2020-03-20, 14:33
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Rotschild lånar ut pengar till staten

*Wallenberg
Citera
2020-03-20, 14:41
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Kan nog vara så att HCQ hjälper. Det hjälper mot andra virus. Men testar man på 40 pers som är coronasmittade så kan man nog vänta sig 100% recovery även utan HCQ.
Frågan är väl hur mycket det hjälper.

(Givet att det är känt medel mot virus så borde det redan ha testats en hel del mot corona vid det här laget. Tystnade indikerar väl att det inte är något dundermedel).

Det har ju varit 7-8 % dödlighet i Italien?

Inga studier är som sagt klara, men det har kommit initala resultat som pekar på en möjlig positiv effekt.

Citat:
Six days after the start of taking Plaquenil, the virus had disappeared in three-quarters of those treated, said Professor Didier Raoult, who is director of the Institut Hospitalo-Universitaire de Marseille.
https://www.arabnews.com/node/1643141/world

Inte "tystnad" med andra ord.

Finns också andra intressanta läkemedel under utprovning:
Citat:
Patients who were given the medicine in Shenzhen turned negative for the virus after a median of four days after becoming positive, compared with a median of 11 days for those who were not treated with the drug, public broadcaster NHK said

https://www.theguardian.com/world/2020/mar/18/japanese-flu-drug-clearly-effective-in-treating-coronavirus-says-china?fbclid=IwAR3fq_8RF7mp6pf_VLm7 fmP_d4fiUHFo6cvVnkRq7ImjMUqH5PLlP7XVEqg
Citera
2020-03-20, 14:50
Medlem
Vänder till minus... Ingen som vill sitta med aktier över helgen?
Citera
2020-03-20, 14:50
Medlem
Spalkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Nytt krispaket på 125 miljarder, vart kommer alla dessa pengar ifrån?

Du är medveten om att Riksbanken skapar pengar på samma sätt som vi matar in nummer i miniräknaren?
Citera
2020-03-20, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spalkin
Du är medveten om att Riksbanken skapar pengar på samma sätt som vi matar in nummer i miniräknaren?
Dagens "pengar" är luft. Ett FIAT-system skapat för att överföra ägande från alla till några få, men det är nog mer en politisk diskussion ej passande i denna tråd.
Citera
2020-03-20, 14:59
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spalkin

Jo jag är medveten, men hur mycket kan man trycka och vad blir konsekvensen?
Citera
2020-03-20, 14:59
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Det har ju varit 7-8 % dödlighet i Italien?

Inga studier är som sagt klara, men det har kommit initala resultat som pekar på en möjlig positiv effekt.

https://www.arabnews.com/node/1643141/world

Inte "tystnad" med andra ord.

Finns också andra intressanta läkemedel under utprovning:

https://www.theguardian.com/world/2020/mar/18/japanese-flu-drug-clearly-effective-in-treating-coronavirus-says-china?fbclid=IwAR3fq_8RF7mp6pf_VLm7 fmP_d4fiUHFo6cvVnkRq7ImjMUqH5PLlP7XVEqg
I Italien fick man tidigt mycket spridning bland gamla människor.
I Sydkorea var däremot spridningen mycket bland unga.

Tja, det är ju bra om man hittar något som kan dämpa ned såväl sjukdomsförlopp som spridning.
Citera
2020-03-20, 15:09
Medlem
Voffsingens avatar
Jag tror inte man ska underskatta nedgångens långsiktighet. När folk nekas vård och börjar dö så undermineras hela tilltron till samhället. Emanuell Todd har gjort en hel del såna analyser som i efterhand visat sig stämma.

Jag kommer köpa upp mig på aktier med underliggande reella värden som skogsaktier. Samtidigt sörjer jag att jag var sniken och inte cashade in en uppgång i höstas utan ville vänta längre än vad jag först bestämt som riktvärde för försäljning.
Citera
2020-03-20, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SK4NDAL
Rätt kul som förstagångsköpare att sitta å titta på alla minustecken 🤓 gått in me lite småpengar bara

Så avvaktar innan jag går in med mer, har dålig magkänsla känns som att "nyheten"
Lågkonjunkturen inte satt sig i folks huvuden än riktigt
Nästa vecka äre nog mer förståelse. Men vad vet jag
Har 400k att investera i nuläget

Det är inte vanligt folk som styr börsutvecklingen egentligen. Småspararna är inte så väldigt starka och PPM i all ära, men de flesta är passiva.

Det mesta av börshandeln sker av aktörer som har det som yrke. Med det sagt vet de inte heller vad dom sysslar med....
Citera
2020-03-20, 15:12
Medlem
Skohornets avatar
Dum fråga kanske, men jag försöker köpa en ETF (metaller) från USA på Avanza. Får dock felmeddelandet "detta värdepapper går endast att sälja". Vad kan det bero på? 100 oroliga personer i kön till kundtjänst, så dit kommer man väl inte fram idag
Citera
2020-03-20, 15:22
Medlem
Spalkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Jo jag är medveten, men hur mycket kan man trycka och vad blir konsekvensen?

Inflation. Sverige har gjort detta i 30-40 år för att facket ska kunna skryta om sina löneökningar. Man kan inte öka lön utan att öka produktiviteten.
Citera
2020-03-20, 15:22
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fisk123
Ja, men hävstången kan ändras och du blir av med din vinst över natten.

Gick ut på dagshögsta.

Är inte nöjd med DJ klena tryck idag, hoppades på större tryck med tanke på FEDs masspump. Får se vad som händer under eftermiddag.

Ser att det står på Avanzas sida att 12,5% eller nåt är avgift, bakas det in när man köper eller? Gick ändå bra med plus på Tesla Bullen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in