2020-03-19, 21:52
Medlem
tremades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nederlander
Har aldrig handlat med cert förut men tänker att om opec och gänget kommer till en överenskommelse så kommer väl oljan mest troligtvis rusa utav bara fan.

Så får de bli.
Slängde in en mindre post jag kan tänka mig att förlora. Måste ju ha något att pyssla med i dessa tider. Gick ju bra idag. Har svårt att tro att oljan kan stanna lågt länge när alla oljeproducerande länder förlorar enorma mängder pengar på det.
Citera
2020-03-19, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pazera
Qliro group. kolla om tre månader,

intressasnt, har också sneglat lite på dom. vad har du för tankar här?
Citera
2020-03-19, 22:05
Medlem
Många som slopar, skjuter upp eller sänker utdelningar.
Noll i tillväxt, sjunkande vinster, ingen eller längre utdelningar. Inte många aktier som kommer vara på blått under 2020.

Telekom, den klassiska tryggheten går i te oberörd men klarar sig nog hyffsat i slutändan. Allt reserelaterat får klassas som banker under 2008. Swedbank och Volvo borde se rött imorn?
Citera
2020-03-19, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Länkar återigen den bästa bullen på avanza för DRAGLOKET Tesla. Kan bli Tesla som går till historien som bolaget som vände börsen 2020. Skall komma ihåg detta inlägg och komma tillbaka om 1 år.

https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/1052809/bull-tesla-x5-von9

Imorgon blir det rally.

Jag har en känsla av att USA-börsen åker på en rally rent generellt sista halvtimmen på börsen inför FEDs QE imorgon.

SIDENOTE: Om morgondagen blir röd även efter FEDs QE kan vi glömma återhämtningen helt och hållet.
Synd för dig att de ska stänga ner 2 fabrikerna tag just nu och att dom är ner -9% nu på efterhanden 😓
Citera
2020-03-19, 22:28
Medlem
Jofs avatar
Vid alla börskrascher historiskt utom två, IT-kraschen och Lehman Brothers så har börsen vänt och planat ut efter ungefär 40 procent nedgång,

Säger Peter Malmqvist

Men lägger till (klokt nog). Det är omöjligt att pricka botten.
Citera
2020-03-19, 22:51
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Allt är guld och gröna skogar! Förnekelsen är total
Allt är givetvis inte guld och gröna skogar, men som sagt, vissa bolag påverkas inte öht, alternativt går bättre än normalt. Nedgången har ju dessutom börjat plana ut.
Citera
2020-03-19, 23:00
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Allt är givetvis inte guld och gröna skogar, men som sagt, vissa bolag påverkas inte öht, alternativt går bättre än normalt. Nedgången har ju dessutom börjat plana ut.

Hur gammal är du? Ser du vad som händer i omvärlden? Bolag vinstvarnar, utdelningar dras in, det varslas till höger och vänster, exportförbud införs, Scania och Volvo stänger sina fabriker för att UL inte kan leverera, flyg ställs in, kronan faller, Trump pratar om recession, städer sätts i karantän, länder sätts i karantän! Jag kan fortsätta listan om du vill.

Vad har du för analys över varför nedgången har börjat plana ut? Låt höra...
Citera
2020-03-19, 23:04
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Synd för dig att de ska stänga ner 2 fabrikerna tag just nu och att dom är ner -9% nu på efterhanden 😓

Haha såg det. Det har bättrat sig lite och hoppas det blir blått imorgon xd

fan kunde sålt bullen med 15% vinst innan stängning
Citera
2020-03-19, 23:05
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Många som slopar, skjuter upp eller sänker utdelningar.
Noll i tillväxt, sjunkande vinster, ingen eller längre utdelningar. Inte många aktier som kommer vara på blått under 2020.

Telekom, den klassiska tryggheten går i te oberörd men klarar sig nog hyffsat i slutändan. Allt reserelaterat får klassas som banker under 2008. Swedbank och Volvo borde se rött imorn?

Man tycker ju det, efter böterna. Men jag är inte så säker på det. Det beror på hur marknaden reagerar på beslutet och vad som redan prisats in.
Citera
2020-03-19, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Hur gammal är du? Ser du vad som händer i omvärlden? Bolag vinstvarnar, utdelningar dras in, det varslas till höger och vänster, exportförbud införs, Scania och Volvo stänger sina fabriker för att UL inte kan leverera, flyg ställs in, kronan faller, Trump pratar om recession, städer sätts i karantän, länder sätts i karantän! Jag kan fortsätta listan om du vill.

Vad har du för analys över varför nedgången har börjat plana ut? Låt höra...

FOMO kanske? Man får vara rätt naiv om man tror att det stannar här..
Citera
2020-03-19, 23:19
Medlem
Jofs avatar
Börsen upp idag. Men den ska längre ned, innan den vänder.
Ser jag i min hysterispåkula.
Det ska bli värre, innan det blir bättre.
Citera
2020-03-19, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Haha såg det. Det har bättrat sig lite och hoppas det blir blått imorgon xd

fan kunde sålt bullen med 15% vinst innan stängning

Håller du kvar ett bull certifikat över natten? Gör aldrig det med varken bear eller bull... googla lite så förstår du varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in