2020-03-19, 20:29
Medlem
tremades avatar
Köpte bullcert x5 på olja vid lunch idag. Tror oljan kommer vända. +23% sen lunch.
Citera
2020-03-19, 20:34
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
En ganska negativ kille!
Dessvärre stämmer det han säger med mina killgissningar, eller egentligen är det väl gubbgissningar, vilket inte alls gör mig särskilt glad.
OT, men krönikören vet troligen inte skillnaden mellan korrelation och kausalitet. Det är förmodligen inte arbetslöshet som orsakar tidig död utan t.ex. dåliga gener som orsakar både arbetslöshet och förtidig död.

Många nationalekonomer tror pss att finanskriser är orsaker till lågkonjunkturer när de i själva verket både kan vara en följd av lågkonjunkturen och både finanskrisen och lågkonjunkturen kan vara en följd av en mer grundläggande orsak.
Citera
2020-03-19, 20:36
Medlem
AoE3#1s avatar
Länkar återigen den bästa bullen på avanza för DRAGLOKET Tesla. Kan bli Tesla som går till historien som bolaget som vände börsen 2020. Skall komma ihåg detta inlägg och komma tillbaka om 1 år.

https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/1052809/bull-tesla-x5-von9

Imorgon blir det rally.

Jag har en känsla av att USA-börsen åker på en rally rent generellt sista halvtimmen på börsen inför FEDs QE imorgon.

SIDENOTE: Om morgondagen blir röd även efter FEDs QE kan vi glömma återhämtningen helt och hållet.
Citera
2020-03-19, 20:40
Medlem
Cameltotems avatar
Varför vill jag köpa aktier/fonder när mini futures har mycket högre hävstång?

Vill jag ha rätt så vill jag inte ha 3% om dagen, då vill jag ju ha 20-30%.

Svårt att se nackdelar med minifutures?
Citera
2020-03-19, 20:49
Medlem
sinewaves avatar
En intressant fotnot är att denna tråd är rankad 4 på FB:s 'Aktuella ämnen'.

Om man tycker det är roligt skulle man kunna se det som en makrofaktor för att andelen som kan tänka sig köp har ökat.
Citera
2020-03-19, 21:27
Medlem
Clay79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Tesla kan vara ledaren som får upp hela börsen.. Ruskigt stark dag för Tesla.

Glömde ju länka. Jag är nog en idiot ändå.

https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/948804/bear-olja-x3-ava-2
Citera
2020-03-19, 21:30
Medlem
Oldberrys avatar
Hur säkrar ni era tillgångar i en eventuell kollaps ? Vad köper man för att säkra sig? Guld ? Några andra idéer ??
Citera
2020-03-19, 21:31
Medlem
kattsvins avatar
Citat:
Länkar återigen den bästa bullen på avanza för DRAGLOKET Tesla. Kan bli Tesla som går till historien som bolaget som vände börsen 2020. Skall komma ihåg detta inlägg och komma tillbaka om 1 år.

https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/1052809/bull-tesla-x5-von9

Imorgon blir det rally.

Jag har en känsla av att USA-börsen åker på en rally rent generellt sista halvtimmen på börsen inför FEDs QE imorgon.

SIDENOTE: Om morgondagen blir röd även efter FEDs QE kan vi glömma återhämtningen helt och hållet.

Såg att även du gick in på BULL GULD X16 VON3. Sålde du innan stängning?

Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Hur säkrar ni era tillgångar i en eventuell kollaps ? Vad köper man för att säkra sig? Guld ? Några andra idéer ??
Tror du på en kollaps så är det få saker som klår guld. Jag själv köpte https://www.nordnet.se/marknaden/ovriga-certifikat/16127916-xetra-gold i måndags.
Senast redigerad av kattsvin 2020-03-19 kl. 21:36.
Citera
2020-03-19, 21:32
Medlem
Clay79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Stackars dom. Det kanske t o m blir lägre aktieutdelning är de har räknat med. Det är hårt att äga en bank i dessa Coronatider. Andra människor blir av med jobbet och företag går omkull, men bankerna får sänkt aktieutdelning. Här borde ju staten och skattebetalarna gå in och skjuta till pengar så att bankernas ägare inte får för lite i utdelning.

Och vilka äger aktieägarna tänker du? Du tror väl inte att alla som äger aktier är rika?
Citera
2020-03-19, 21:36
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattsvin
Såg att även du gick in på BULL GULD X16 VON3. Sålde du innan stängning?

Jag lyckas sälja på en okej nivå tidigare under dagen. Minns ej exakta siffran men 10% drog jag ut iallafall. Det fortsatt upp lite till men sen dog det ut helt. Är nöjd. I dessa tider är blå färger på Avanza ett mirakel.
Citera
2020-03-19, 21:39
Medlem
kattsvins avatar
Citat:
Jag lyckas sälja på en okej nivå tidigare under dagen. Minns ej exakta siffran men 10% drog jag ut iallafall. Det fortsatt upp lite till men sen dog det ut helt. Är nöjd. I dessa tider är blå färger på Avanza ett mirakel.
Inte dåligt! Det var lockande att sälja när den låg kring +20%, gick in med en liten summa så jag tror att det får bli vinna eller försvinna för egen del.
Citera
2020-03-19, 21:49
Medlem
Nederlanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tremade
Köpte bullcert x5 på olja vid lunch idag. Tror oljan kommer vända. +23% sen lunch.

Har aldrig handlat med cert förut men tänker att om opec och gänget kommer till en överenskommelse så kommer väl oljan mest troligtvis rusa utav bara fan.

Så får de bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in