Citat:
Ursprungligen postat av
Efternamn08
De flesta unga som ligger på intensiven är inte "svenska ungdomar". Det är ungdomar med dåligt immunförsvar mm. De har smittats av svenska ungdomar som varit utomlands och som fått milda symtom.
Så kan det gå när man rånar och misshandlar svenska ungdomar, att man blir smittad. Kanske kan detta leda till att afghanerna slutar råna svenska ungdomar. Varför skriver inte media var dessa ungdomar har för ursprung?
Citat:
Ursprungligen postat av
Efternamn08
Det är flyltingar som ligger på St Göran och Huddinge. Detta vet jag då en vän som jag har arbetar som syrra på ambulansen. Hon får åka till Järvafältet hela tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Efternamn08
Min kompis i alla fall som är syrra på ambulansen berättade att det är tragiska hem de kommer till i på Järvafältet. Det kan vara riktig misär. Massor med människor i små lägenheter. En har fått andnöd och det kan vara 10-15 personer och flera småbarn som hostar och någon annan ligger i 40 grader och någon står på balkongen och röker osv. Flera ungdomar som delar ett rum. Hon tycker hela Järva ska desificeras och besprutas. Nästan inga svenskar ringer till ambulansen. Svenskarna ringer 11717 istället.
Nu tror jag ju att allt ovanstående är lögn. Då menar jag inte att du skulle ha en vän som arbetar som sjuksköterska på ambulansen skulle ljuga, utan att det är du som ljuger.
Men om vi föreställer oss, rent hypotetiskt, att det du påstår är sant (alltså inte att sakomständigheterna stämmer, men att din vän uppgett detta för dig), så kan din källa ifrågasättas.
I hela Sverige var det i fredags nio patienter i åldern 26-49 år som intensivvårdas.
Källa:
https://www.dn.se/nyheter/sverige/tegnell-skidresor-kan-forklara-att-manga-yngre-drabbats-svart/
Att din vän (som du antagligen inte har) får åka till Järvafältet ”hela tiden” för att hämta patienter till intensivvård är orimligt. Hon är inte den enda ambulanssjukvårdaren i Stockholm.
Vidare är det inga ungdomar som vårdas, den yngsta är 26. Så om hon påstår att ungdomar får intensivvård ljuger hon.
Fast om man ska vara ärlig så har hon ju ingen aning om de hon hämtat får intensivvård. En ambulanssjukvårdares uppgift är att hämta sjuka eller skadade, vårda dem på plats eller i ambulansen, och sedan tar sjukhuset vid. Hon följer alltså inte med patienten in i sjukhusapparaten, och följer hans eller hennes vidare vård efter ankomst till sjukhuset.