2020-03-21, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Greta publicerade en bild på sin digitala fredagsstrejk på instagram...Och fick genast en halv miljon likes. På några timmar...

Masspsykosen bland de yngre. Du gillar sådant där som påminner om Maos Kina. Folk var galna där också och djävligt mordiska. Sådant vill du se. Du är den typen!
2020-03-21, 16:14
Medlem
Enligt min enkla mening ska Greta i första hand upplevas, och bara i sista hand studeras!

Om det sistnämnda misstänker jag, att Greta snart kommer att säga, att hon inte är en guldfisk!
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-03-21 kl. 16:18.
2020-03-21, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Finns det någon länk till Greta sekten, eller är den hemlig?
Inte alls, svenska FFF har en egen hemsida!
2020-03-21, 16:22
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Kort mösskommentar, Låt Greta få ha den mössa som hon trivs med! Alla ska få vara sig själva!

Det är ingen som förvägrar Greta att ha den mössa som hon vill. Däremot kan det vara av intresse att du utvecklar närmare det som just _du_ tog upp tidigare, nämligen att Gretas nuvarande mössa har vissa fördelar som skiljer den från Gretas framtida mössor.

Kan du utveckla vidare din teori kring Gretas mössa? Skulle vara intressant varför du formulerade dina ord just som du gjorde i just detta inlägg. Du skrev "Den har fördelen" precis efter att du nämnt Gretas "gamla mössa" sist i föregående mening - och då är det uppenbart att påståendet om fördelen syftar på den specifika mössa som nämndes sist och inte generellt till vilken som helst av Gretas blivande, nuvarande eller tidigare mössor. Därför är det synnerligen intressant att förstå var fördelen med Gretas gamla mössa ligger, i motsats till Gretas eventuella nya mössor. Jag tvivlar på att du skulle ha lagt så pass stor emfas på den gamla mössan, om den inte var av avgörande betydelse för Greta.

Inväntar ditt svar med spänning.
Senast redigerad av AcchiaHe 2020-03-21 kl. 16:40.
2020-03-21, 16:25
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Enligt min enkla mening ska Greta i första hand upplevas, och bara i sista hand studeras!

Om det sistnämnda misstänker jag, att Greta snart kommer att säga, att hon inte är en guldfisk!

Du verkar ha ägnat en hel del tid för att studera Greta, hennes förehavanden, hennes ord och hennes mössor. Jag är en ödmjuk person, som bara vill få del av den Greta-bildning, som du verkar besitta - och din oändliga kännedom vad gäller Gretas tankar och framtida låtanden. :-)
Senast redigerad av AcchiaHe 2020-03-21 kl. 16:28.
2020-03-21, 16:42
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Denna stackars flicka kommer att krascha djupt djupt. Med en familj som inte har en aning om hur hennes funktionsstörning hanterar att hon inte är viktig längre.
Vad blir nästa protest? Corona? Älgstammens lidande av för varma somrar?

Helvete vad jag avskyr vissa föräldrar.
2020-03-21, 17:09
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Lyckas hon hitta strategier för att hantera sin Asperger så kan det gå hyfsat bra. Hon kommer aldrig att vara anonym längre - och det kommer alltid att finnas tillräckligt många "PK-ister" för att ge henne en anställning med ersättning som står för hennes uppehälle. De flesta tonåringarna brukar ju mogna med tiden - och med mognaden kommer också en vilja att kompromissa och inte bara gå på och köra över.
Fast hon kommer ju inte alls vara uppbackad på samma sätt. Det kommer att vara en kraftig omställning för henne och folk med AS är ju inte direkt kända för att klara sånt bra.
2020-03-21, 17:18
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CPJesus
Sen är det ju konstigt att Greta som ju ska vara så "älskad av alla" enligt den bild pressen vill förmedla är omgiven av en kohort råa sällar till aggressiva livvakter som inte ens drar sig för att hota journalister som vi kunde se i Rebel News reportage här i tråden...

"Älskad av alla" är väl inte direkt rätt. Hon har ju många fiender också.

Någon form av bevakning behöver hon. Hamnar hon öga mot öga med fel person kan det gå illa. Keean Bexte är väl ändå ganska snäll i sammanhanget, om man jämför med någon som kanske är psykisk sjuk.
2020-03-21, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Det är ingen som förvägrar Greta att ha den mössa som hon vill. Däremot kan det vara av intresse att du utvecklar närmare det som just _du_ tog upp tidigare, nämligen att Gretas nuvarande mössa har vissa fördelar som skiljer den från Gretas framtida mössor.

Kan du utveckla vidare din teori kring Gretas mössa? Skulle vara intressant varför du formulerade dina ord just som du gjorde i just detta inlägg. Du skrev "Den har fördelen" precis efter att du nämnt Gretas "gamla mössa" sist i föregående mening - och då är det uppenbart att påståendet om fördelen syftar på den specifika mössa som nämndes sist och inte generellt till vilken som helst av Gretas blivande, nuvarande eller tidigare mössor. Därför är det synnerligen intressant att förstå var fördelen med Gretas gamla mössa ligger, i motsats till Gretas eventuella nya mössor. Jag tvivlar på att du skulle ha lagt så pass stor emfas på den gamla mössan, om den inte var av avgörande betydelse för Greta.

Inväntar ditt svar med spänning.
För det första är det viktigt för Greta att mössan är varm, hon gillar inte att frysa om huvudet! För det andra är det en viss fördel för Greta, att mössan är mycket välkänd. Detta innebär att många vet vad det betyder, om hon viftar med mössan, svårare än så är det inte.

En sak är säker, många museer skulle betala en rejäl slant för både mössan och skylten. När vi i FFF tog upp idén om skylten som ett bra utställningsföremål, skrattade Greta och sa, att hon var fäst vid skylten, och ville att den skulle aktivt användas länge till!

Så om ni tror att Greta tänker lägga av, måste jag göra er besvikna. Däremot kanske Greta gör även nya saker, som inom musiken, hon gillar att både tala och spela!
2020-03-21, 17:57
Medlem
Jofs avatar
Jag är nyfiken på hur Greta ser på de positiva effekterna i Coronavirusets följd. Nån som har någon susning?
2020-03-21, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
"Älskad av alla" är väl inte direkt rätt. Hon har ju många fiender också.

Någon form av bevakning behöver hon. Hamnar hon öga mot öga med fel person kan det gå illa. Keean Bexte är väl ändå ganska snäll i sammanhanget, om man jämför med någon som kanske är psykisk sjuk.

Syftar du på om någon ställer frågor?
2020-03-21, 18:13
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Syftar du på om någon ställer frågor?

Menar du angående "psykisk sjuk"?

Nej.

Men det finns folk vars hjärnor fungerar lite annorlunda. Som typ denna person:

Citat:
En man i 40-årsåldern får villkorlig dom efter att ha hotat att våldta, misshandla och döda Greta Thunberg.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xg2oRx/man-doms-for-dodshot-mot-greta-thunberg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in