2020-03-21, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
FDA I USA har godkänt ett snabbtest för covid19. Man får resultat på 45 minuter.

Vilket føretag/labb??
Citera
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!

Kolla hur många som kastade sig ut genom fönstret på 30-talet. Fler kommer dö av den kommande ekonomiska krisen än viruset. Fler kommer dö i vårdköerna när krisen tvingar sjukvården att bantas.

Åh nej. En multisjuk 90-åring kastade in handduken.

Exakt,

förhoppningsvis kommer folk förstå när vi har 40% arbetslöshet att multisjuka 90-åringar inte är värda att leva i fattigdom för.

Folk på flashback är sinnessjuka.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Lombardiet rapporterar idag 546 döda!!!

- löst twitter
https://mobile.reuters.com/article/amp/idUSKBN2180S1?__twitter_impression=true, nyss
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, och det är ju den stora skräcken, att djävulskapet kommer tilbaks ennu farligare. (som Spanskan)

THIS ENDS HERE, detta skitvirus skall utrotas!!

Isolera, medicinera, kontrollera, sen vaccinera.

THIS IS WAR!

Håller med.
Några månaders nedstängning för att bli av med det. Bättre än mycket längre tid som det kommer att ta nu p.g.a. att man inte stängde genast.
Citera
2020-03-21, 17:50
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
En vanlig influensa säger vissa. Jag antar att det alltid är så här då, varje vinter?:
Man vaccinerar riskgrupper. Hade vaccin inte funnits för influensa hade dödligheten och behovet av vård varit samma, gissar jag.

Detta virus kanske är lite värre. Dock är allt överdrivet.

Man kunde simpelt lösa problemet genom massproducera testkit/respiratorer. Med 300 miljarder kan man köpa många testkit/respiratorer för.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Om den skulle spridas i rum och mellan rum via vår andning så skulle vi sett en mycket högre R0. Det räcker mycket väl att vi är en naiv befolkning, dvs noll immunitet, dropp- samt kontaktsmitta, och en hög virusmängd under insjuknandefasen samt många med milda symptom för att få en effektivt spridning.

Jag vet inte. Att den inte är luftburen som mässlingen betyder inte att den inte kan spridas inom rum. Titta t.ex. på bussen från Italien som gick till Värmland där det äldre paret tros ha smittat ner folk.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Vet ej, det får du fråga dom om.

Jag menade mest eftersom smittan redan skenat utom kontroll. Sydkoreas taktik har ju från början varit att hålla den i schack med väldigt mycket tester.
Citera
2020-03-21, 17:51
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Inväntar du på vaccin när hysterin är över, immunförsvaret försvagas men du känner dig trygg i varje fall.

Que? Jag tänker mig att vi skulle planat ut kurvan till att börja med. Köpa tid att bygga ut vården, göra allt vi kan för att bromsa den. Hur försvagas immunförsvaret menar du? Av vad? Ett vaccin? Att vänta?
Citera
Medlem
Aradins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
VIKTIG INFORMATION SE HIT!

Idag måste jag varna att det vi befarat, det värsta tänkbara har hänt covid-19 har muterat! Här är en video som förklarar, sprid den! Återkommer under dagen med mer info!!

https://youtu.be/D9FkNPRwt_M

Vad är det som är så farligt att det har muterat? Alla virus gör väl detta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Tycker du att det där är lustigt på nåt sätt?
Jävla perversa psykfall.

Ring gärna upp deras familjer och hånskratta dem i luren. Säg då också att du ringer från den moraliska stormakten.
Vem har sagt att det är lustigt? Men reaktionerna är helt oproportionerliga. Fast du kanske följer influensarapporterna varje år och tänder ett ljus för varje dödsfall.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Kina fladdmössjukdom

Inte jag heller, men bor nog? ganska bra i en norrländsk stad

Norrland du har tur! Mycket yta där. Bor lite knepigare men har min plats i skogen klar. Det svåra kommer bli att få nära och kära dit.
Citera
2020-03-21, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Precis, bra sagt. Känns verkligen inte att alla åtgärder som borde göras görs, vill man medvetet döda människor eller vad fan är det frågan om?

Kan tyvärr vara så. Kanske vill man få bort gamla och sjuka. Men sedan är det väl den här iden om gruppimmunitet som spökar. Man tror att det är smart att låta viruset härja fritt för att folk skall bli immuna. Dessutom så har ju Sverige en hyperkänslig ekonomi och många verkar totalt panikslagna för att man skall vidta åtgärder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in