2020-03-21, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Nej, din idiot. Jag vill inte se ekonomisk depression p.g.a. beslut som idioter till politiker tar p.g.a. idioter till alarmister hetsar till.

Ekonomisk depression med 20-40% arbetslöshet kommer leda till högre morbiditet och mortalietet än vad detta virus någonsin kommer att kunna åstadkomma.

Vi kommer se antalet självmord, depression, social isolering, mord, våldsbrott, grova rån, våldtäkter, rasism, homofobi, sekterism, religiösa konflikter osv osv öka något ENORMT om vi fortsätter hålla samhället nedstängt.

Ekonomisk depression är långt mycket värre än detta virus.

Kina handlade snabbt och deras produktion sjönk bara 13%.
Sverige handlar långsamt, ekonomin går ner med mer än 50%.

Lockdown och karantän skyddar ekonomin fatta det ditt dumma as.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det är nu vi vill se vad alla med privat sjukvårdsförsäkring får för typ av vård.

Sjukvårdsförsäkringen gäller inte akutsjukvård.

Och jag gissar att man inte är så sugen på att byta höftkula i dessa dagar. Utan håller sig borta så gott det går från allt vad sjukvård heter.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckHumanity
Är det bara jag som har börjat se på skidåkare med ett visst äckel och förakt?

Hela samhället lär förändras efter det här, frågan är om handskakning kommer att överleva Covid-19
Citera
2020-03-21, 16:03
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Förklara det för alla med HIV. Idiot, läs på om SARS 2 innan du yttrar dig.

Fast HIV angriper ju kroppens mördarceller, det gör inte Coronaviruset.
Citera
2020-03-21, 16:04
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
.Den ryska presidenten Vladimir Putin sa att den här veckan lyckades stoppa massspridningen av coronavirus - och att situationen var "under kontroll" tack vare tidiga och aggressiva åtgärder för att hindra fler människor från att få sjukdomen.

Har Ryssland coronavirus under kontroll? Ja det verkar så. Enligt information som utgivits av ryska tjänstemän verkar Putins strategi ha fungerat. Antalet bekräftade ryska coronavirusfall är förvånansvärt lågt, trots att Ryssland delar en lång gräns med Kina och fick in sitt första fall tillbaka i januari.
Siffrorna ökar, men Ryssland - ett land med 146 miljoner människor - har färre bekräftade fall än Luxemburg, med bara 253 personer smittade.

Rysslands tidiga åtgärder - som att stänga sin 2 600 milgräns till Kina redan 30 januari och inrätta karantänzoner - kan ha bidragit till förseningen av ett fullständigt utbrott, säger experter.

Generaldirektören för WHO sa "test, test, test", "Dr Melita Vujnovic, Världshälsoorganisationens representant i Ryssland, sa till CNN torsdag." Tja, Ryssland startade det bokstavligen i slutet av januari. "
Vujnovic sade att Ryssland vidtog en bredare uppsättning åtgärder utöver tester.
"Testning och identifiering av ärenden, spårning av kontakter, isolering, det här är alla åtgärder som WHO föreslår och rekommenderar, och de var på plats hela tiden," sade hon. "Och den sociala distansen är den andra komponenten som verkligen också började relativt tidigt."
Citera
2020-03-21, 16:04
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Säkert Stockholm men ingen vågar säga det för då flyr Stockholmarna ut till sina landställen och kontaminerar.

Eller så är det Jämtland o andra skidorts regioner.
Citera
2020-03-21, 16:05
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Men du, sherlock. Virus sprids alltid mer vintertid än sommartid här uppe.

Jag har inte sagt att viruset inte smittar i varma områden. Jag har sagt att det kommer smitta mindre när värmen kommer till Sverige

1910-talet tror jag du menar.

Du behöver förklara varför det skulle smitta mer i sommar. Till skillnad mot alla andra virus

Vad har du för uppbackning om att viruset kommer att smitta mindre bara för att det blir sommar?

Folk kommer knappast att ändra sina vanor såvida de inte fortsätter att sitta hemma om dagarna.

Nej 1920-Talet, till min vetskap så skedde inte depressionen innan förstavärldskrigets slut utan istället skedde när samhällena började försöka återgå till det normala efter att nationerna hade stått still på en civil nivå.
Citera
2020-03-21, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Men du, sherlock. Virus sprids alltid mer vintertid än sommartid här uppe.

Jag har inte sagt att viruset inte smittar i varma områden. Jag har sagt att det kommer smitta mindre när värmen kommer till Sverige

1910-talet tror jag du menar.

Du behöver förklara varför det skulle smitta mer i sommar. Till skillnad mot alla andra virus

Ja så är det helt klart. Däremot är det så att det fortfarande smittar utomhus på sommaren däremot inte i samma mängd då man är mer ute och inte sitter inne nära varandra , men detta virus trivs i kyla och inomhus. Men det går väldigt fort bort med tvål och vatten vilket många inte nämner. Det dör alltså vid 30 sek rejäl handtvätt. Helst en minut för att vara säker om man då valsat runt ute bland hostare och snorare och annat löst pack som inte har vett att vara inne med sina symptom.
Senast redigerad av Browser 2020-03-21 kl. 16:08.
Citera
2020-03-21, 16:06
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittbena

Det gör det inte alls
Citera
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Eller så är det Jämtland o andra skidorts regioner.
Så det är okända regioner? Det är intressant att vi har okända län i Sverige. Varför mörka var personerna dog? Lite skrämmande.
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Hämtat från Marcus Oscarsson på Facebook:

Nya uppgifter från TT:
ANTALET SOM INTENSIVVÅRDAS FÖR CORONA HAR ÖKAT FRÅN 50 TILL 61 SEN IGÅR 🔸 33 % SAKNAR RISKFAKTOR 🔸 YNGSTA ÄR 26 ÅR

Det visar siffror från Svenska intensivvårdsregistret enl TT. Yngsta corona-intensivpatienten är 26 år. Och intresset från allmänheten är mycket stort när det gäller patientkategorierna.

- Det här är en ögonblicksbild. Det kan finnas en viss eftersläpning men vi har uppmanat att man gärna rapporterar så fort man får in de här patienterna så att vi ska få en bra uppfattning, säger den Svenska intensivvårdsregistrets ordförande Johnny Hillgren.

33% av de som intensivvårdas saknar riskfaktor, dvs de är under 65 år, har ingen kronisk hjärtlungsjukdom, ingen lever- eller njursjukdom, ej nedsatt immunförsvar, ej diabetes, ej fetma eller neuromuskulär sjukdom.
✅ 67% hör samtidigt till någon av riskgrupperna.
✅ 24 % har kronisk hjärtlungsjukdom och 23 % diabetes.
✅ Den yngsta är 26 år.
✅ 10 av de 61 personerna är kvinnor
✅ Medellängden från insjuknandet till att man tvingas till intensivvård är 8,5 dagar

Kanske blodgrupp A samt nonsecretors? Här nedan är några inlägg som jag skrev för nästan en månad sedan:
Jag misstänker att nonsecretors överlag kan ligga risigt till och speciellt blodgrupp A nonsecretors. Allvarligt sjuka i COVID-19 verkar få mycket slem (sekret) i lungorna och om det nu stämmer att Klorokinfosfat hjälper (blev länkat tidigare i tråden av Xehke) kan det bero på huruvida H-antigenen finns i deras sekret eller inte. Förhållandet mellan secretors, nonsecretors och milda, allvarliga fall uppvisar viss likhet.
SARS-CoV-2 har skapat ett evolutionärt tryck. Människor med genmutation i FUT2 har mycket troligt hamnat i en ny miljö (en värld där SARS-CoV-2 finns) som är direkt skadlig för dem.

Om sjukvården kollapsar (vilket troligen kommer ske), kanske det inte finnas några människor kvar med dessa genmutationer i FUT2 längre fram. Korrelationen mellan milda fall, allvarliga fall och secretors, non-secretors är påfallande.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittbena

Japan agerade på sitt egna sätt och har mindre än 1000 smittade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in