Citat:
Ursprungligen postat av
Soltorkadetomater
Tysklands försvarsmakt, Bundeswehr kallas nu in! 180.000 soldater och 75.000 reservister sätts omedelbart in rapporterar CNN.
Kommer det bli kaos? Vad är anledningen till att en kvarts miljon soldater kallas in i Tyskland?
Vem kommer betala alla arbetslösa..? Är väl staten som får skicka in biljarder till a-kassorna. Vaccin först om 1,5 år tidigast alltså och vilka koncerner klarar sig så länge?
Kaos i västvärlden ... då vill jag inte ens tänka på hur illa det blir i U-länderna!!
Jag har varit orolig för detta länge, den kombinerade konsekvensen av sjukvårdskollaps, de ekonomiska och invandringen. Tänk vilka människor som bor i våra parallella samhällen och vilka vapen de besitter. Om de inte längre får bidrag eller kommer missgynnas ekonomiskt kanske de går och länsar butiker och hem efter mat och annat nödvändigt.
Hur ska folk kunna försvara sig? Polisen? Många varnar nu att halva poliskåren kan ligga sjuka samtidigt. Försvarsmakten? Har vi ens ett försvar idag?
I USA har vapenförsäljningen fullkomligt exploderat, det är väl just av den här anledningen som jag pratar om. Många oroar sig säkert över denna risk. Där har de dock ett otroligt starkt försvar.
Man släpper ju även ut fångar i många länder pga smittrisk i fängelser. Kommer dessa bete sig? Vem vet.
Känns som det kommer bli polisstater som är fullt nedstängda framöver. Fy fan känns som vi kanske går in i en dystopisk framtid