2020-03-20, 14:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
När vi skulle haft sinlo89 som enväldig president så hade vi sett kraftfullhet i våra beslut..

Jag kan lova dig att vi suttit i karantän sedan 2 veckor tillbaka och snart varit Corona-fria och kunnat dricka lite Corona-öl tillsammans på Midsommar
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
För att denna svenska kvinna med utländska föräldrar inte har smittskydd som specialitet.

Nej, jag såg det för sent - ändrade detta i ett annat inlägg till att hon kom från Socialstyrelsen - hon var kompetent, i vilket fall!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Om ni känner någon bosatt i Italien, runt Lombardiet så kan jag tipsa på att prata med dem. Jag fick "heads up" från några bekanta jag lärt känna som bor i Milano för några veckor sedan. Det är fullständigt kaos där. Och det kaoset kommer vara här sen.

Berätta vad som kommer hände i Stockholm. Vad är heads-up man bodde känna till?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge
Avböjar man människor att åka ifrån Stockholm för att man vill att alla i Stockholm ska bli smittade ?

Min fru skulle på konferens i Stockholm i Maj och den ställdes in innan förbudet om tillställningar med fler än 500 kom.

Så ja, många företag mm ser nog att man helst inte åker till Stockholm just nu.
Citera
Medlem
Nu säger FHM att det är en samhällsfarlig sjukdom och att det är INTE acceptabelt att ha disco, pubar osv där folk tränger ihop sig. BRA! Mera sånt
Citera
2020-03-20, 14:39
Medlem
gatyftfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge
Avböjar man människor att åka ifrån Stockholm för att man vill att alla i Stockholm ska bli smittade ?

Nej, dom vill inte att folk drar iväg för att medborgare inte ska sprida smitta runt om i landet. Folk ska ju i regel "tillbaka" hem sen.
Senast redigerad av gatyftf 2020-03-20 kl. 14:41. Anledning: Förtydligande
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Tror inte det blir så extremt. Tror vi har ca 34-80 dödsfall innan nästa söndag. Just nu intensivvårdas 46, så siffran kan dock bli högre..
Vi har en liten fördel som har medicin, sen hur mycket den hjälper i procent är såklart ovisst, kanske snarare promille.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mxa2591
Det är dags att redovisa mer information om de fem nya dödsoffren. Folk föds och dör nämligen hela tiden, även innan detta. Eller vill de måla upp detta som en ren aidsebolapest?

Det har folk redan gjort sedan länge...
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Nu säger FHM att det är en samhällsfarlig sjukdom och att det är INTE acceptabelt att ha disco, pubar osv där folk tränger ihop sig. BRA! Mera sånt

Det tog ett jävla tag, och ännu har man inte genomfört några beslutsamma åtgärder.
Citera
2020-03-20, 14:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Beslutsfattande ligger egentligen på regeringen. De har ju makt att köra över sin myndighet så som Danmark gjorde. Deras myndighet tyckte inte heller man skulle stänga ner hela landet.

Bra poäng. Att regeringen är ett gäng passiva stollar visste vi sedan innan, kanske därför man riktar största ilskan mot FHM i nuläget.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Det är en skrämmande tanke att vi skattebetalare försörjer dessa 500 idioter som inte kan analysera underlag och fakta och ännu mindre, fatta kraftfulla beslut.

De har kompetens men deras mål är ju flockimunitet vilket de har agerat för hela tiden.

- övertyga fårskocken att Corona är ofarligt
- Se till så smittan kommer in i landet
- Håll skenet uppe genom att införa åtgärder
på tok för sent eller med kraftiga begränsningar så det inte stör smittspridningen.
- Spela dum så kritiketer ödslar energi på deras dumma uttalanden
- Dra rasistkortet så alla nyttiga idioter stöttar strategin.
Citera
Medlem
Man vill alltså stänga ner diskotek och afterski etc med motiveringen att folk ska inte trängas ihop i lokaler. Trängas i klassrum däremot är en utmärkt strategi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in