2020-03-20, 23:02
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Suck, jag skrev att många bolag står helt opåverkade, och att vissa går bättre än normalt. Du svarar att det inte kan stämma, eftersom USA har gått ner. Min portfölj har varit blå hela veckan, enda nedgången är dagens svacka i Swedbank, där jag visserligen ligger lite för tungt. Sluta fultolka, gå och lägg dig.

Självklart har din portfölj varit blå hela veckan, det är ingen annan som tror något annat. Du är den självutnämnda experten!

Många bolag står helt opåverkade, men du verkar totalt sakna förmågan att vända på myntet.
Citera
2020-03-20, 23:05
Medlem
Har tittat till min fondportfölj ca en gång i veckan på sistone, inte nån gång har den tappat mer än 9% vilket jag anser mig få vara ganska nöjd med. Alla förlorar pengar dessa dagar, men med en välpositionerad portfölj är det lååångt i från någon katastrof. Volatiliteten får vi leva med i många månader än, och jag skulle personligen kunna tänka mig att gå in och shoppa lite under försommaren (så som det ser ut nu).
Citera
2020-03-20, 23:07
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Det är du å Bosse som är överlyckliga över att börsen går ned..
Det går upp igen, oroa dig inte.

Lycklig, nja. Lättat att jag gick ur i tid, men hade förstås sett att det tuffade på som vanligt. Smällen som ännu ej fått full effekt är väntad. Med lite SBF kommer man långt.
Citera
2020-03-20, 23:16
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Lycklig, nja. Lättat att jag gick ur i tid, men hade förstås sett att det tuffade på som vanligt. Smällen som ännu ej fått full effekt är väntad. Med lite SBF kommer man långt.

Nåja, en gång är ingen gång. Veckan som helhet går ju i dur.. Vad säger du om april 7? Över eller under 1373? Börsen sägs vara framåtriktad...

Kör vi ett vad via PM?
Citera
2020-03-21, 00:10
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Ja efter coronaviruset är hejdat kommer ingen längre äta ute på restauranger. Folk har på en gång insett hur bekvämt de är att göra mat hemma. Hotellen? Ja vi insåg under coronakrisen att hotell egentligen inte behövs, nu kommer alla stanna hemma, alla företag kör skypemöten och ingen reser utanför sin egen bostadsort längre. Är det så du menar framtiden ser ut?

Försvinner alla hotellföretagen under närmsta året i ett worst case scenario kommer nya dyka upp när det är över.

En konkurs är en icke-reversibel process. Hinner restaurangen att gå i konkurs innan coronaviruset är hejdat, lär inte restaurangen likt Jesus återuppstå omedelbart därefter.
Du är tydligen för ung för att begripa de långsiktiga effekterna av en djup lågkonjunktur, men misströsta icke; Du lär mycket snart få att stort antal mycket informativa lektioner över ett stort antal år.
Grattis!
Citera
2020-03-21, 00:19
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handkrem
Just därför jag säger att jag TROR och jag KÄNNER. Du delar med dig av dina tankar på ett sätt som får det att låta som fakta. Låt mig poängtera att dina tankar och känningar inte är fakta, bara så du vet. Allt detta är spekulationer.

Jag tror att när detta är över så kommer folk boka resor som aldrig förr då de suttit hemma och blivit uttråkade. Vilka småföretagare syftar du på? Jag själv ingår i ett småföretag inom hantverksryrke och vi märker ingen skillnad i huvud taget. Dock bor vi på mindre ort.

Fel. Jag utgår från fakta och försöker bedöma återverkningarna av känd fakta och uttalanden från personer som jag bedömer besitter betydligt mer kunskap än mig själv.
Jag vill påstå att du har ytterst svårt att hitta någon med vettig utbildning som ser ljust på världsekonomin.

Nåväl, jag skall inte ta din tro från dig, då jag antar att alla har ett behov känna trygghet. Låt mig dock föreslå att du börjar läsa blaskor som t.ex. WSJ, DI, och/eller FT, så du kan en något mer nyanserad bild av vår ekonomiska verklighet.

Vi lever definitivt inte i den bästa av alla tänkbara världar.
Citera
2020-03-21, 00:37
Medlem
Tips på nån aktie att lasta vid löning??
Citera
2020-03-21, 00:43
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myketowers
Tips på nån aktie att lasta vid löning??
ICA
Citera
2020-03-21, 00:52
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
En konkurs är en icke-reversibel process. Hinner restaurangen att gå i konkurs innan coronaviruset är hejdat, lär inte restaurangen likt Jesus återuppstå omedelbart därefter.
Du är tydligen för ung för att begripa de långsiktiga effekterna av en djup lågkonjunktur, men misströsta icke; Du lär mycket snart få att stort antal mycket informativa lektioner över ett stort antal år.
Bra att du som varit med länge kan vittna om hur världen gått under flera ggr.
Citera
2020-03-21, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Första banken i USA Konkade precis. Nu börjar kraschen på riktigt. Sålde min Bear DJ innan den stängde men blir att gå in på Måndag igen. Köp ingenting nu vänta ut någon vecka till för att se om fler banker konkar.

Blodrött i USA just nu

Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
https://www.cnbc.com/2020/03/20/clearing-firm-ronin-capital-unable-to-meet-capital-requirements-at-cme-sources.html

20 miljarder dollar hörde jag på nån stream som går upp i rök med dem.

Kraschen är oundviklig nu ser det ut som

Banksystemet i USA är väldigt olikt det svenska oligopolet, det finns väldigt många små lokala förmågor bland de kring 5000 olika bankerna som huserar i landet.

Svårt att säga vad som gått upp i rök, bankerna tas över av myndigheterna och ”tillgångarna” hamnar förr eller senare oftast i dom stora systemviktiga bankerna.

Inte för att det är något positivt att en bank faller men det behöver inte betyda så väldigt mycket i det stora hela, lär ta tid innan du kan börja se en trend dock. Vad jag vet så sker liknande alltid på en fredag, mycket för att kunna köpa sig tid att reda ut förfarandet.

Lite av samma anledning som vi ser ännu ett stort fall på de amerikanska börserna en fredag, USA pekar med hela handen och världen följer.

Nu är det helg!
Citera
2020-03-21, 03:16
Medlem
Småsparare med lite PPM-fonder från Allra och maximalt en årslön på börsen: Det Finansiella Systemet Så Som Vi Känner Det Är Kaputt. Corona Kommer Äta Upp Oss Levande.

Insiders med samma månadslön som ni tjänar per år: Tokshoppar. Se FI’s insynshandel.

Suck... alltid samma visa. Hängt på svenska börsforum sedan 1994 och det är ALLTID samma visa.

90% av er kan inte slå index över en lång tidsperiod. Vem försöker ni lura?

Ni säljer alltid för sent och köper alltid tillbaka för sent när det redan börjat gå upp. Er avkastning blir därefter. Svenne gonna Svenne.
Citera
2020-03-21, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deathgrip
Småsparare med lite PPM-fonder från Allra och maximalt en årslön på börsen: Det Finansiella Systemet Så Som Vi Känner Det Är Kaputt. Corona Kommer Äta Upp Oss Levande.

Insiders med samma månadslön som ni tjänar per år: Tokshoppar. Se FI’s insynshandel.

Suck... alltid samma visa. Hängt på svenska börsforum sedan 1994 och det är ALLTID samma visa.

90% av er kan inte slå index över en lång tidsperiod. Vem försöker ni lura?

Ni säljer alltid för sent och köper alltid tillbaka för sent när det redan börjat gå upp. Er avkastning blir därefter. Svenne gonna Svenne.

Vad vill du säga med detta? Att du tror att börsen har bottnat?

Att göra sig lustig över att Svensson är kass på allt förutom vardagstrivialiteter hjälper ingen i detta läge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in