2020-03-20, 14:10
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglebajs
Kan myggor sprida detta virus? Hmm...
Fästingar..
Möss... Råttor, katter, hundar, grisar, kossor,...... ? Hund vet vi.... katt påstås.....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Frågan är vad Thailand gör om de får så många smittade så deras sjukvård inte klarar av det. Tar de då beslut genom ålder, nationalitet eller något annat urval? Så om du är i riskgruppen isolera dig. 2-3 månader. Annars får du nog nu vara beredd på bli sjuk.
Deras sjukvård är redan maximerad. Du vet ingenting från S och dessutom ljuger du då du stöttat att juntan har allt under kontroll. Att manipulera bort smittan är inte att ha den under kontroll. Sluta att lägg dej i det du inte förstår och ge inte mej några råd jag inte bett om.

Vi är minst 2000 västerlänningar här och vet skillnaden mellan vad som sägs från juntan och verkligheten med viruset. 15 år och jag lär mej fler ljugerier än i dag. Bara att inte lyssna och söka info från bloggarna om läget bland sjukhusen.

Thais lika handlingsförlamade runt corona som svenskar så de går bra ihop i blåbärsskogen och nu i massagesalongerna. Om några veckor får vi se skörden i S från landet som säger "syns det inte så finns det inte" och allt är därmed sig likt som det alltid varit, vem bryr sig i övrigt?
Citera
Medlem
sannes avatar
Det är viktigt att idrottsrörelsen har aktiviteter för unga

Samtidigt som chefen (eller Anders Tegnell) för Folkhälsomyndigheten säger epedemi istället för pandemi för 3:e dagen i rad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stolypin
Bra reträtt. Viruset sprids inte i skolor eller förskolor.

Varför sprids det inte i förskolor och skolor?
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Nu står han och försvara all skit som Tegnell fått...

Ja det är helt sanslöst! Tegnell, FHM och regeringen förtjänar all kritik man har fått!

Om man inte stoppar smittspridningen (stänga skolan osv) nu kommer väääldigt många människor dö och inte bara 70+..

Och innan ni kommer med ekonomin, den kommer drabbas hårt oavsett nu eftersom andra länder agerar så lika bra att hoppa på tåget och STOPPA SMITTAN. Det går inte att komma undan de ekonomiska konsekvenserna, företag kommer konka oavsett om vi stänger skolorna.

GÖR NÅGOT TEGNELL/LÖFVÉN/FHM
Citera
2020-03-20, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Tja, när arbetslösheten breder ut sig kommer det finnas gott om ungdomar som kan hålla dessa värdefulla 80-åringar i handen. På volontärbasis såklart då skatteintäkterna minskar och kommunerna inte har råd att anställa någon. Skrämmande människosyn att offra de ungas framtid för människor som snart ändå skulle ha dött.
Arbetslösheten bredde redan ut sig innan i och med att vi tillverkar så mycket i Kina, Inden och andra delar i världen. Att ingjuta en god människosyn i våra barn nu behöver inte vara av ondo eller ska vi göra tvärtom och gå vidare på det? Hur kommer din ålderdom då att se ut?

Man kan ju se något positivt i detta och andra världkrigets ungdomar gick stärkta ur helvetet och skapade en hel del nytt med ny framtidstro. Kanske länder nu förstår att för mycket globalisering är av ondo och en hel del tillverkning flyttar hem igen.

Marknader finns kvar och service samt maskiner står och väntar. Att inte bekämpa detta med full kraft direkt var Europas och USA:s misstag. Kina, Hong Kong, Taiwan och Sydkorea visar att det går och kan nu gå vidare och hoppas på vaccin. Vi bara drar ut på tiden och hoppas på "flockimmunitet" istället för att få kontroll, minska smittspridning och till slut kväva skiten.

Jag är också sur över att ha förlorat pengar på detta, jag var på väg ifrån detta u-land men nu måste man jobba några år till ... men kanske detta för något gott med sig som gör att man kan stanna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Män eller men?

För övrigt så är jag kvinna.
Vemmpratar om dig?

Det står män ser du väl!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Män är ni djur för fan?

Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Män eller men?

För övrigt så är jag kvinna.

Citat:
Ireen von Wachenfeldt kritiserades hårt efter en rad kontroversiella uttalanden i TV-reportaget Könskriget som sändes i SVT:s Dokument inifrån våren 2005, framför allt för att hon citerade SCUM-manifestet av Valerie Solanas som liknade män vid djur. Ireen von Wachenfeldt har senare tagit avstånd från denna liknelse. Ursäkten tog hon dock tillbaka senare: "Jag skulle ha sagt att män är värre än djur. En del våldsamma män kan till och med njuta av kvinnors lidande. Det gör inte djuren".

Källa: Wikipedia

Videoklipp:
https://www.youtube.com/watch?v=byQhV-_1GXs

Förlåt mig för OT.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Det hålls två presskonferenser per dag utan att man kommer fram till någonting. Otroligt.

Är det inga presskonferenser blir folk tokiga och är det presskonferenser utan ny information blir folk tokiga.
Citera
2020-03-20, 14:12
Medlem
"Samtidigt har det heller aldrig varit en sådan våg av kritik mot enskilda medarbetare, framförallt statsepidemiolog Anders Tegnell: han har fått utstå kritik som om det var en liten firma, det här är ett stort arbete som omfattar väldigt många medarbetare. I slutändan avgör myndigheten inriktningen.

– Jag tycker det är närmast ovärdigt, det svar han utsatts för."

Själv tycker jag att det är närmast ovärdigt att leka med människoliv i en krissituation.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglebajs
Kan myggor sprida detta virus? Hmm...

En intressant fråga, jag tänkte mig att HIV kunde spridas på det viset men jag skulle sätta mina resurser på nej. Djur och människa är olika och tenderar oftast att inte sprida smitta däremellan.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Ja det är helt sanslöst! Tegnell, FHM och regeringen förtjänar all kritik man har fått!

Om man inte stoppar smittspridningen (stänga skolan osv) nu kommer väääldigt många människor dö och inte bara 70+..

Och innan ni kommer med ekonomin, den kommer drabbas hårt oavsett nu eftersom andra länder agerar så lika bra att hoppa på tåget och STOPPA SMITTAN. Det går inte att komma undan de ekonomiska konsekvenserna, företag kommer konka oavsett om vi stänger skolorna.

GÖR NÅGOT TEGNELL/LÖFVÉN/FHM

Det handlar om ekonomi simple as that
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in