2020-03-21, 18:42
Medlem
Staten har sparat i 25 år! Ladorna är fulla - staten kommer pumpa in cash tills det blir bättre. Problemet är att det kommer dröja innan världen är på fötter igen oavsett hur snabbt Sverige kommer upp. Allt hänger ihop. Globaliseringen baksida smakar sur.
Citera
2020-03-21, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerzone2000
När tror ni helvetet bryter lös?
Lyssna inte för mycket på blueberrycake. Han är fullt övertygad om att mänskligheten kommer dö ut innan sommaren.
Citera
2020-03-21, 18:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Nu har inte jag sagt något om den svenska regeringen i det här fallet. Sedan är det ett problem att media och även regeringen skrämmer upp folk.

Skrämmer upp folk. Det dör 600 varje dag i Italien och siffran fortsätter att öka. Hälften av alla inneliggande på intensiven är under 50 år i Holland. Liknande siffror i USA och Sverige gällande Iva
Citera
2020-03-21, 18:45
Medlem
Två typer på FB: Bostadsägare: Allt kommer bli bra och jag kommer tjäna pengar på min bostad. Hyresrättsägare: Hoppas bostadsmarknaden kollapsar som fan.
Citera
2020-03-21, 18:46
Medlem
Magnus Henrekson, professor i nationalekonomi och vd för Institutet för näringslivsforskning säger att 600 000 kan bli arbetslösa på 3 månader.

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/opGdP7/svenska-foretagen-varslar-tusentals
Citera
2020-03-21, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av franticiality
Två typer på FB: Bostadsägare: Allt kommer bli bra och jag kommer tjäna pengar på min bostad. Hyresrättsägare: Hoppas bostadsmarknaden kollapsar som fan.

Varför vill folk med hyresrätter att det kollapsar för dem med bostadsrätter?
Citera
2020-03-21, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Varför vill folk med hyresrätter att det kollapsar för dem med bostadsrätter?
Får intryck av att det är lite så.. i dyra städer iaf
Citera
2020-03-21, 18:55
Medlem
Hur kommer gymkedjorna klara sig tror ni?
Citera
2020-03-21, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Du för märkliga resonemang. Du vet inte om du blir arbetslös oavsett vilket yrke du har. Jobbar själv i vården, har lön runt drygt 50 k brutto och är eftertraktad på många ställen. Men jag vägrar att bli så självgod att säga så. Vi vet inte vart det här ta vägen.
Hyresrätter innefattar långt ifrån en enskild socioekonomisk grupp, även grovt räknat.

Två månadslöner har du, det betyder heller ingenting. Dessa månadslöner kanske är värda en tiondel del till hösten, vi vet inte

Märkligt förresten att du tjänar 50k brutto när du enligt egen uppgift hellre går på bidrag än att löneslava.
Citera
2020-03-21, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av franticiality
Det finns en stor grupp av människor som har trott i 15 års tid att bostadsmarknaden är på väg att kollapsa. Har en sån på jobbet. Bra lön, men har bott med familjen i svindyr, stor hyresrätt i över 10 år nu eftersom han ska köpa villa "efter bostadskraschen".
Citera
2020-03-21, 19:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Det finns en stor grupp av människor som har trott i 15 års tid att bostadsmarknaden är på väg att kollapsa. Har en sån på jobbet. Bra lön, men har bott med familjen i svindyr, stor hyresrätt i över 10 år nu eftersom han ska köpa villa "efter bostadskraschen".

Jo men du är ju bra IQ fiskmås som inte fattar att bostadspriserna kommer gå ner. Snart har hälften allt kapital försvunnit från börsen och tror att din villa fortfarande kommer vara värd detsamma. Se hur det gick i USA för några år sen, husen blev på några månader värda 20 procent av de de var tidigare. Denna krisen spås vara mycket värre. Sorry, du tänker lika kort som ett litet barn.
Citera
2020-03-21, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Ja så här ser det ut, aktieägarna vill inte betala för att ha lager... vi t ex får
Allt fler förfrågningar om vi kan lagerhålla det vi tillverkar hos oss

Ingen vill betala för lager givetvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in