Citat:
Ursprungligen postat av
Estramus
Jag är ingen expert på ekonomi men jag vet det går snabbt neråt och vääääldigt långsamt uppåt.
Du har inte frågat dig vad som händer i det här landet om statens pengar inte räcker till? Hur många arbetslösa behövs det för att skapa en sån situation? Vad hittar socialbidragstagare på om pengarna sinar? Vad händer med gamlingar när deras pension inte räcker till?
Det som är "utmaningar" för dig är lidande och död för andra...
Jag är inte heller någon ekonomisk expert och det förstår nog många. Men man kommer långt med sunt förnuft. Kommer folk att sluta resa efter detta? Kommer folk att sluta köpa fordon? etc etc. Det är ju inte så att ett land har blivit utkonkurrerad och förlorar arbetstillfällen pga av det. Jag är ganska övertygad om att det går snabbt uppåt då detta släpper.
Pågår detta länge pga av handlingsförlamning hos politiker eller att viruset förändras till det värre så kan ju din ekonomiska domedag naturligtvis komma.
Men just nu, se det som ekonomisk paus liksom en del ser detta virus som en förkylning. Vi sitter i samma båt som övriga Europa och USA.
Kul att reta dom som tidigt inte brydde sig, det var inte förvånande att det skulle bli en tuff ekonomisk åktur och varför skulle jag ha fel nu då jag tror det snabbt vänder uppåt till hösten?