2020-03-20, 18:20
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k
https://ourworldindata.org/coronavirus-testing-source-data
Pek capita så ligger vi inte så dåligt till
Tack för data :-)

Vilka länder jämför du med?

Ex:
Norway 18,062 16 Mar 2020
Sweden 14,300 17 Mar 2020

Dvs norge har testat mer totalt, trots att de har halva befolkningen. Dvs norge testar mer än 2 ggr så mycket per capita än sverige!
Citera
2020-03-20, 18:20
Medlem
Jag hoppas världen inser att man inte ska ha produktion i Kina. Producera hemnära.
Citera
2020-03-20, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Italin 4670 nya fall och 627 döda, nytt rekord på döda

What?? 627
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Så låter det i alla inlägg när rapporter kommer om att människor under 70 har dött - H*n måste haft underliggande sjukdom.
Denna killes cancer var alldeles i början.
Exakt, helt korrekt.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Toapapper = check
Handtvål & handsprit = check
Undvika folkgrupper över 500 personer = check

Tre enkla tips för att undvika att SARS-CoV2 i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exexexex
Är du utvecklingsstörd?
Förstod du ingenting av det jag skrev?
Nääää, måste drabbats av ett virus.
(En annan kul grej är att vi, nog, nu börjar se vilka företeelser/verksamheter/rörelser/företag vi verkligen behöver för att ha ett 'normalt' fungerande samhälle som ger var och en utrymme nog att leva ett OK liv...)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
All kritik mot Tegnell kommer från rädda människor. Tegnelll är stabil och saklig enligt mig. Han är representant för en myndighet och deras gemensamma riktlinjer. Att han ska hamna i skottlinjen är fullständigt oacceptabelt. Han representerar endast efter de riktlinjer hela myndigheten har kommit fram till, och tycker är de bästa för oss.

Sen om jag själv drabbas av Corona och hostar sönder lungorna kommer det inte ändra min ståndpunkt. Tegnell är stabil och har min fulla support.

Vi har ett Kina-virus som härjar i vårt land. Men vi kommer klara detta. Det blir tyvärr några fler begravningar än det vi har räknat med tyvärr. Många av våra nära och kära kommer klinga av och vi måste leva med det.

Kineser som folk har alltid varit orena insektsätande människor som förökar sig snabbare än djuren dom själva äter. När pandemin har lagt sig, hoppas jag att Fazers kinapuffar får tillbaka sin gamla logga.

Tack för mig.

Och glöm inte att tvätta era händer.

Vi får se facit om några månader, ifall det blev mycket sämre här än i Norge och Danmark så gjorde vi nog fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 235711
Ungefär hälften av dagens nya fall från hela världen kommer antingen från regionen Nordrhein-Westfalen eller delstaten New York.

Nästan som om det ser ut som tävlar mot varandra...

Logaritmisk graf på utvecklingen i dessa två regioner
Ibland får man nästan en känsla av att någon avsiktligt sprider virus. Det bara exploderar på vissa platser helt plötsligt.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Men vi hade väl (?) rätt bra smittspårning där när Italien började få sina fall i Sverige? Man får hoppas att de veckan innan blev sjuka rätt snabbt så de inte spridde det mycket redan då? Vi har ju ingen testning att tala om vilken omfattning detta har i Sverige, på just viruset som kom inflygande från Italien?

Men det borde ju vara mer dödsfall om (den veckan man inte testade inflygande från Italien) vi hade spridning redan då?

Nu diskuterar Trump med sin befolkning om droppsmitta eller aerosol smitta

Knappast. De flesta fick inte ens testa sig, fast vi visste att smittan fanns på fler ställen än norra Italien och Iran. Vi har aldrig haft koll. Vi har inte test-kit nog för att ens testa sjuksjukvårdspersonal. Makalöst.
Citera
2020-03-20, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
627 döda i Italien Helvete.

Det är ingen fara, det är bara en vanlig säsongsinfluensa säger vissa i tråden..
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Har dom inte några i ett bergrum också?

Alla Stockholm sjukhus har väl reservlokAler i form av lika mycket yta. Men lokaler är inte problem. Det är personalen
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Men vi hade väl (?) rätt bra smittspårning där när Italien började få sina fall i Sverige? Man får hoppas att de veckan innan blev sjuka rätt snabbt så de inte spridde det mycket redan då? Vi har ju ingen testning att tala om vilken omfattning detta har i Sverige, på just viruset som kom inflygande från Italien?

Men det borde ju vara mer dödsfall om (den veckan man inte testade inflygande från Italien) vi hade spridning redan då?

Nu diskuterar Trump med sin befolkning om droppsmitta eller aerosol smitta

Vi har haft spridning sedan i december då viruset flög hit från Kina.
Vi har troligtvis haft döda i Corona ett bra tag, men ingen har testats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in