2020-03-19, 19:17
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Tror dom mörkar det. Men å andra sidan ingen mellan 0-29år i Italien har dött.

Om det är en 8 årig flicka Tycker jag inte det är skäl för att stänga skolan.
Stäng äldreboenden för besök istället det är ju dessa som lever farligt, helt obegripligt att detta inte redan gjorts.
Men vår regering stänger väl först när sjukan redan kommit ditt😒
Så uselt passivt av sittande regering att inte stänga.

Ingen mellan 0 och 38 har dött. Två som var 39 år och båda var sedan tidigare obotligt sjuka. den ene hade cancer i sitt slutskede.
Citera
2020-03-19, 19:17
Medlem
Citat:

Stäng äldreboenden för besök istället det är ju dessa som lever farligt, helt obegripligt att detta inte redan gjorts.

Väldigt många äldreboenden är stängda för besök nu.
Citera
2020-03-19, 19:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Jag är en av de som hamstrar.. 1/4 av vår befolkning har gjort detta

Men jag börjar nu seriöst tro att butikerna blåser oss , en iakttagelse är att de lägger fram låga antal av t ex pasta hela tiden så att vi kunder ska tro att detta snart är slut

Denna iakttagelse är både ifrån Willys samt Lidl där Jag vistats dagligen för att öka mina lager... normalt får Lidl in heltal med t ex pasta men hela tiden så har man typ 20 paket pasta kvar

Även Willys gör så här, ena dagen är fiskbullarna helt slut, nästa dag står två ynka lådor framme... ”ta nu innan det är försent ”

Du vistas där dagligen...? Hur stora lager planerar du?
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vd2Bp/studie-rokning-bakom-hog-corona-dodlighet

En studie som gjorts på 78 corona-patienter i Kina ger stöd för att rökning kan spela en huvudroll när det gäller covid-19.

Att vara rökare eller före detta rökare ökade risken för ett allvarligare förlopp och dödlighet med så mycket som 14 gånger. Rökning var dessutom den starkaste riskfaktorn av de som undersöktes i studien.

Ok, så om man slutat röka har ingen betydelse då menar dom?
Ingen rökare såg detta komma..............
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Gissar på runt två veckor. Då kommer dödstalen ha tagit fart och sjukhusen kollapsar. Logistik-kedjor som levererar mat och annat kommer antagligen ha större problem än idag att få ut varor till butiker. De hyllor som är tomma idag kommer att fortsätta gapa tomma och ännu fler varor utöver det kommer att börja bli utplockade. Då kommer de sista förnekarna att vakna och upptäcka att de inte förberett sig och då tar det fart på riktigt. De som förnekar hårdast idag är de som kommer att bli otäckast när de väl släpper sargen. Räkna med slagsmål i butiker och mataffärer.

Som bonus kommer blattegängen att börja mobilisera för att dra runt och plundra förnödenheter i villaförorterna. Det kommer inte bli vackert. Inga andra länder kommer att ha det här problemet men just Sverige har ju importerat ett gigantiskt överskott av fientliga MENA-folk de senaste åren till skillnad från andra nordiska länder. Nu kommer den verkliga räkningen för detta.

Som sagt, två veckor, kanske tre.

I din apokalyptiska drömvärld ser det ut så.
Men faktum är att Sthlm är Sthlm och om övriga landet har hyfsad kontroll, på allt du nämner, inkluderat varutransporter, sjukvård, etc. kommer inte just Sthlm se ut som helvetet på jorden.

Om övriga storstadsregioner fallerar fullständigt kan det bli problem. Men det är långt dit. Långt.
Citera
Medlem
Trogskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Ni som är arbetssökande och inskrivna på arbetsförmedlingen och får a-kassa/aktivitetsstöd:

https://arbetsformedlingen.se/for-arbetssokande/hitta-jobb/tips-inspiration-och-nyheter/artiklar/2020-03-18-aktivitetsrapportera-inte

Skönt va?

Så det är med andra ord inte heller något krav på att söka jobb förrän till juni?
Citera
Medlem
– Jag har sett statistik från Frankrike där man bara hittade något enstaka fall som intensivvårdats i åldrarna under 70 år. Men det är så att när stora grupper blir sjuka samtidigt dyker även de här ovanliga fallen upp, säger han.

AT kommenterar läget i Aftonbladet.

Var alla rapporter om att hälften av Frankrikes alla IVA-patienter är under 60 fake news?

Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:

Du tycker inte 8-åriga flickor lever farligt om de riskerar att dö?
Citera
Medlem
Jag ska på begravning i morgon men har i dag börjat få lite lite snuva vad ska man göra!?
Citera
2020-03-19, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nartheciumm
Jag ska på begravning i morgon men har i dag börjat få lite lite snuva vad ska man göra!?

Stanna hemma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Väldigt många äldreboenden är stängda för besök nu.

Men det skulle man genomfört för i alla fall 2-3 veckor sedan.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vi? Tala för dig själv. Du gör inte ett förbannade dugg i detta och ska inte nämna ordet lära.

Du är helt miljöskadad. I influensan dog det drygt 1600 med vaccin under de senaste två säsongerna. Du pissar på dessa. Hade det inte vaccinerats hade det varit 2500.

Till juni kommer det att vara 3000 döda i covid-19 i Sverige. Huvuddelen, över 90 %, personer över 80 med andra sjukdomar som skulle dött ändå innan detta år är slut.

Hoppas du har rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in