2020-03-21, 13:30
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Ja, man använder Remdesivir för allvarligt sjuka redan. Det framgick av nyheterna igår. Det är också det enda läkemedlet som Läkemedelsverket har gett OK till, för att behandla covid19.
Jaha, inte klorokin?
Citera
2020-03-21, 13:30
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Vi har inte en exponentiell ökning.
Inte bekräftade. Men tror du den har avtagit? I sådana fall varför?
Citera
2020-03-21, 13:31
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Nu kommer jag inte in på BNOnews.

Med bara 70-talet döda i ett så stort land som Tyskland tyder på fungerande kvalitetsvård. Så något måste de göra rätt.

Även antalet smittade var inte heller speciellt lågt.
Och kanske mer hälsosamt folk och andra gener som klarar av att hantera det bättre?
Citera
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Sverige är det enda landet där man väljer att prioritera ekonomin före människoliv.

https://www.friatider.se/sanningen-kryper-fram-regeringens-flathet-har-ekonomiska-motiv
Jag har nog aldrig varit sen med att kritisera varenda skojare i riksdagen, men nu får jag baske mig erkänna att de gör det rätta. Kortsiktiga människor förstår inte att hela landet kan sluta upp i massarbetslöshet och svält om ingenting görs åt saken.

Cancer dödar fler än corona och kommer skörda fler liv även när coronan försvunnit. Var är pöbeln som hejar på panikåtgärder för att förhindra cancer? Hur många skriver inlägg så att fingrarna blöder om offra hela världsekonomin för att föra ett krig mot cancer? Inga pengar i världen är ju mer värt än ett liv!! Situationen är helt och hållet absurd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Hur tänker ni andra med ekomiska förberedelser mm? Sparar ni undan nu?
Ja vi köper inget onödigt. Depression jämfört med 20 talet är på väg lagom t sommaren. Bilarna inga lån och 50%belånat hus.
Citera
2020-03-21, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittbena
Så du tror att det finns hundratusentals nya insjuknade men att ingen märker det. Idiot.

Jag tror att censuren är näst intill lika hård som i Nordkorea gällande det här.

Fascism är ingen lösning på Corona.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Kan ju bli att pengar blir helt värdelösa.
Om det vill sig illa.
Nu tror jag ju inte att det skall bli så illa.
Citera
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albysotaren
Är Ryktet om Att Covid 19 är Någon slags Insektgift som sprider sig till människor Sant??
Finns det nån som har info om detta??

Hur skulle ett gift kunna smitta?
Citera
2020-03-21, 13:33
Medlem
kato85s avatar
Citat:

Hyr bostad och har inga lån så befinner mig redan i en säker sits.

Sparar pengarna och lägger dem i aktiedepån redo att investera när krisen tagit slut och bostadsmarknaden kollapsat, så att man äntligen kan få köpa sig något eget efter att marknaden återhämtat sig.

Har även köpt in massa mat eftersom matpriserna kommer att öka kraftigt efterhand som valutan försvagas i och med att krisen fortgår.

Tänker även studera vidare till hösten och skaffa mig en god karriär eftersom det inte är någon ide att leta efter ett jobb i dessa tider.

Man behöver inte vara en raketforskare för att se hur detta kommer bli.
Citera
Medlem
Ratis avatar
Ytterligare 4 döda i Sverige nu enligt AB.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Stefan Löfven och Sydkoreas president Moon Jae-in kommer att samarbeta kring bekämpningen av coronaviruset. I ett telefonsamtal under fredagskvällen ska ledarna ha kommit överens om att utbyta "klinisk data relaterad till covid-19-pandemin” samt att samarbeta kring frågan om coronavaccin
Hur vet du det?
Citera
Medlem
Tick tack 20 dödsfall nu. Hur många ska dö enligt matematiska beräkningar idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in