2020-03-21, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo jag klagar också. Alla jävla tecken fanns! Varenda jävla liten bit. Ändå lät de folk åka till t.ex Italien. Varför?! Tyder på att vi inte haft så bra kaptener.

Någon annan gjorde liknelsen med att vi hade en berusad kapten vid på kommandobryggan. Jag svarade då att det är bättre med en berusad kapten än ingen kapten alls. Vi har ingen kapten alls på fartyget Sverige.

Så är läget. Nu är det bara en fråga om psykologiska som "förnekelse"
Citera
2020-03-21, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det här är vad som uppges finnas vad gäller aktiviraler, kanske inte det du undrar över?

Folkhälsomyndigheten citat;

Hur stort är lagret av antiviraler?
Det finns idag ca 2 miljoner förpackningar (varje förpackning motsvarar en behandlingskur) av Relenza och Tamiflu.

Uppdaterad: 2019-10-07 14:00
Nu har ju inte dessa antivirala läkemedel (som bägge riktar sig mot influensa A och B) inte någon effekt på Coronavirus, så hur dessa lager ser ut är ju fullkomligt betydelselöst.
Citera
2020-03-21, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Någon annan gjorde liknelsen med att vi hade en berusad kapten vid på kommandobryggan. Jag svarade då att det är bättre med en berusad kapten än ingen kapten alls. Vi har ingen kapten alls på fartyget Sverige.

Är alternativet ”en panikslagen kapten” mer attraktivt menar du?
Citera
2020-03-21, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda

Om vi ska vara ärliga så är Sverige inte det enda landet med corona.
Citera
2020-03-21, 10:39
Medlem
Är det bara jag som reagerar på att de tillåter folk som haft corona göra sig fritt bland folk redan 2 dagar efter att symptomen är över? Det kan ju ta veckor innan man slutar smittad...
Citera
2020-03-21, 10:40
Medlem
FejkEmrans avatar
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/blufflakare-och-halsogurus-tjanar-pengar-pa-corona/

Sinnessjukt att försöka lura människor. Kroppen har aldrig använt sig av en massa skräp för att klara sig. Tvärtom slutar den att äta, vätskeersättning är något att tänka på och paracetamol.

Absolut, jag har köpt saker själv som jag inte har susning om eftersom jag inte använder särskilt mycket normalt. Zymelin nässpray. GeloRevoice, halstabletter. MedisusAntivirus, halstabletter. Känns som hokus pokus men är åtminstone från apoteket. Sedan fiskolja som är givet för mig, sedan får forskare säga vad de vill. Och multivitamin att ta innan eller efter sjukdom. Absolut inte under tiden.

Om C-vitamin funkade skulle det knappast vara så allvarligt läge som det är. Tänk lite innan. Folk vill göra pengar nu. Och som jag meddelat, har även jag som omväxling köpt hem saker för att hoppas på viss vidgande effekt i näsa och hals. Skulle annars aldrig göra det om det inte vore pandemi.

Köp inte skit, finns typ inga som helst underlag på majoriteten av hälsokost. De döljer resultat som inte gynnar dem
Citera
2020-03-21, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herb-smoke
Som sagt, hur tror du svensk sjukvård skulle klara att hantera unga relativt friska människor med lite tryck över bröstet eller snoriga näsor som väller in i panik till akutmottagningarna. Det är bra att de som löper liten risk att dö inte oroar sig och belastar sjukvården i onödan i detta läge.
Antar att du är ironisk nu. Det är ju precis den typen av personer/patienter som väller in till akutmottagningarna hela tiden. Curlade 90-talister med snuva och temp 37,8.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolesterol
Är det bara jag som reagerar på att de tillåter folk som haft corona göra sig fritt bland folk redan 2 dagar efter att symptomen är över? Det kan ju ta veckor innan man slutar smittad...
Tror att Tegnell resonerar att man kanske kan smitta även efter 2 dagar, men att det är i undantagsfall. Denna spridning är inte drivande för spridningen, jämför med att smitta innan symptomen kommer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Verkar som att ungdomsidrotten och de idrotten i de lägre divisionerna håller på som vanligt på många ställen i Sverige? Varför inte bara stänga ner allt?

Varför inte stänga ner hela samhället?
Citera
2020-03-21, 10:42
Medlem
Två personer mellan 25-29 tycks nu vårdas på IVA. Källa SIR.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballgag
Antagligen är det fan så mycket jävligare än man säger, för att inte orsaka upplopp. Om det nu inte är hoax hela skiten som den gången Rotchilds tog över värden genom att lura börsen under Napoleonkriget.
Följer händelserna via italiensk media (public service).
Nej, får inte intrycket av att man mörkar hur jävligt det är. Man gör allt man kan för att få folk att förstå allvaret.
Diskussioner i Italien är öppna, avsevärt öppnare än här.

De där siffrorna kanske man helt enkelt avvaktar med att fördjupa sig i (om det nu finns substans i dem) - det finns viktigare saker att ta itu med.

Man befinner sig bokstavligen i ett krig där nere!
Citera
Medlem
Låt säga att Corona skulle vara över efter sommaren. Vad händer vid en depression?

Ponera:
-40 % arbetslöshet, ingen efterfrågan, hälften av alla småföretag borta.
-Folks besparingar, fonder, pensioner, livsverk.. det kan bli självmord.
Vad ska folk gå tillbaka till?

Hur ska staten försörja alla som inte klarar sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in