2020-03-21, 13:07
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Korrekt, Putin såg allvaret tidigt.
Tänk om Sverige hade haft en lika stark och handlingskraftig ledare..

Det jag oroar mig mest för är inte pandemin eller arbetslöshet/börskrasch utan att konsekvensen blir västvärldens fall och att Kina och Ryssland tar över.
Citera
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Fint! Bra! jag tror inte vi resten skulle tycka för mycket om du bara gav den där idioten på käften. Ärligt talat inte.
Jag har bråkat i evigheter. Personen bryr sig inte om andra människor alls. Givetvis är jag blockerad.
Citera
Moderator
Mr.Woodss avatar
Anders Wallensten säger i ekots lördagsintervju att det gick illa för Italien för att de inte var medvetna om smittspridningen och därför inte kunde gå ut med rekommendationer till allmänheten på det vis man gjort i Sverige.
Vi kommer alltså inte få en liknande situation som den i Italien, och detta har vi våra myndigheters råd till medborgarna om att tvätta händerna och stanna hemma när man är sjuk att tacka för.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Och Paolo Macchiarini är superstjärnan inom italienska läkarkåren.
Han är inte väl sedd därnere, om du nu trodde det ...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Att de nu uppger att bara INRESTA till Kina testas positivt måste väl ändå du förstå är lögn ifrån Kinas sida. Kommunistregimen testar helt enkelt inte längre kineser de släppt ut ur igensvetsade hus, eller så förskönar de siffrorna.

Så du tror att det finns hundratusentals nya insjuknade men att ingen märker det. Idiot.
Citera
2020-03-21, 13:08
Bannlyst
Stefan Löfven och Sydkoreas president Moon Jae-in kommer att samarbeta kring bekämpningen av coronaviruset. I ett telefonsamtal under fredagskvällen ska ledarna ha kommit överens om att utbyta "klinisk data relaterad till covid-19-pandemin” samt att samarbeta kring frågan om coronavaccin
Citera
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asris
7 miljarder människor, över 200000 smittade, över 10000 döda

Världen får panik, hybris, stänger ner gränser säger upp folk!

Det dör 60 miljoner av andra dödliga sjukdomar, dessa människor bryr sig ingen om världen får inte panik pga det!
Du säger det själv men vill inte förstå vad du säger. Utan behandling hotar 4 miljd människor bli sjuka. 10 000 döda nu kommer bli minst lika många till av de 200 000 smittade.

Extrapolera då på 4 miljd människor och du har en sjukdom som ensamt är i samma storleksordning som alla andra sjukdomar du räknar upp tillsammans.
Det är ett otroligt hot mot världsordningen.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
240 döda är vad som står såsom dödsorsak och hur man då rapporterat dessa fall, nämligen som direkt orsakat utav influensa. Räknar man som i nuläget med Corona så blir det andra siffror. I den artikel jag tagit mina siffror från så dog det i Italien 68 000 i säsongsinfluensa mellan åren 2013-17. Just Italien kan nog överträffa sina säsongsrelaterade influensasiffror iom Coronas härjningar i landet...

https://www.2oceansvibe.com/2020/03/11/how-many-people-die-annually-from-flu-in-italy/

Det jag inte förstår med argumentet vanlig influensa är att covid19 dödsfall är ju utöver dom vanliga dödsfallen. Det blir fler döda oavsett. Är det bra eller vad? Det har jämförts med influensa sen dag 1 av många. Men det står ju tämligen solklart att det här drabbar världen helt åt helvete mer än en influensa som det finns vaccin till.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Döden är förvisso alltid närvarande. I snitt dör det 90 000 personer om året i Sverige av allt från hög ålder till trubbigt våld mot skallbasen. Det blir runt 250 döda om dagen, varje dag, året runt. Om nu 27000 eller 54000 extra skulle stryka med hastigt och olustigt vore det en tragedi för alla berörda, men för samhället vore det ett obetydligt hack i en skiva som snurrar runt runt utan uppehåll. Om däremot hela samhället stannar upp och hundratusentals blir arbetslösa och hela nationens ekonomi blir golvad, ja då blir det värre. Redan nu har vi ofantliga mängder äkta bidragsparasiter som aldrig lyft ett finger för samhällsekonomin och om vanliga hederliga svenssons behöver ekonomiskt bistånd blir det ebb i kassan och om de stora skarorna bidragsparasiter som tillhör kaosfolket märker att kranen vrids åt blir det våldsamt. Viruset ÄR ett stort medicinsk hot och många kommer garanterat att dö, kanske t o m fler än de du spekulerat i, men det är inte själva viruset som kommer göra mest skada, varken idag eller när röken lagt sig och de döda är begravda.

Så kan det vara och då hoppas jag verkligen att myndigheterna är ärliga nog (nåja) att påpeka det du skriver, för detta är ytterst relevant...
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Man får nog också ta med i beräkningen att barn som inte är i skolan på grund av att den är stängd nog inte alltid är hemma istället, utan kanske drar runt på stan eller så.
Det finns ju också alternativet att man ser till att de håller sig hemma.
Citera
2020-03-21, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asris
7 miljarder människor, över 200000 smittade, över 10000 döda

Världen får panik, hybris, stänger ner gränser säger upp folk!

Det dör 60 miljoner av andra dödliga sjukdomar, dessa människor bryr sig ingen om världen får inte panik pga det!

Suck. Ett kort svar för jag pallar inte förklara längre- kom tillbaks om en månad.
Citera
2020-03-21, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Man får nog också ta med i beräkningen att barn som inte är i skolan på grund av att den är stängd nog inte alltid är hemma istället, utan kanske drar runt på stan eller så.

Sociala ungdomar rör sig naturligtvis utomhus ändå. Sedan sköter skolorna närvarokontrollen så olika. Min son som läser teknik måste sitta uppkopplad och prata med lärarna hela dagen, medan ingen tycks kolla dottern alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in