2020-03-19, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Jag sa 60 000 död till hösten på jobbet när skiten började i Italien, för att provocera och gör att det var mitt värsta scenario.
Sen har jag här på Flashback försökt vara lite balanserad gentemot de värsta domedagsprofeterna, gör världens undergång är det hur som helst inte.
Men.. Jag tror efter idag inte längre att 60 000 är osannolikt, snarare troligt. De tror alltså att 100 000 är smittade, ser man på andra länder så vet vi ju att antalet som behöver sjukvård på den siffran vida kommer överstiga vad vi kan hantera. Dvs att vi kommer ha dödssiffror som är värre än Italien.
Exakt, det kommer sluta så illa. Och orsaken är att svenskar är så fruktansvärt naiva. Man tror att det bara är andra nationer som kan drabbas.
Citera
2020-03-19, 19:20
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nartheciumm
Jag ska på begravning i morgon men har i dag börjat få lite lite snuva vad ska man göra!?

Det vet du.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Väldigt många äldreboenden är stängda för besök nu.

Har personalen också bosatt sig på äldreboendena?
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Märkligt att dom fortsätter låta tegnell synas i media fortfarande.

Och att fortsätter trots alla sina bloppers.
Ja. Verkligen. Hoppas verkligen någon sparat alla citat och kan göra ett YT-klipp där de läggs ut i kronologisk ordning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vd2Bp/studie-rokning-bakom-hog-corona-dodlighet

En studie som gjorts på 78 corona-patienter i Kina ger stöd för att rökning kan spela en huvudroll när det gäller covid-19.

Att vara rökare eller före detta rökare ökade risken för ett allvarligare förlopp och dödlighet med så mycket som 14 gånger. Rökning var dessutom den starkaste riskfaktorn av de som undersöktes i studien.

Ok, så om man slutat röka har ingen betydelse då menar dom?
Var väl ungefär vad jag skrev, och lite till...
"Rökning är en av orsakerna till att insjuknade blivit svårt sjuka eller dött av corona-viruset.
En studie gjord på 78 patienter i Kina talar för detta.
– Rökare eller före detta rökare visade 14 gånger större sannolikhet till försämrat tillstånd eller dödsfall, säger Matz Larsson, överläkare vid Örebro Universitetssjukhus."
Och jag frågade mig om slutsatserna från denna fjolla utifrån ett material om 78 patienter...
Citera
2020-03-19, 19:21
Medlem
Citat:
Men det skulle man genomfört för i alla fall 2-3 veckor sedan.

Jag svarade bara på påståendet att de inte skulle vara stängda nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nartheciumm
Jag ska på begravning i morgon men har i dag börjat få lite lite snuva vad ska man göra!?

Håll 2 meter mellan dig och övrigt närvarande.
Citera
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
I din apokalyptiska drömvärld ser det ut så.
Men faktum är att Sthlm är Sthlm och om övriga landet har hyfsad kontroll, på allt du nämner, inkluderat varutransporter, sjukvård, etc. kommer inte just Sthlm se ut som helvetet på jorden.

Om övriga storstadsregioner fallerar fullständigt kan det bli problem. Men det är långt dit. Långt.

Det är inte min drömvärld, varför säger du så? Bygga halmgubbe kan du göra någon annanstans.

Jag hoppas så klart att jag har fel.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mibetha
en studie på 78 personer i Kina jag såg det inlägget med samma propaganda ,jag är rökare och tror inte på såna rapporter .men det dröjer säkert inte innan Sverige tvingar alla att sluta röka pga en liten skitundersökning av kedjerökare i Kina .säkert röker alla dem i gruppen utan filter och är kedjerökare i nittioårsåldern .
Är väl egentligen inte så konstigt att storrökare är i riskzon eftersom deras lungor redan är påverkade av gifter och de som har svår kol ryker snabbt om de får corona. Deras lungkapacitet är redan innan COVID-19 havererad mer eller mindre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trogskalle
Så det är med andra ord inte heller något krav på att söka jobb förrän till juni?

Det ligger väl i den arbetssökandes intresse att söka jobb ändå antar jag. Men kravet på rapportering är tillfälligt pausad till juli då juni månad ska rapporteras. Detta pga corona förstås.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Tror dom mörkar det. Men å andra sidan ingen mellan 0-29år i Italien har dött.

Om det är en 8 årig flicka Tycker jag inte det är skäl för att stänga skolan.
Stäng äldreboenden för besök istället det är ju dessa som lever farligt, helt obegripligt att detta inte redan gjorts.
Men vår regering stänger väl först när sjukan redan kommit ditt😒
Så uselt passivt av sittande regering att inte stänga.

Om de stänger skolorna så kommer ju hälften av våran vårdpersonal att försvinna pg.a vård av sjukt barn, enligt regeringen och en tidigare postare i tråden.

Vad dessa inte tänkt på är dock att det räcker med ett sjukt barn på skolan sen kommer hela skolan vara infekterad några dagar senare. Dessa barn kommer sedan hem och smittar sina föräldrar, som jobbar på vårdboenden och sjukhus, och därmed infekterar dessa gamla och sjuka ändå "som ska skyddas". Att vara hemma ifall man är sjuk hjälper ju inte ett dugg med tanke på att forskningen kommit fram till att man är som mest smittsam en vecka innan man uppvisar symptom.

Men detta är är ju precis vad regering vill: bli av med gamla och sjuka verkar det som. Det är iallafall den planen de följer, till motsats till alla andra länder i Europa.

Det blir ju mycket mer pengar över i pensionssystemet tills de själva ska gå i pension, om inte annat. Det är nämligen inte så långt kvar dit för de flesta i regeringen.
Senast redigerad av Idiotsverige 2020-03-19 kl. 19:23.
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trogskalle
Så det är med andra ord inte heller något krav på att söka jobb förrän till juni?
Ta det inte som en semester.

Använd tiden klokt till att fila på ditt CV och följa med vad som händer på Coronasidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in