Citat:
Ursprungligen postat av
Manskahahusvagn
"Högsta" färgen på kartan visar 1000 döda per miljon, när verkligheten är 120000-150000 per miljon.
Det kan hända det är så och att de faktiska antalet insjuknade är betydligt högre i stort sett överallt tror jag de flesta redan är medvetna om.
Jag drar inte in mina egna spekulationer i storleken på regioners mörketal i den data jag presenterar, det anser jag hade varit direkt olämpligt och nästan att visa förakt för andras analytiska förmåga. Det låter jag hellre betraktarna av kartan göra upp sin egen mening om.
Sen är ju kartan rätt stor, så du kan zooma in en del. Då upptäcker du att det finns flera regioner som har 2000-3000 färgen, som Ticino i Schweiz, Valle D'Aosta och Lombardiet i Italien, Alava i Spanien och ön Ösel i Östersjön. San Marino har jag faktiskt fel färg på (ajabaja mig) då den ska ha den röda med aningen blått i sig (alltså att det börjar gå mot magenta, den med 3000-5000) och är därmed den enda regionen i världen som har den färgen. Fixat det nu så det kommer med på nästa uppdatering i eftermiddag.
Sen regioner med 1500-2000 har du La Rioja i Spanien, Färöarna samt Huvudstadsregionen på Island.