2020-03-22, 02:33
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Jag skrev ju att jag uttalade mig om den pizza man äter på pizzerian, din tattare.

Att inte ha beställt en pizza för avhämtning på 20 år säger mig att det är en pizza-amatör man har att göra med. Du är helt enkelt inte trovärdig.

Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Pizza käkar man ju på plats för att slippa få nåt fesjummet slafs med ihopdegad botten...

Du kan beställa en pizza från din lokala bagare. Vanligtvis fungerar det så att man ringer och får 15 minuter en kvart som svar. Rutinerad som man är dyker man upp 2 minuter innan pizzan är klar. 3 minuter hem så den är rykande färsk.
Citera
2020-03-22, 02:36
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
I den här världen finns det 820 pizzerior som serverar äkta napolitansk pizza (vera pizza napoletana). Det ska då vara den riktiga pizzan. Om jag som ett vanligt litet luder boendes i Märsta skulle bli bjuden på en sådan där skrytpizza från typ Paolo Robertos restaurang, skulle jag då tycka att den var godare än vad en vanlig fet kebabpizza bakad av en hårig turkmästare är?

Pizza Napoletana alla dagar i veckan. Har inte ätit kebab nykter sedan sent 80-tal eller tidigt 90-tal och inte kebab överhuvudtaget sedan milleniumskiftet ungefär. Skulle aldrig få för mig att äta det igen och under inga omständigheter kebabpizza.

Pizza ska lagas av italienare och inte araber.

Citat:
Ursprungligen postat av cocinar
Trött på pizza och italiensk mat. Den är inte så märkvärdig som vissa tycker. Saknar svensk husman dock..den har visst börjat sitt återtåg på lunchrestaurangerna.

Instämmer. Jag älskar svensk husmanskost och uppskattar att det kommer tillbaka mer och mer. I veckan åt jag raggmunk med fläsk och lingon på en av mina favoritlunchrestauranger och nästa vecka kommer de servera rimmad kalvbringa med rotmos och senap. Gudagott!
Citera
2020-03-22, 02:37
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Att inte ha beställt en pizza för avhämtning på 20 år säger mig att det är en pizza-amatör man har att göra med. Du är helt enkelt inte trovärdig.

Det är bara WT som tillåter sig bli "proffs" på turkhämtpizza.
Citera
2020-03-22, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
"Äkta" pizza ser ärligt talat jäkligt trist ut, och inte mycket till mat...
Du måste skoja, till och med min hemmagjorda pizza jag gjorde härom veckan till lunch ser ju mycker bättre ut än t ex vanlig turk-capricciosa.
Bara att ta en titt själv; https://imgur.com/a/JMuBFOc
Citera
2020-03-22, 02:38
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Det är bara WT som tillåter sig bli "proffs" på turkhämtpizza.

Jag vet åtminstone vad jag pratar om, till skillnad från dig.
Citera
2020-03-22, 02:39
Medlem
Citat:
Italiensk pizza brukar vara knaprigare än de halvgräddade turkpizzorna.

"Svensk" pizza är okej men har man ätit pizza i italien så vet man smakskillnaden. Den är stor. Det vi kallar pizza är ett... skämt. Smakmässigt.
Citera
2020-03-22, 03:44
Medlem
Bästa pizzan i Stockholm anser jag att man får på Meno Male, så jag röstar på napolitansk pizza.
Citera
2020-03-22, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är nog över tio år sen jag fick burksvamp på en pizza.

Nä, det har man inte sett på år och dar. De flesta köper in färdighackade (frysta) champinjoner.
Citera
2020-03-22, 05:22
Medlem
BlueVeinss avatar
Men vad fan det beror väll på vilken situation jag är i?

Bakis på en söndag och mår skit? Ge mig en äcklig kebabpizza. Jag vill ju leva ut min misär till fullo.

Dra av lunch på stan? Klart jag tar en riktig pizza då
Citera
2020-03-22, 06:13
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
I den här världen finns det 820 pizzerior som serverar äkta napolitansk pizza (vera pizza napoletana). Det ska då vara den riktiga pizzan. Om jag som ett vanligt litet luder boendes i Märsta skulle bli bjuden på en sådan där skrytpizza från typ Paolo Robertos restaurang, skulle jag då tycka att den var godare än vad en vanlig fet kebabpizza bakad av en hårig turkmästare är?

Nej, turkmästarens pizza är godare.

”Originalet”
Är inget vidare..
Citera
2020-03-22, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
föredrar lätt en riktigt fin turkpizza, fan ta alla jäva smaklösa mozzarella (mest överskattade osten som som finns) pizzor med ruccloasallad på. Urk. Och ja jag har varit i Italien och ätit "äkta" pizza. Ge mig en kvalitets Capricciosa alla dar i veckan. Det duger inte med vilken som helst dock, det ska vara bra ingredienser.
Pizzerian "vedugnen" i Alvik har riktigt goda pizzor, jag vet inte om de är napolitanska men mozzarellan där smakar mycket mer än vanlig ost på "turkpizza".

Riktigt kraftig, lite mjölkig, saftig smak!
Jag brukade beställa salamino och den italienska salamin var också extremt smakrik och god, sen toppas pizzan med färsk basilika så den pizzan är för mig fulländad.

Jag tror det handlar om råvarorna, den pizzerian säljer även olika typer av italienska råvaror, olivolja och sånt och jag gissar att de har rätt bra koll på vad som är kvalitet och inte.
Citera
2020-03-22, 06:50
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar
Du måste skoja, till och med min hemmagjorda pizza jag gjorde härom veckan till lunch ser ju mycker bättre ut än t ex vanlig turk-capricciosa.
Bara att ta en titt själv; https://imgur.com/a/JMuBFOc

Din pizza ser ut som skit. Varför lägger du upp en bild på den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in