2020-03-20, 14:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stolypin
Jag önskar att alarmisterna kunde ta till sig det FHM:s GD Johan Carlsson säger just nu i direktsändning. Covid-19 är inte samhällets enda sjukdomsproblem.

Exakt

Det har fortfarande inte gått in i medvetandet hos vissa.

Sjukvården måste klara av även andra sjukdomstillstånd, det är den stora utmaningen.
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
250 000 000 människor kommer dö om vi inte har ett vaccin inom 6månader. Coronahiruset kommer mutera med HIV, det är bara en fråga om tid!

Omöjligt. Är redo att sätta mitt liv på att det inte sker. Däremot kan hundra tusentals dö, i ett värsta scenario.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:

Koncentrationen viruspartiklar vs mottaglighet bestämmer om ditt immunförsvar kan slå ihjäl skiten eller överrumplas, så att säga.
Det låter lovande, för då har alla åtgärder effekt inte bara genom att färre smittas utan även genom att många av de som ändå smittas får en lindrigare infektion. Och mer vila och mindre arbete kanske gör folk mer motståndskraftiga. Man kan alltid hoppas.
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
16 totalt döda nu då 2020-03-20 igår 11.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/aktuellt-epidemiologiskt-lage/

Oj, 5 stycken bara idag! Och det är fortfarande långt kvar på dagen.
Citera
Medlem
petnomis avatar
Regeringen är ett stort djävla skämt!
Man lämnar över ansvaret till medborgarna ang smittspridningen, istället för att för att ta sitt ansvar och vidta åtgärder för att stoppa smittan. Men det blir väl bekvämt att i framtiden skylla ett misslyckande i hanteringen av Corona på medborgarna, dvs "dom gjorde inte som vi REKOMENDERADE" istället för att agera kraftfullt och bestämt.
Sveriges regering saknar starkt ledarskap för att ta oss ur pandemin.
Vi uppmanas göra det ena med det tredje, men går det åt helvete så är det vårt eget fel!
Så agerar en ynklig och feg regering.
Citera
2020-03-20, 14:23
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Svårt att ge dig ett bra svar här, något är bättre än inget och man kan inte veta hur hårt viruset slår emot olika individer.
Fundera framför allt på varför du inte vidtar åtgärd och skyddar dig.

Jag är ung och kvinna så statistiskt sett är jag tämligen säker men jag tänker på de gamla. Blir jag sjuk kan jag ju smitta dem efter det, jag kanske inte ens märker att jag är smittad.
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Skolfrågan har blivit prestige för FHM. Överallt ska man undvika social kontakt, men inte i skolan. Alla andra länder begriper detta, dock inte Anders och Johan. De skiter fullständigt i smitthärden i skolorna. Snart slås personalen ut på våra skolor, och då kommer FHM stå där och återigen säga att "vi gjorde rätt då, baserat på den fakta vi hade..."

Exakt. Hela FHM bör avgå. En större samling klåpare har jag aldrig sett.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Nu slår dom ekonomiska och sociala konsekvenserna allt hårdare.

"AB Volvo stoppar all produktion i Sverige – 20.000 permitteras.”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
VARFÖR stängs inte gym?

VARFÖR stängs inte skidorter?

VARFÖR låter man folk åka tåg? Tågen mellan Stockholm och Göteborg är som tidigare sagt fortfarande knökfulla.

Vad håller Sverige på med? Är vi helt jävla sönderpantade eller?

Aningslösa Chiantipimplande stockholmska iditer i samråd med Mengele.

Det finns även ett par andra fall av corona där man har goda skäl att tro personerna smittats efter att ha gått på after ski-event i Åre. Exakt vilket event vill sjukvården inte gå in på.

Rimligen ser det ut så även i Funäsdalen och Vemdalen och överallt där vi har skidturism, säger Annika Ersson, biträdande smittskyddsläkare på Region JH.

– Det innebär att vi måste betrakta den typen av verksamhet som en absolut smittorisk. Den som ändå väljer att besöka såna tillställningar måste ta det i beaktande, att de kan exponeras för corona

https://www.op.se/artikel/bekraftade-coronafall-efter-after-ski-i-are-smittsparning-pagar?referrer=app
Senast redigerad av pollarn 2020-03-20 kl. 14:26.
Citera
Medlem
Covids avatar
Japp nu börjar det ticka uppåt som när man närmar sig Tjernobyl med en geigermätare…

Citat:
Ursprungligen postat av sanne
16 totalt döda nu då 2020-03-20 igår 11.
Citera
2020-03-20, 14:24
Medlem
-DaRude-s avatar
Det hade väl varit jävligt mycket bättre om de som faktiskt ÄR I RISKZONEN höll sig borta i så fall. Så slipper ALLA göra det och krascha hela ekonomin.

- Äldre
- Sjuka

Resten - gå ut, have fun, gå på restauranger, besök hotell, jobba som vanligt, res. Lev som alltid men var lite mer försiktig med kontakt med framför allt äldre under en tid. Hygienen, det vet vi redan att det alltid är viktigt.

Sedan finns det ALLTID ett mörkertal bland folk som inte ens vet att de bär på något underliggande. Men det är knappast den stora skaran.

Planen nu är att ALLA ska drabbas, ALLA ska få sina liv förstörda för att riskgrupperna drabbas. Det är det som händer om vi får en massarbetslöshet. Fan vilka jävla nötter det finns och media tjänar mest deg på detta såklart. De älskar att sprida rädsla.
Citera
2020-03-20, 14:24
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
För att folk behöver jobb och pengar. Dessutom är viruset inte speciellt dödligt för allmänheten.

Förklare det för Italienarna.....
Italien CFR per dag: 31.4%, 38.66%, 36.7%, 29.05%, 33.06%, 25.87%, 32.21%, 27.94%,
26.33%, 27.36% , 28.69%, 37.04%, 39% , 38.59%, 44.17% , 44.67%, 46.80%, 42.29%, 43.65%, 43.97%, 45.98%, 43.40% (18 mars)

https://www.liveleak.com/view?t=u1RMH_1584529967
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in