Citat:
Ursprungligen postat av
handkrem
Just därför jag säger att jag TROR och jag KÄNNER. Du delar med dig av dina tankar på ett sätt som får det att låta som fakta. Låt mig poängtera att dina tankar och känningar inte är fakta, bara så du vet. Allt detta är spekulationer.
Jag tror att när detta är över så kommer folk boka resor som aldrig förr då de suttit hemma och blivit uttråkade. Vilka småföretagare syftar du på? Jag själv ingår i ett småföretag inom hantverksryrke och vi märker ingen skillnad i huvud taget. Dock bor vi på mindre ort.
Fel. Jag utgår från fakta och försöker bedöma återverkningarna av känd fakta och uttalanden från personer som jag bedömer besitter betydligt mer kunskap än mig själv.
Jag vill påstå att du har ytterst svårt att hitta någon med vettig utbildning som ser ljust på världsekonomin.
Nåväl, jag skall inte ta din tro från dig, då jag antar att alla har ett behov känna trygghet. Låt mig dock föreslå att du börjar läsa blaskor som t.ex. WSJ, DI, och/eller FT, så du kan en något mer nyanserad bild av vår ekonomiska verklighet.
Vi lever definitivt inte i den bästa av alla tänkbara världar.