2020-03-21, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jeg med! Ha det godt! :-)
Takk! Ha det godt :-)
Citera
2020-03-21, 02:32
Medlem
Slashkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
Inte ett skit om att det smittar via luften på who hemsida https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/advice-for-public/myth-busters

De viktigaste sakerna är
1. Det smittar genom luften. Inte bara genom att nån nyser på dig. Därför många blev sjuka på tex fartyg då luften där cirkulerar.
2..Även om nån nyser så går du in i rummet 3 timmar efter kan du bli smittad.
3. Nästan hälften av de som behöver sjukhusvård är relativt unga personer, under 50 år.

Passar er, är riktigt orolig iaf.
Passa DIG.

WHOs hemsida efter en enkel sökning:

Can the virus that causes COVID-19 be transmitted through the air?
-Studies to date suggest that the virus that causes COVID-19 is mainly transmitted through contact with respiratory droplets rather than through the air. See previous answer on “How does COVID-19 spread?”
Senast redigerad av Slashken 2020-03-21 kl. 02:35.
Citera
2020-03-21, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Jag tror du ska gå och sova man vara väldigt trött just nu som glömmer bort inkubationstid när man ska analysera effekter av karantän, glömmer man bort det blir det väldigt svårt att förstå ett virus.

Gå in på https://www.folkhalsomyndigheten.se/ och läs på lite vad Sverige gjort så kommer du bli mycket klokare än bli förvirvad av att hänga i den här tråden.

Du kommer också sova lugnare ikväll.
Sluta tramsa, jag vet nog bra mycket mer än du gör angående inkubationstid, och allmänt om detta virus, jag har ändå läst bra många forskningsrapporter och drafts om detta då det till viss del berör mitt yrke, men mest av eget intresse/nyfikenhet. Inlägget du svarade på först, har noll bäring på inkubationstid, det är därför jag tycker att du är virrig. Du förstod antagligen inte mitt inlägg du svarade på.

Du vill bara undvika att förklara vad du egentligen ville med ditt första inlägg till mig. Logik verkar inte vara din starka sida. Sov gott.
Citera
2020-03-21, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg er enig med deg. Jeg har lest om både unge mennesker og eldre mennesker som ikke er bekymret for å bli smittet, og jeg håper også som du skriver at myndighetene skjerper reglene og at alle snart innser alvoret og følger de rådene som vi har fått.

De äldre som inte bryr sig, skiter jag egentligen i... så länge de lever i sina egna bostäder.

Det är främst de yngre som stör mig för de är och springer ta mig fan överallt och sprider skiten även om de inte själva drabbas hårt.
Citera
2020-03-21, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slashken
Passa dig
WHOs hemsida efter en enkel sökning:

Can the virus that causes COVID-19 be transmitted through the air?
-Studies to date suggest that the virus that causes COVID-19 is mainly transmitted through contact with respiratory droplets rather than through the air. See previous answer on “How does COVID-19 spread?”

https://www.newshub.co.nz/home/world/2020/03/coronavirus-covid-19-samples-found-in-isolation-room-air-vents.html
Citera
2020-03-21, 02:35
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Nej det är där triage kommer in. Har någon barn kanske denna prioriteras mot en ensamstående utan osv.
Jag vet inte vilket regelsätt de har eftersom detta ska vara hemligstämplat också.

Det kommer att bli extra gulligt när en hel familj kommer in, mamma pappa, ungar, mormor och morfar, farmor och farfar. Ungarna in in respiratorn, kanske mamma och pappa också. De andra, nej. Vill inte se eftermälet när de ska reda upp ansvarsförhållandet för den familjemiddagen! Fy fan.
Citera
2020-03-21, 02:37
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Det dör nästan lika många om dagen i Italien nu av coronaviruset, som brukar dö i månaden av influensa.

Italien är facit. Du har fel.

Det är i Italien som vi faktiskt kan studera Covid-19 hur det påverkar o infekterar befolkningen.

Det hela har ju pågått så få månader att man inte riktigt kan dra slutsatser på hur aggressivt viruset faktiskt är. Både på individnivå i olika åldersgrupper men även befolkningen i stort.

Det är lite oroande att det utförs så lite testning i Sverige. Någonting säger mig att Sverige kommer drabbas hårdare än många andra länder. Krismedvetenheten tycks inte ha infunnit sig mär än att folk var livrädda att bli utan toapapper.
Citera
2020-03-21, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det kommer att bli extra gulligt när en hel familj kommer in, mamma pappa, ungar, mormor och morfar, farmor och farfar. Ungarna in in respiratorn, kanske mamma och pappa också. De andra, nej. Vill inte se eftermälet när de ska reda upp ansvarsförhållandet för den familjemiddagen! Fy fan.

Ja, men o andra sidan vad ska de göra?
Citera
2020-03-21, 02:38
Medlem
Citat:
Ja tyvärr indikerar ju allt på det. Och medans jag logiskt förstår det har jag och vill jag nog inte riktigt se det heller.
Ekonomin är dock det som oroar mig minst just nu.

Jo, ekonomin oroar mig. Det är bara en generation mellan min egen och den där ett par raggsockor var det finaste man kunde få i julklapp. Det är hemskt att frysa om fötterna. Jag pratar inte om inställda Thailand-semestrar eller iPads. jag pratar om att kunna ställa fram varm mat på bordet till våra ungar.
Citera
2020-03-21, 02:38
Medlem
DaChiefs avatar
Massinfektion på gång i usa.

Tydligen så är tp ett problem där. Som vi vet så ligger Sverige 7 år efter trenderna i usa. Så spara erat bunkrade tp i ett decenium så är ni safe.
Citera
2020-03-21, 02:39
Medlem
Citat:
Är du säker på det? Jag läste det var så det bröt ut på Diamond Princess, folk blev satta i karantän i sina hytter men luften cirkulerade mellan hytterna och fler och fler blev sjuka.
Yes, du ljuger. Ett tecken på det är att du inte presenterar källa.

Det stämmer att luft finns på båtar. Men även kontaktytor finns på båtar. Båtar har ofta t.ex. dörrar, väggar, lampor, bestick m.m.

Det faktum att det finns luft på en båt är inte ett tillräckligt övertygande underlag för att gå emot världens forskare och WHO enligt mig.

Jag tror snarare att den katastrofalt dåliga hanteringen av icke-kunniga byråkrater kan ha spelat roll:
https://www.washingtonpost.com/opinions/2020/02/21/japans-response-coronavirus-is-slow-motion-train-wreck/
https://www.sciencemag.org/news/2020/02/first-deaths-cruise-ship-passengers-fuel-debate-over-japan-s-handling-quarantine
https://www.reuters.com/article/us-china-health-japan-doctor-idUSKBN20D1MF
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-03-21 kl. 02:45.
Citera
2020-03-21, 02:39
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Berätta för mig, när dödade säsongsinfluensa 627 på en enda dag i Italien tex? När ledde den till att ca 20% av alla som är så sjuka att de behöver sjukhusvård, dvs minst syrgas är 20-44 år gamla?? Ett antal av dessa kommer ha skapligt skadade lungor efteråt.

https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/69/wr/pdfs/mm6912e2-H.pdf

Kan du visa att säsongsinfluensan ger dom siffrorna, särskilt på de åldersgrupperna?

Nej, det var jag som efterfrågade siffrorna och orkar inte göra ditt jobb...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in