomar har för ursprung?

Citat:
Det är flyltingar som ligger på St Göran och Huddinge. Detta vet jag då en vän som jag har arbetar som syrra på ambulansen. Hon får åka till Järvafältet hela tiden.

Citat:
Min kompis i alla fall som är syrra på ambulansen berättade att det är tragiska hem de kommer till i på Järvafältet. Det kan vara riktig misär. Massor med människor i små lägenheter. En har fått andnöd och det kan vara 10-15 personer och flera småbarn som hostar och någon annan ligger i 40 grader och någon står på balkongen och röker osv. Flera ungdomar som delar ett rum. Hon tycker hela Järva ska desificeras och besprutas. Nästan inga svenskar ringer till ambulansen. Svenskarna ringer 11717 istället.

Nu tror jag ju att allt ovanstående är lögn. Då menar jag inte att du skulle ha en vän som arbetar som sjuksköterska på ambulansen skulle ljuga, utan att det är du som ljuger.

Men om vi föreställer oss, rent hypotetiskt, att det du påstår är sant (alltså inte att sakomständigheterna stämmer, men att din vän uppgett detta för dig), så kan din källa ifrågasättas.

I hela Sverige var det i fredags nio patienter i åldern 26-49 år som intensivvårdas.

Källa: https://www.dn.se/nyheter/sverige/tegnell-skidresor-kan-forklara-att-manga-yngre-drabbats-svart/

Att din vän (som du antagligen inte har) får åka till Järvafältet ”hela tiden” för att hämta patienter till intensivvård är orimligt. Hon är inte den enda ambulanssjukvårdaren i Stockholm.

Vidare är det inga ungdomar som vårdas, den yngsta är 26. Så om hon påstår att ungdomar får intensivvård ljuger hon.

Fast om man ska vara ärlig så har hon ju ingen aning om de hon hämtat får intensivvård. En ambulanssjukvårdares uppgift är att hämta sjuka eller skadade, vårda dem på plats eller i ambulansen, och sedan tar sjukhuset vid. Hon följer alltså inte med patienten in i sjukhusapparaten, och följer hans eller hennes vidare vård efter ankomst till sjukhuset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är svenska folket som kommer att få ta konsekvenserna. Främst sjukvårdspersonal.
I Italien har redan 17 läkare dött.

I annat fall hade dina barn och barnbarn fått tagit konsekvenserna.
Citera
2020-03-22, 09:07
Medlem
Ola Schuberts avatar
En bra artikel som förklarar varför just detta Coronavirus är så evolutionärt framgångsrikt när det gäller spridning till människor:

https://www.theatlantic.com/science/archive/2020/03/biography-new-coronavirus/608338/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Trådens bästa inlägg.

Tack. Man ju vill bara strypa nån.

När jag jobbade i vården övergick jag (på slutet) till timanställning, bytte från fast anställning.

Då sänktes min timlön med 20 kr! Sådant är landstinget.

Samma uppgifter, men tjugo minus.

Egentligen borde vårdpersonal applåderas 365 dgr om året.

När smittan lagt sig kommer alla underbetalda vårdjobbare att få samma skit som vanligt.

Alltså bara ventilationen på mitt sista jobb, den förtjänar ett eget inlägg... den var klen som en hårtork, ögonen kliade hela dagarna....

Undrar hur man hanterar corona i den miljön.
Citera
Avslutad
Hörde Att Liam Neeson har uttalat sig om detta, Någon som vet vad han sa?
Är han fortfarande Unicefs ambassadör ute i världen?
Hade han någon egen Plan eller Teori om Covid 19?
Citera
2020-03-22, 09:08
Medlem
Sverige är så jävla fucked. Vi har ingen chans. Detta kommer bli värre än Italien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in