2020-03-20, 16:57
Medlem
Covids avatar
Ex-po-nen-ti-ell

Citat:
Ursprungligen postat av oljeflacken
exceptionell tillväxt
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Usch nej.
Det är precis det här jag inte vill ska hända.

I Kina installerar de kameror i folks hus för att kunna övervaka dom.

Jag accepterar karantän men inte övervakning.
Det finns en gräns för hur mycket kontrollerad jag accepterar att bli.

Freedom or Death.

Det är faktiskt något som hjälpt Israel jättemycket i kriget mot corona, tycker fler länder borde börja använda mobilövervakning för att spåra sjuka.
Citera
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Knappast deras fel, dock vet vi att framförallt anhöriginvandring i form av gamla kryckliga mamma, och halta pappa är vårdkrävande, det blir till att dra lott och hoppas att man får vad man har betalt för när det blir ont om IVA-platser.

Tja, nu ligger ju Stockholm före med smittan, så stockholmarna lär ju när IVA platserna i Stockholm tagit slut, även belägga övriga IVA platser i landet... Så är man inte Stockholmare lär det inte finnas några lediga när vi lär bli sjuka...
Citera
2020-03-20, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Jag är ingen expert på ekonomi men jag vet det går snabbt neråt och vääääldigt långsamt uppåt.
Du har inte frågat dig vad som händer i det här landet om statens pengar inte räcker till? Hur många arbetslösa behövs det för att skapa en sån situation? Vad hittar socialbidragstagare på om pengarna sinar? Vad händer med gamlingar när deras pension inte räcker till?

Det som är "utmaningar" för dig är lidande och död för andra...
Jag är inte heller någon ekonomisk expert och det förstår nog många. Men man kommer långt med sunt förnuft. Kommer folk att sluta resa efter detta? Kommer folk att sluta köpa fordon? etc etc. Det är ju inte så att ett land har blivit utkonkurrerad och förlorar arbetstillfällen pga av det. Jag är ganska övertygad om att det går snabbt uppåt då detta släpper.

Pågår detta länge pga av handlingsförlamning hos politiker eller att viruset förändras till det värre så kan ju din ekonomiska domedag naturligtvis komma.

Men just nu, se det som ekonomisk paus liksom en del ser detta virus som en förkylning. Vi sitter i samma båt som övriga Europa och USA.

Kul att reta dom som tidigt inte brydde sig, det var inte förvånande att det skulle bli en tuff ekonomisk åktur och varför skulle jag ha fel nu då jag tror det snabbt vänder uppåt till hösten?
Citera
2020-03-20, 16:58
Medlem
Covids avatar
Whiff, USA drämde till med 1461 nya fall bara så där. Man har börjat testa.
Citera
2020-03-20, 16:59
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
Du behöver inte ge mig något MER ÄN LÄNKAR TILL DINA PÅSTÅENDEN!
Vad är det du inte förstår?

Troll, begär du länkar så byter han ämne, eller försöker vrida och vända
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Man kanske kan ta ytdesinfektion i en sprayflaska och spraya masken försiktigt när man kommit hem om man inte har flera masker som man kan rotera.

Jag vet dock inte om maskens skyddande egenskaper förstörs om man gör så här.

Lägg den i en frys.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imber
Nu är det ju inte bara Åre som är en skidort i Sverige du har bla Sälen och Idre också vilka bägge två ligger mycket närmare tex Sthlm, i båda av dessa beblandar sig turisterna duktigt med lokal befolkningen. De flesta hyr stugor och i och med det handlar i samma matvarubutiker, äter på samma pizzeria mm som lokalbefolkningen.

Som jag skrev är det nog inga större problem så länge folk inte går på afterski eller restauranger. Håll er i backarna och i stugan på kvällen.
Citera
2020-03-20, 17:00
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
köpte precis 1, den billigaste. ffp3 med filter, skyddar mot viruset, men det är en gångs mask, dock kan man använda den flera gånger då man inte smutsar ner den pga man inte arbetar med asbest eller liknande.

jag hoppas att det är 3m som tillverkar de, och inte någon kinesisk leverantör.

företaget som säljer masker verkar vara i mobil skal och tillbehörs branschen, de verkar tjäna en del på det. Det är svenskar som ligger bakom försäljningen, så jag hoppas att de inte är giriga och erbjuder kinesiskt tillverkade masker.

Köpte själv nu. Ska bara använda om jag ska till ICA, annars ska man väl klara sig än så länge.
Citera
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Troll, begär du länkar så byter han ämne, eller försöker vrida och vända
Jag tröttnade på han.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Lite USA stats..

Av de 508 pasientene som var innlagt på sykehus med Covid-19 i USA 16. mars, var 38 prosent mellom 20 og 54 år. Hele 29 prosent var under 44 år. Studien viser samtidig at eldre pasienter står i størst fare for å bli alvorlig syke eller dø.

https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2020/03/20/195660182/coronasyke-tara-39-som-a-ha-glass-i-lungene
Citera
2020-03-20, 17:01
Medlem
Covids avatar
Saker som försvann:

Klimat-Greta
Åkesson
Mello
Turkmigranterna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera