2020-03-20, 15:48
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fayyee
Är jag den ända som tycker det är bra att gammlingar ryker? dom är en kostnad för oss svenska skattebetalare

vi borde låta viruset härja fritt då det bara är dom som dör

Ska vi vara petiga det så är det ÄNNU bättre om alla som går i pension får köa till ättestupan, då är det MYCKET bättre för ekonomin. Lägg till alla cancersjuka med dödsdom oavsett ålder, de ska ju ändå dö, så sparar vi ÄNNU mer pengar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Om du tror det så rekommenderar jag dig att fly! Då är du ett dumhuvud om du sitter på kunskapen och inte agerar. Du blir inte friskare av att skriva på FB. Om jag trodde som du så skulle jag lämna landet på än gång. För det du säger betyder att de kommer få en wuhan-situation i hela Thailand. Så antingen pratar du bara en massa skit eller så är du självmordsbenägen, möjligen helt handlingsförlamad.
Du kommer med ett klassiskt sätt att försvara dina tidigare lögner, du förvanskar vad jag skrev för du vill så gärna ha rätt. Thailand blir nog en blandning av S och Iran när skiten kommer upp till ytan här. Wuhan drog du ur din röv så tryck dit det igen!

"Om jag trodde som du" skriver du, idiot det går inte! Och dessutom är du bara en PK-nörd!
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Men Sverige testar inte, det är därför siffrorna är bättre i Sverige.
Vi får se när dödsfallen verkligen tar fart !!

Ja vår CFR lär ju vara högre än någon annan, eftersom vi tester så dåligt.
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Det verkar råda någon missuppfattning om att riskgrupperna måste sitta inomhus. Det är ju inte det som är det viktiga. Det viktiga är att de inte träffar potentiellt smittade personer, och speciellt inte inomhus. Klart att de kan vara ut och promenera, mata änderna, sitta och sola och så vidare. Det är antaligen kanske riskfritt att träffa andra och prata också om man är utomhus och håller lite avstånd. Ut i solen och producera D-vitamin. Om vi kunde införa speciella dagar då endast de fick gå och handla skulle de kunna minska risken ännu mer och förenkla livet.
Tyvärr, ja!

Jag var i Spanien till för två veckor sedan, och talade nyss med den vän som jag besökt där. I Spanien klarar gamlingarna inte av att hålla avstånd till varandra när de träffas utomhus, så där jagar polisen in dem. Han berättade om en polishelikopter som hovrade över huset bredvid, och uppmanade de boende som var uppe på den gemensamma takterrassen att gå tillbaka in i sina lägenheter.

Takterrasserna i de där husen används annars främst för att torka tvätt på.
Senast redigerad av defenseur 2020-03-20 kl. 15:55.
Citera
Medlem
Covids avatar
Nej, vi kommer inte att ha 172 miljoner dödsfall i slutet av juni. Ty vi har genomfört åtgärder som ska förhindra det. Social begränsning. Karantän. Nedstängning av samhällssektorer. Stängda gränser. Full shutdown.

Men det är i den storleksordningen vi skulle landa om vi inte genomförde dessa åtgärder. Det är den siffran som får regeringar världen över att dra i nödbromsen på alla plan.

Man skulle alltså inte göra detta om det vore en influensa.

Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Så du tror på fullaste allvar att vi i värsta fall kan ha 172 miljoner dödsfall i slutet av juli?
Jag inser hotet som viruset utgör och var tidig med att påpeka det men tror inte det kommer handla om så många dödsfall.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
"dödligheten är ofantligt låg i dagsläget."
Det är något som inte stämmer här.

Jag börjar luta åt omgivande "virusbelastning". När skiten får kritisk massa.......
Dära flest unga döda inom sjukvård.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Nej, det dom gjorde i Italien i början fungerade inte alls.
Konstigt nog var det exakt samma som Sverige gör nu !

Men en stad i Italien har lyckats bekämpa viruset, genom masstestning, isolering ... testning, testning, testning

https://news.sky.com/story/coronavirus-experiment-in-northern-italian-town-halts-all-new-infections-after-trial-11959587

Jag tycker Sverige överlag sköter detta okej.
Vi får ha olika åsikter helt enkelt.
Citera
2020-03-20, 15:49
Medlem
berenpxxs avatar
Ett litet räkneexempel.

Det land som hittills har lyckats skydda sina gamla väldigt bra är Tyskland. Det är därför som Tyskland just nu har endast 48 döda på 17 742 bekräftade fall. Det är en dödlighet på 0.27%.

Låt oss anta att vi i Sverige kunde helt isolera alla som är 65 år eller över. Sedan låta resten leva som vanligt utan några restriktioner, helt enkelt låta viruset ha sin gång.

Vi antar att flockimmunitet uppnås när 60% har blivit smittade. Vi antar vidare att dödligheten i covid-19 för gruppen under 65 år stannar vid 0.27%.

Befolkning: 10 327 589
Andel 65 år eller äldre: 2 064 992 (som vi lyckas hålla i karantän).

Återstår 8 262 597 personer, varav 60% kommer att bli smittade, dvs. 4 957 558.

Med en dödlighet på 0.27% kan vi då räkna med 13 385 dödsfall.

Men vår sjukvård kommer aldrig att klara en sådan anstormning, den blir överbelastad väldigt snabbt och dödligheten kommer att skjuta i höjden (utan att någon äldre avlider av covid-19).
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Har du hör ordet flockimmunitet i offentligheten under denna vecka?

Nej, de har övergivit hela strategin.

Man nämnde det så sent som förra veckan. Läs Anders Tegnell. Det är svårt att hänga med i de rask svängarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Dina pengar kommer du inte ha någon nytta av när du ligger i graven!

Du hamnar i graven jävligt snabbt utan pengar och du tror väl för guds skull inte att det finns statliga stålar i slutänden?
Citera
Medlem
Covids avatar
En aptitretare.

Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
30 döda i Nederländerna i dag, dom hade 18 döda i går. Tycker det är mycket på de lilla landet
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Ovanstående verkar vara ren och skär disinformation.

Källa: https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.03.03.20028423v2
Alltså de skall utvärderas med hänsyn till spridningsförmåga samt kontroll av densamme. Vad är det som FHM inte förstår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in