2020-03-21, 19:35
Medlem
vi kommer blicka tillbaka till denna tid då vi valde att sätta jorden 100 år tillbaka ekonomiskt, många människor i personlig konkurs som medför självmord depression och andra sjukdomar, pga en influensa som man absolut bör ta på allvar men överreagerar på alla punkter med. våra barn komma hata oss för detta
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Chefen Björn Zoega, Karolinska, säger på nyheterna att läget är lugnt på Karolinska just nu. Men att man har förberett i några veckor för att kunna ta emot en stor våg av covid19 patienter. Dom verkar förberedda. Om det inte är PR.
Citera
Medlem
Samuel332s avatar
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/sahlgrenska-f%C3%B6rbereder-sig-f%C3%B6r-hundratals-coronasjuka-1.25761506

Enligt en ny prognos från Sahlgrenska universitetssjukhuset så kommer förloppet nått sin topp den 1 april, och att man då vårdar 290 patienter i slutenvård varav totalt 75 patienter på intensivvårdsplatser under pågående utbrott av det nya coronaviruset.

Litar ni på Sahlgrenska att de endast kommer att vårda 290 patienter samt 75 på intesiven?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Ja, man kan ju tycka att det är hög prio på att kolla antikropparna.

De kollade antikropparna hos influensapatienter väldigt tidigt för att undersöka hur as tort mörkertalet kunde vara där (Tyvärr var det få eller inga covid-19-fall enligt WHO).

Men tyvärr kan det inte göras i Kina. De talar Ju inte sanning, så det vore ju att göra sig en riktig björntjänst att basera sitt agerande utifrån hur de säger att verkligheten ser ut.

Med tanke på hur många som blev smittade på Diamond princess skulle de inte förvåna mig om större delen av befolkningen i Wuhan blev smittade. Det är så otroligt lätt att underskatta exponentiell tillväxt..
Citera
Medlem
Så framtiden ser alltså ut att få tillbringas i ett militärtält i Uppsala
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Sluta sprid glädjebesked. De har hittat en platå. Kolla senaste dagarna.

Vi fokuserar enbart på katastrofländerna i den här tråden.

Och om sifforrna förbättras i Italien så hittar vi nya länder att fokusera på.

Vilka är vi? Jag tycker att det är fritt fram för alla att skriva om detta virus här i forumet, vad som hellst och vilka uppgifter om andra länder, men du kanske skojade till lite där...
Citera
Medlem
Jag måste bara fråga, tror ni på fullaste allvar att siffrorna stämmer som kommer från kina? Jag säger inte att denna smitta är ofarlig på nått sätt, men det är ju med tanke på utvecklingen i Italien och Europa överlag helt omöjligt att siffrorna kina levererar stämmer, mörkertalet måste ju vara helt jävla enormt, och det tror jag gäller Europa också, åtminstone smittade, dödsfallen är vi nog ärliga med, men finns ju fan inte en suck i världen att kina har varit ärliga med sina siffror. Jag tror personligen många många miljoner går runt med detta virus 🤷‍♂️
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Omkring 100 döda i flera dagar.

Det är alltså nästan 1/4 fler dödsfall idag än igår i Frankrike. Det är inget glädjebesked. Förutom i Sydkorea och Kina finns i princip inga glädjebesked just nu. Och du beter dig som att gemene man här VILL att det ska vara katastrofsiffror. Jävligt osmakligt, jag får snarare ont i magen när jag ser dem och varje dag hoppas på en vändning i Italien (även om jag vet att den är långt borta).
Citera
2020-03-21, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Och hur är det relevant? Vi har ju inget vaccin mot COVID vilket är just det som är problemet.
Exakt och då kan man inte jämföra COVID med influensa i antal döda. Det är som att jämföra hållbarheten på filmjölk och mjölk
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morander
Jag måste bara fråga, tror ni på fullaste allvar att siffrorna stämmer som kommer från kina? Jag säger inte att denna smitta är ofarlig på nått sätt, men det är ju med tanke på utvecklingen i Italien och Europa överlag helt omöjligt att siffrorna kina levererar stämmer, mörkertalet måste ju vara helt jävla enormt, och det tror jag gäller Europa också, åtminstone smittade, dödsfallen är vi nog ärliga med, men finns ju fan inte en suck i världen att kina har varit ärliga med sina siffror. Jag tror personligen många många miljoner går runt med detta virus 🤷‍♂️

Tror jag också, man kan inte testa flera miljoner antar jag
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Norge borde kanske göra som i Serbien: Inga över 65 får gå ut över huvud taget. Bortsett från söndag morgon 04.00 - 07.00 då butiker ska vara öppna för dem.

Låter ju rimligt, vissa butiker i Sverige kör med samma koncept.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Transnationell
Italienarna är mindre fogliga

Ev. syditalienarna är det.

Norra Italien är (var) kanske världens mest potenta region besides Palo Alto. Som för övrigt oxå har lockdown.

#partyåre2020
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in