2020-03-20, 17:56
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exexexex
Vidriga sverige ska göra sig av med gamlingarna!
VIDRIGT

Många i denna åldersgrupp måste också börja respektera andra människor och vården framför allt, och inte vara ute på stan och fika/handla/gå på gym. Att vara försiktig och aktsam måste även gälla dom och inte bara yngre generationer.
Citera
Medlem
Covids avatar
Du är inte berörd. Bara gå.

Citat:
Ursprungligen postat av saija
Helvete vad jag hatar Corona.. bjuden till en liten hemmafest med typ 6 pers. Jag tvekar om jag ska gå eller inte, jag är ung frisk och inga underliggande sjukdomar vad jag vet men har blivit oehört paranoid.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag var i min stads jätteshoppningcenter idag, det är inte Stockholm men ändå ett mycket stort shoppningcenter, helt i klass med de större i Sverige.

Det var total fredagskommers. Parkeringsplatsen var fylld som varje fredag, man fick köra runt för att hitta en plats. Inne var det packat med folk som handlade, och stod och pratade med varandra i grupper på några decimeters håll. Folk med kundvagnar som trängde sig förbi varandra.

Så såg det ut i ett av Sveriges större gallerior i mellansverige, fredagen den 20:e mars 2020 vid 17-tiden. Totalt noll tanke på social distancing, skulle tro att extremt få av dessa tusentals kunder hade en tanke på Corona.

Jag skriver detta, lite som en samtidsspaning, om tråden i framtiden kommer att bli föremål för rätt mycket studier om hur Sverige reagerade och betedde sig strax före den stora Corona-pandemin 2020.

Jag tror folk redan har tröttnat då det inte gick lika fort som på insta.
Uppmärksamheten kan inte fångas lika länge som det gjorde förr.
Nu är detta tråkigt, vi följer nåt annat istället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Vi lever på samma planet, ibland måste man göra uppoffringar..

Jag gör uppoffringar jag har tillexempel slutat gymma och handla som sagt men någonstans drar jag min gräns. Att inte gå ut alls är tortyr, du får sätta en pistol mot mitt huvud om jag ska utsätta mig för det.
Citera
2020-03-20, 17:57
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Helvete vad jag hatar Corona.. bjuden till en liten hemmafest med typ 6 pers. Jag tvekar om jag ska gå eller inte, jag är ung frisk och inga underliggande sjukdomar vad jag vet men har blivit oehört paranoid.
Gå på festen
Citera
Medlem
Citat:

Du ska gå för helvete. Förr eller senare kommer du kanske ändå drabbas av Corona, om du inte kände till det. Det är rent teoretiskt bara en fråga om tid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
En mansförkylning är inte att leka med. Det är så nära döden man kan komma.
Det är såna kommentarer som får mig att tycka att min man är ett as
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nationalekonomin, företagsekonomin och privatekonomin är vad som skiljer dom Europeiska länderna från länderna i Afrika.

Inser man det så inser man också vilken påverkan, även på folkhälsan, som en totalhavererad samhällsekonomi kommer att få.

Det finns mycket att förlora.
Folkhälsan har även stor påverkan på ekonomin. HIV och malaria i hårt drabbade delar av Afrika visar det tydligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag var i min stads jätteshoppningcenter idag, det är inte Stockholm men ändå ett mycket stort shoppningcenter, helt i klass med de större i Sverige.

Det var total fredagskommers. Parkeringsplatsen var fylld som varje fredag, man fick köra runt för att hitta en plats. Inne var det packat med folk som handlade, och stod och pratade med varandra i grupper på några decimeters håll. Folk med kundvagnar som trängde sig förbi varandra.

Så såg det ut i ett av Sveriges större gallerior i mellansverige, fredagen den 20:e mars 2020 vid 17-tiden. Totalt noll tanke på social distancing, skulle tro att extremt få av dessa tusentals kunder hade en tanke på Corona.

Jag skriver detta, lite som en samtidsspaning, om tråden i framtiden kommer att bli föremål för rätt mycket studier om hur Sverige reagerade och betedde sig strax före den stora Corona-pandemin 2020.
Intressant, i Stockholm känns det rätt dött iaf i centrum, men alla har kanske dragit till Åre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Västvärlden är verkligen infesterad av alla dessa pussy soy boys som är livrädda för ett förkylningsvirus som med all tillgänglig statistik främst angriper äldre och mångsjuka.

Det är det som händer när saker och ting blir "verkligt" för de annars oberörda dårarna som aldrig upplevt problem som andra länder har.

"men tänk om det blir värre oj herregud det här är ju nya digerdöden"

Pussies!
Håller med!! helt otroligt vilken jävla pussy hysteri det har blivit pga andra länders kaos. Coronans spridning försvinner snart från Sverige.
Citera
2020-03-20, 17:58
Medlem
Möllan Malmö varenda krog full. Bar. Restaurang. Corona var det ja.... Inte sett såhär mycket folk på månader.
Citera
2020-03-20, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Definitiv.

Det var även dagsrekord i antal nya smittade i Lombardiet idag: 2380

Igår var det 3 151 nya fall och 218 dödsfall utanför Lombardiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in