Citat:
Ursprungligen postat av
justina
Vad får dig att tro att sjukvårdspersonal inte redan har mycket smitta och att smittan inte sprids inom den kategorin just nu?
Sjukvårdspersonal med symptom testas inte idag i Sverige, och många inom vården är hemma sjuka redan i nuläget.
Med nulägets milda uppmaningar har vi dessutom folk som fortfarande åker till Åre, till exempel.
Och hela samhället är fullt av 70+ som inte hörsammar riktlinjerna alls utan är ute och handlar, är på cafe’ och liknande.
Vadå, vad får dig att tro, märklig fråga, jag har inte trott något sådant?
Jag vet att smittan finns i klustret sjukvårdspersonal sannolikt även bland deras barn.
Det är enligt mitt sätt att se det
bra att smittan finns där nu, när de har tillfrisknat återgår de till jobbet, deras barn går till skolan, och ett nytt gäng kan således insjukna utan att sjukvården står helt utan personal.
Det idealiska är att alla inom sjukvården samt deras barn har genomgått sjukdomen innan kurvan med vårdsökande pekar spikrakt uppåt och ett mycket stort antal vårdbehövande knackar på dörren. Dit kommer vi inte, men vi kan komma en bit på vägen genom att platta ut kurvan i stort vilket ger en utplattad kurva för vårdpersonal samt förekommande barn.
Du kan argumentera hur mycket du vill och gripa efter halmstrån för att du tycker att någon annan inte kan förstå bättre än du, ett tips, svälj stoltheten och gå vidare, det tänker jag göra.
Hej hej