2020-03-21, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag var ute på stan för en timme sedan (bor rätt centralt, cyklar in på 8 min) och det var full fart överallt. Pubar och uteställen, fullt ös, ingen Corona i sikte.

Fasiken vilken smittspridning det måste bli i landet när det är så här.

Mycket märkligt eftersom Folkhälsomyndigheten så tydligt redan från början har signalerat allvaret och vikten av försiktighetsprincipen...lyssnar svensken inte på det tydliga budskapet från en så betydelsefull och förtroendeingivande svensk myndighets proaktiva direktiv?

Någon vaknare svensk som tar ansvar(©Löfven) borde med erforderlig FP3-mask under en retro pestmask dra in på puben beväpnad med klorinspruta och under ivrig klorinduschning högljutt recitera de råd vår allsmäktiga Folkhälsomündighet gav vid krisens inledning, för att understryka vikten av omedelbar utrymning under tvångsevakueringsförloppet .
Citera
2020-03-21, 00:26
Medlem
Talespins avatar
90% av alla smittade i Sverige verkar i nuläget befinna sig i Stockholm.

Så varför isoleras inte Stockholm för?
Citera
2020-03-21, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hawx
Läst lite olika rapporter kring vaccinproduktionen. Måste säga att de verkar jobba väldigt smart om jag förstått allting rätt. Det sker en samverkan bland många länder i kampen för ett vaccin. Däremot jobbar de på olika metoder. En del jobbar med att ta fram ett vaccin till detta Coronavirus, sen har vi en annan del som jobbar med att ta fram ett vaccin mot samtliga Coronavirus som sen ska användas som bas och släcka eventuella framtida mutationer. Future will tell.

Jag läser här i tråden och ser domedagsprofeter och katastrofälskare. Jag förstår inte denna uppståndelse till panik? Varje enskild individ har ett stort ansvar till hålla kurvan nere. Jag ser inte det svåra med detta? Mår du dåligt - var hemma. Kramar, handskakningar med mera är väl slopat vid detta lag för dom som är pålästa. Hjälp våra äldre med att handla etc. Ta ansvar!

Ja men vaccin finns ingen chans de får något klart innan detta slagit till fullt, det är kört den här vågen.

Du kan inte bara skapa ett vaccin och börja massproducera det, du har ingen aning om vilka bieffekter det ger om du inte testar det först och testandet tar av naturliga anledningar tid.
Vad skulle hända om man började vaccinera folk med något otestat och sen visar det sig efter 3 månader så blir alla hjärndöda eller dyl det är ju värre än situationen du redan har.
Citera
2020-03-21, 00:27
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
De måste ha många läkare över 80 år alltså ?
Läkaren som upptäckte viruset i Kina var väl under 50 och han dog i starten av epedemin.

Han kan ev. ha dödats av regimen då han bröt mot partiets riktlinjer och larmade sinakollegor i någon privat chatgrupp. Han kallades även till möte med myndigheterna och släpptes.. Lite senare dog han av coronassmittan enligt dokumentären kalla fakta drog ihop.

Så han dog medans det fanns gott om vård i kina i starten av epedemin. och han var förhållandevis ung.
Hur kommer unga i Sverige klara sig utan hjälp av respiratorer och behandling ?

Läkaren i Kina var i 40-års åldern.
Citera
2020-03-21, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
90 % av alla som bor i Stockholm behöver en gode man, visar sig tydligt i denna kris.
Haha, så sant. Några trygga norrlänningar och skåningar som vill ställa upp?
Citera
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50bomb
Kineserna gör ju verkligen ingenting för att försöka dämpa hatet mot dom heller. Istället kommer dom med helt inadekvata, bisarra förolämpningar mot övriga världen. Dom verkar tro att deras verklighetsfrånvända politik ska bita på världen på samma sätt som deras egna befolkning.

Kasta inte spjut i kuvös, är verkligen ett ordspråk som passar in på dom sjuka kineserna.

När detta är över, vore det verkligen på sin plats om övriga världen straffar Kina på alla tänkbara sätt. Styr om produktion till andra länder. Få världen att inse att en viss prisökning på varor är värd uppoffringen. Höga tullar på allt som beställs från Kina.

Att få den kinesiska diktaturen att ta krafttag mot den bisarra djurhållningen och sinnessjuka marknader i det landet är nog att hoppas på för mycket.

Ja världen måste bli mindre beroende av Kinas skit produkter som produceras där. Majoriteten av alla företag och konsumenter vill ha allt så billigt som möjligt hela tiden och då är det Kina som gäller. Men vi måste börja omprioritera i framtiden.

Kina är ett totalt meningslöst land. Dom producerar inget av kvalitet.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Jag har aldrig påstått att alla får som äter mycket socker och snabba kolhydrater för diabetes. Däremot ökar ens risk att få diabetes med en sådan leverne.

Oavsett om man får diabetes eller ej är det så att socker och snabba kolhydrater ökar inflammationen i kroppen. Som vi vet gillar virus inflammerade celler. Då kan det angripa kroppen och sprida snabbare.

Har aldrig hört att dessa livsmedel skulle öka inflammationsrisken, men jag skall heller inte uttala mig om sådant jag inte vet något om...
Citera
Medlem
Så de som inte förstår förstår....

https://minfil.com/L7I27eiao0/Screenshot_20200321-002030_Samsung_Internet_jpg

https://minfil.com/J4I17di2o1/Screenshot_20200321-002110_Samsung_Internet_jpg
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Kan man verkligen anklaga vänner som åkte till italienska alperna vecka 9? Det fanns iofs vissa varnigssignaler, kompis familj har smittat sig själva o även farföräldrar. 1 är i kritiskt läge från Åkersberga, resten är sjuka men ej kritiskt.
Att anklaga folk kommer leda till ett helvete.
Fanns inga officiella varningar bör man nog inte vara för hård mot de som åkte. Det är lätt att vara efterklok.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
90% av alla smittade i Sverige verkar i nuläget befinna sig i Stockholm.

Så varför isoleras inte Stockholm för?

Vänta bara ett litet tag, när sjukvården går totalt minus nästa vecka. Blir en rejäl katastrof i detta land om 3 veckor.
Citera
2020-03-21, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Respekt, vi tar en en bärs senare Zebulon.

Lyckliga gatan, ta mig fan, det blir nog så...
Citera
2020-03-21, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det hinner de väl inte kontrollera?

Tur att man är snygg, de kanske använder sig av den parametern.

Troligtvis kommer du väl inte av egen maskin ensam till akuten eller ringer ambulans på egenhand om du är i så dåligt skick, så klart de kan ha fått fram sådana uppgifter vid tillfället du skulle ska bli intuberad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in