2020-03-21, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Kom på ett ord till, som jag störde mig på förr.

Hen -När detta var nytt. Inte av samma orsak som de första två exemplen. Inlägget blev oläsbart. Var en mix av riktigt brukbart ord och politiskt trollord. I början användes det till överdrift och ersatte bättre formuleringar som "personen" (och hundra andra alternativ), ibland till och med "han" och "hon" när man visste om könet på personen. Idag är folk lite bättre på att använda det, och det används mer sparsamt. Så nu klarar jag läsa inlägg med detta ord.

Detta ord har jag svårt att ta till mig.
Män och kvinnor är olika därför tycker jag det ger en sämre precisering att använda h-ordet.
Citera
2020-03-21, 16:50
Medlem
Kehins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallsakaeft
och när man heller inte skriver "man" utan istället "en" exempel: när MAN går och handlar när det regnar ... gentemot: När EN går och handlar när det regnar. då är man en ideologiskt besatt person
Visst att en kanske används som du skriver men det är dialektalt med. Bohuslän med flera...
Citera
2020-03-21, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AwakeAsFuck
Hen. Gärningsperson. Rasifierad. CIS man.

Japp, bingo.
Citera
2020-03-21, 16:53
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Förklara gärna varför
Horunge - ett idiotord som våra nysvenskar bidragit med.
Kulturmarxist - ett låtsasintellektuellt ord som våra nyhögervridna bidragit med.
Citera
2020-03-21, 17:02
Medlem
fejsetnr1s avatar
...Hen...
Citera
2020-03-21, 17:13
Medlem
TuffRobbans avatar
Håkan Hellström.
Citera
2020-03-21, 17:27
Medlem
Särskrivningar och grova stavfel får mig att sluta läsa och gå vidare. Samma sak med inlägg som nämner jesus, gud och liknande. Då vet man redan där att det rör sig om någon verklighetsfrämmande knäppgök vars inlägg inte är värda att läsa.
Citera
2020-03-21, 17:27
Medlem
EntitledMillennials avatar
Folk som skriver "killgissar".
Citera
2020-03-21, 17:31
Medlem
jah_man2s avatar
När skribenter stavar förkortningen av ordet,något, med 2 T gör att min hjärna får en total härdsmälta. Ordet nåt betyder något eller någonting medan ordet nått är en böjning av ordet uppnå.

Samma sak gäller idioter som stavar ordet lugnt,lungt. Vad fan menas med lungt? Att likna en lunga är den enda liknelse jag kan komma på.

Mitt sista exempel är nog det värsta jag vet,människor som inte har en jävla aning om vad ordet vart betyder.
Jag läser väldigt ofta frågeställningar som startar med "vart" kan jag hitta/köpa/finna/sälja xxxx.
Vart är en förkortning av ordet varåt och betyder åt vilket håll.

Skriv VAR kan jag hitta/köpa/finna/sälja xxxx.

Jag skyller på T9 tekniken som fick oss människor att sluta tänka själva när det gäller att skriva digitalt.
Citera
2020-03-21, 17:34
Medlem
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solo-112
Sär skrivning..
Särskrivning borde straffas med några veckors omskolningsläger.
Citera
2020-03-21, 17:36
Medlem
Ziayas avatar
Jag kan läsa men tar inte folk som skriver vissa ord som cuck, vänsterbliven och beta på allvar.
Långa stycken utan uppdelning brukar jag däremot sällan orka läsa.
Citera
2020-03-21, 17:43
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torson68
Detta ord har jag svårt att ta till mig.
Män och kvinnor är olika därför tycker jag det ger en sämre precisering att använda h-ordet.

Det är själva syftet när jag använder "hen", att jag inte vet könet på den jag pratar om. På ett anonymt forum är det väldigt användbart.

Vilka ord som gör mig osugen? Cuck, shill, pervosexuell osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in