2020-03-21, 17:42
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Håller man distans och idioterna hostar och nyser i armvecket så är det ganska lugnt.
Det är väldigt enkla regler som finns att följa, så handtvätt är A och O sen hålla distans och sluta resa osv.

För att dom skiter i dom enkla regler som finns.

https://www.svd.se/kinesiska-experter-domer-ut-italiens-atgarder

Jag såg ett franskt reportage från Stockholm. De var mycket förvånade över att inte mer var stängt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Lokala media verkar ha slutat rapportera antalet fall lokalt för länge sedan.

Finns det någonstans där antalet konstaterade fall per län uppdateras?

Folkhälsomyndgheten och aftonbladet
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Lombardiet rapporterar idag 546 döda!!!

- löst twitter
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av amanojaku91
Madrid 8 921 fall, 804 döda (+176 idag enligt Twitter) och 678 på intensiven

En död var 8:e minut.

Fuck fuck så det har tripplats på 24h.

Fkn illa..

I lilla Bergamo med en befolkning i klass med Umeå´s så är det snart 600 döda per dygn, men nu pratar vi stor-Madrid med +10 miljoner...

Hugaligen som min 95 åriga farmor brukade säga.
Senast redigerad av antisocial666 2020-03-21 kl. 17:46.
Citera
2020-03-21, 17:43
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
VIKTIG INFORMATION SE HIT!

Idag måste jag varna att det vi befarat, det värsta tänkbara har hänt covid-19 har muterat! Här är en video som förklarar, sprid den! Återkommer under dagen med mer info!!

https://youtu.be/D9FkNPRwt_M
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amanojaku91
Madrid 8 921 fall, 804 döda (+176 idag enligt Twitter) och 678 på intensiven

En död var 8:e minut.

Fan! Dags att dra till skogs Jag vill fan inte dö i någon jävla Kina fladdmössjukdom!
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Nej, vi är alldeles för sent ute för att bromsa det. Vi har varit för sena med allt, hela vägen, och det bara fortsätter. Som att våra myndigheter sitter i sirap.

Ja, vi har varit tröga och regeringen ska ha skit, men nej, vi är inte för sent ute för att vända det. Det kommer att se bättre ut om 3-4 veckor. Sen får vi alla leva med svångremstiderna som följer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Det "Vackra folket" visar vad de tycker. Fy fan. Allt för att hamna i tidningen.

https://www.sydsvenskan.se/2020-03-21/intressant-att-se-hur-latt-folk-far-panik

"Solidaritet med handlarna" måste vara årets mest hjärndöda begrepp.

När det gäller egenföretagare som nyss satt igång verksamheten och inte hunnit bygga några reserver får man väl ha viss sympati. Men i annat fall är det naturliga vid fallande efterfrågan att handlarna visar solidaritet med konsumenterna genom att sänka sina priser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Flera miljoner amerikanare riskerar att bli arbetslösa nästa vecka enligt CNN. Jag tror ej magdas 500 miljarder räcker långt.

Magda kommer snart att tömma ladorna på upplåningsmöjligheter.
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Dödstalen stiger i Lombardiet, den värst drabbade regionen i Italien.

Det senaste dygnet har ytterligare 546 personer dött, vilket innebär sammanlagt 3 095 dödsfall i regionen, skriver the Guardian.
men var fan hamnar italien totalt på då????
Men det är nya case som måste ner...antalet döda kommer att fortsätta öka minst en vecka till eftersom det ligger senare.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Nä, dom festar och är på hotell och skiter fullständigt i reglerna. Dom har inte tagit i med hårdhandskarna utan det flödar fritt i Italien. Så det är inte alls säkert det blir så i andra länder utan det handlar om allas personliga ansvar att följa reglerna. UK där var det fart på pubar och annat så dom skiter i det också.

Haha jag läste det där. Kinesiska exeperter kom till Italien för att hjälpa till och reagerade enligt följande:
"Vad håller ni på med??"
Citera
2020-03-21, 17:44
Medlem
Citat:
Nä, dom festar och är på hotell och skiter fullständigt i reglerna. Dom har inte tagit i med hårdhandskarna utan det flödar fritt i Italien. Så det är inte alls säkert det blir så i andra länder utan det handlar om allas personliga ansvar att följa reglerna. UK där var det fart på pubar och annat så dom skiter i det också.
Jag har tittat på italienska webcams då och då i veckan och det är i princip h e l t folktomt. Mitt i centrala Rom, Milano, Florens, Bologna, Genua, Trieste, Venedig. Aningen mindre i Neapel, Catania och Palermo - men där är smittan mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in