2020-03-21, 18:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Folkhälsomyndigheten överrösta av beröm av en rädd befolkning som håller på skita på sig.

Någon annan förklaring finns inte för de har fullkomligt misslyckat i sin roll.
Vart finns alla dessa människor? Jag känner inte till en enda i hela min umgängeskrets som har det minsta beröm att ge FHM. Måste räcka med ett par likes på Facebook för att media ska få det till att representera större delen av landets befolkning.
Citera
2020-03-21, 18:04
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det är under debatt o forskarna killgissar än.

Allt tyder på att man får en immunitet. Hur länge vet man inte då sjukdomen inte är mer än 3 månader

källa......
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Som sagt, bara 546 i Lombardiet, så kommer vara betydligt fler än så.

Seriöst? Då lär det ju landa på drygt 800?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Varma kläder och sovsäckar?

Ja men knappast optimalt livstil för höggravida
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Ni som har tillgång till SvD: Belgisk chefsvirolog: ”Vi borde inte stängt skolorna”.
Vidare: ” Enligt Marc Van Ranst var alltså politikernas beslut att stänga samtliga Belgiens skolor från den 16 mars ett av de sämre som tagits så här långt i krisen.
– De borde inte ha stängts. Där valde politikerna att inte lyssna på vetenskapsmännen, säger professor Van Ranst”. Han menar att politikerna fallit för grupptryck från Frankrike.
I samma artikel länkas till en norsk tidning med rubriken ” Tenk om svenskene har rett?”.
Så helt givet att all ska ”stängas ner” är det inte men veka politiker kan falla för frestelsen att visa sk ”handlingskraft ”.
Apropå Frankrike har man problem där att få ungdomar att ”lyda” och skickar ut militär. Hur länge tror ni Macron kan sitta kvar när de börjar skjuta sina egna landsmän?

Ja, skolstängning har jag faktiskt hållit med FHM om hela vägen. Fast tycker det är rätt att de för "vuxna" stängt och driver distansundervisning.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prismatix
Okej får kolla på det, är orolig för ventilation osv med samma grejer

Ska nog gå bra bara man inte stänger alla ventiler som en del gör för att få det varmare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Vart finns alla dessa människor? Jag känner inte till en enda i hela min umgängeskrets som har det minsta beröm att ge FHM. Måste räcka med ett par likes på Facebook för att media ska få det till att representera större delen av landets befolkning.

Gå in på Aftonbladet nu så ser du
Citera
2020-03-21, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Inte alls. Jag menar halvkonspiratoriskt nöt som är för rädd eller intellektuellt begränsad för att ta in vad som håller på att hända.

Konspiratorisk av vetskap hur industrin frodas?
Använd inte ord som slår tillbaka, men ditt guldfiskminne kommer vara intakt tills nästa kris kommer.
Citera
Medlem
627 i Italien idag. Katastrof!!!

Edit 793. Omg!!!!
Senast redigerad av Fleshsuckforum 2020-03-21 kl. 18:11.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trogskalle
Jag är på fullt allvar på väg att utveckla en svår depression på grund av detta. Alla döda, alla som blir svårt sjuka med livslånga men som följd, den ekonomiska katastrof som kommer lamslå Sverige och hela världen.
Jag mår helt ärligt illa.

Tänk positivt. Det här är precis vad som behövs för planeten. Vi har nästan totalt förstört världshaven, regnskogarna och djurlivet i stort. Vår vansinniga konsumtion och moderna leverne tillsammans med överbefolkningen hade aldrig fungerat i längden ändå. Det var bara en tidsfråga tills något sådant här skulle hända.

Visst blir det här hemska tider för många människor, men det är tyvärr så det fungerar i naturen för alla arter, människan inkluderat. Balansen måste återställas.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Vi kommer få en ekonomisk kollaps för att politiker är värdelösa på att lösa problem. Första felet var att man inte var förberedda för kris. Andra felet är att man inte började efterfråga om respiratorer/testkit etc, så skulle marknad fixa det snabbt.

Alla länder utom Sydkorea har visat sig ha värdelösa ledare.
Citera
2020-03-21, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Jag begriper inte varför de smäller upp ett fältsjukhus i Uppsala. Det är ju i Stockholm som det behövs.

De flyger väll dit folk från hela landet.
Dock skulle jag gissa på att platserna är för eliten... hoppas media kan gräva lite i det här....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in