2020-03-20, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TemaSweg
Ja, hade varit intressant information. Vid svenska tester var väl ca 10% positiva? Jag tror dödligheten ligger relativt nära säsongsinfluensa. Det är nu totalt orimligt för mig att 5-10% av alla smittade skulle behöva intensivvård. Tror även på ett gigantiskt mörkertal i Kina.
DÄR är vi rörande överens!
Sifferexercisen är överskattad...
Citera
2020-03-20, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av novaextremex
Folk dör som flugor i Italien. Förstå hur många fler som hade dött om de inte hade satt hela landet i karantän. Det här kommer att bli en av de största katastroferna i mänsklighetens historia.
Nja, digerdöden, pesten, tsunamin 2004, stora språnget i kina mm osv etc. Nej, detta kommer inte ens in på topplistan över katastrofer.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timmerstock
Helt Otroligt!
Snackas om nationella prov osv, vem bryr sig i denna situation?!
"Keep calm and carry on"?
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja Italien fortsätter att rapportera nya rekord i dödsfall per dag. Nu 627.

Man dagens siffra på nya smittade, 4670 är lite lägre än gårdagens på 5322, vilket man eventuellt kan tolka positivt. (Annars kan ju minskningen förklaras på andra sätt, t ex en minskning i antalet test man kunnat utföra)

Har åtgärderna man vidtagit i Lombardiet och Italien verkligen haft effekt!? Är de tillräckliga? Vänder det om några dagar?
Hörde en uppgift på RAI om att peaken flyttas fram 2 veckor, en bit in april som jag uppfattade det. Var lite distraherad, så jag hörde inget datum eller vad som i övrigt sades. Hittade ingen uppgift om det när jag googlade för en stund sen.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Snälla Carlsson, låt mer allvarlig. Sluta vimsa. Säg åt folk att ge fan i nöjesresor och 499-konserter istället för att bara vagt antyda. Säg att det kommer bli jävligt illa om vi fortsätter som idag.

Jag begriper inte hur han kan stå och avråda och säga att vissa saker t ex after-ski är oacceptabelt.
Varför förbjuder de inte helt enkelt
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Tror inte att de redovisar hur många de testar? Ser ingenting på FHM hemsida iallafall. Man får räkna de som kommer in på intensiven, och sen göra någon beräkning på hur många som är smittade och - som kan räknas som smittade.

Jag pratade om Italiens tester. Men dom kanske inte heller redovisar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Ja, eftersom de kommer så här sent på en Fredag..

Tydligen inte, den stora nyheten var tydligen att NP kan ställas in om Skolverket vill det. Suck
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arneankann
De flesta i tråden jämför ju bara med Italien, vilket ju ger en precis lika inkorrekt siffra det då Italien och Sverige skiljs åt på väldigt många sätt.

Att jämföra med Italien är relevant för att det kan vara worst case scanariot. Då kan man förbereda sig inför det, innan vi befinner oss i samma situation som de. Vi kan vara i det läget som Italien är i idag, om någon månad.
Citera
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Allting är relativt, jag tror dock den är högre än så. Tittar man på Diamond Princess så ser det ut att landa runt 1% där.

Hur var åldersfördelningen på båten? Jag skulle tro att medelåldern är hög med många friska och halvfriska gamlingar.
Citera
2020-03-20, 18:52
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturban
Siden 16 mars har vi økt testkapasiteten. Vi tester nå 7000 i døgnet. Til sammen 43 735.
Kom igen... Källa??

(Men det låter bra av norrmännen.)
Citera
Medlem
Snabb fråga: Smittar man under inkubationstiden? Folkhälsomyndigheten hävdar i samband med insjuknade, men jag kan tänka mig att mycket tyder på att det smittar även innan..
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vultz
En ung mamma dog utan någon som helst underliggande sjukdomar.

https://www.thesun.co.uk/news/11217129/healthy-new-mum-dies-coronavirus-poland/

Skaffa fram en bättre källa för jag tänker inte läsa en artikel från The Sun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in