2020-03-21, 17:55
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ok. Jag undrade mest.

Det är ju alltid intressant att höra från någon som är på plats.

Kom tillbaka från matbutiken i Oslo och det var säkert minst 40 pers. som gick omkring.
Var där förra veckan och det enda som ändrats:

1. När man kommer in så finns det alkohol och toapapper att torka händerna och korgarna med.

2. Massa skyltar som ber folk att hålla minst 1m. avstånd

3. Några ur personalen som bär munnskydd, men långt ifrån alla.

4. Massa stackars uppskrämda gamla tanter som tittar storögt på en när man går omkring med skyddsmask, ungefär som att man var liemannen.
Mår rent av dåligt att se deras ansiktsuttryck och önskar man hade något man kunde ge dem.
Senast redigerad av kato85 2020-03-21 kl. 17:58.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Tydligen så är man kategoriserad som undermänniska om man har A blod hur nu det ännu går ihop. Oavsett så är det lös forskning som säger att blodgrupp ensam skulle vara orsak till större tolerans mot viruset.

Jag förstår inte hur en del resonerar. Men jag har aldrig känt mig som en undermänniska.

Men det finns dom som påstår att
Blodgrupp A är bönderna.

Blodgrupp 0 jägarna.

Blodgrupp B krigarna.

Blodgrupp AB moderna människan

Och att man ska anpassa sin kost efter sin blodgrupp.

Personligen tror jag det är en kombination av faktorer som påverkar toleransen : Ålder, kön, lungfunktion, hälsotillstånd, blodgrupp och hur mycket virus man utsätts för.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asris
Varför läcks det så få filmer om kaos på sjukhus om smittade i allmänt?

För att det inte ser särskilt speciellt ut.. det är inte som på film där det ser ut att vara kaos hela tiden.

Personer ligger på IVA som vilka IVA patienter som helst. Det är inget annorlunda än att det ligger en patient i en säng som behöver extra vård.

Sjukhusen är nästan tomma, iom att besöksförbudet togs i bruk. Det är snarare mycket lugnare nu än innan.

//Sjukhus anställd
Citera
Medlem
Tyskland förbereds ett stödpaket på nära 9 200 miljarder kronor för att bekämpa coronaviruset, rapporterar Reuters, som har läst ett utkast från den tyska regeringen.

Tyskarna slår på hårt som satan
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Man borde neka alla som varit i alperna eller Åre vård. Låt dessa personer dö.
samt rökare, feta, alkisar, folk som inte ställer upp på det mångkulturella samhället osv
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
30 döda i Belgien bara idag, 558 nya (bekräftade) fall i Belgien.

13 döda i Danmark totalt, 71 nya (bekräftade) fall bara idag. Sverige har 17 döda totalt, fördelat på 10 miljoner människor. Danmark har 5 miljoner invånare.

Perspektiv
Sverige har 20 döda. Källa svt.se

Det ser ut som om det är flest insjuknade mellan 40-59 år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Que? Jag tänker mig att vi skulle planat ut kurvan till att börja med. Köpa tid att bygga ut vården, göra allt vi kan för att bromsa den. Hur försvagas immunförsvaret menar du? Av vad? Ett vaccin? Att vänta?

Självklart försvagas ditt immunsystem, förstår du inte hur hur samhället/industrin fungerar?
Du skall inte vara frisk, hur kan dom annars tjäna pengar på dig?

https://theintercept.com/2020/03/13/big-pharma-drug-pricing-coronavirus-profits/
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Italien kommer väl snart med sin dagliga rapport igen.
Citera
2020-03-21, 17:56
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Kommer ske innan tisdag/onsdag.

Hur kan du tro det? man har inte ens skärpt begränsningen på folkmassor än.
Citera
Medlem
Hej, gravid fru i vecka 30. Har en husbil med solpaneler på 12 kvm, 90 liter vatten, kylskåp men ingen toa. Funderar på natt dra till skogs. Enda problemet är att jag inte har någon värmekälla. Bör vi sticka ut ett par veckor eller hålla oss i lgh? Vi bor i centrala Stockholm. Om sticks, hur löser vi kylan?
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Nu blir det lockdown i Kalifornien, New York o Illinois. 70 miljoner Amerikaner. Vad gör Dr Tengele med Stockholm? Fortsätter som vanligt ungefär?
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Håller med, kanske vore bättre om man bara stöp internet/förbjöd alla att prata om det och alla gick till jobbet. I slutänden mindre personliga tragedier, dödsfall, självmord.

Smart plan....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in