2020-03-19, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Varför säger så många 3-4 veckor? Siffrorna tyder ju på att vi är max 10 dagar efter Italien.
Vilka siffror läser du ut vad i?
Citera
2020-03-19, 18:52
Medlem
pazeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Då bedömer du okritiskt att hans svar är fullt rimliga nu också?

vet inte vad du syftar på. Jag bedömer dock att AT utgår i grunden för samhällets bästa. Vilket är bra i längden.
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Professorn och smittskyddsexperten Johan Giesecke, 70, tror att flera tusen svenskar kommer att dö av coronaviruset – och halva befolkningen kan smittas före sommaren.

– Det skulle inte förvåna mig, säger han i en stor tv-intervju för Expressen.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Låt mig gissa fortsättningen:
Vi har några få yngre...
Andelen yngre är liten...
Det är inte yngre som driver bristen på intensivvård...
Toppen på antal yngre är snart nådd...

Nä hoppas verkligen inte. Men jag gillar inte att han inte kan ha planering för ett worst case scenario, hans dag för dag skrämmer mer än är informativt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Förstår inte vad det är för mening att isolera befolkningen och stänga skolor? Även om man skulle isolera befolkningen i ett år så räcker det att en endaste människa går ut och nyser så är bollen i rullning igen. Alla kommer bli smittade förr eller senare, och då krävs det att man har ett fungerande immunförsvar. Jag tror inte immunförsvaret blir bättre av att stressa upp sig som satan över något man inte kan göra någonting åt.
Efter ett år så har ingen viruset kvar.
Citera
Medlem
Håller ni fortfarande på och tjatar om Anders Tegnell?? Det är som en vinylplatta med hack i.
Ni är besatta av herr Tegnell. He he..

Citat:
15-åriga dottern ombads lämna spårvagn – på grund av coronaskräck.
https://www.aftonbladet.se/tv/a/308127/15-ariga-dottern-ombads-lamna-sparvagn--pa-grund-av-coronaskrack

Vilket djävla stolpskott till kvinna som bad flickan gå av bara för att hon såg asiatisk ut! Jag hoppas att någon coronasmittad hostar och nyser ordentligt rakt i ansiktet på henne! Är det ett typiskt GBG-beteende eller är hon ett undantag?
Senast redigerad av BourbonStreet 2020-03-19 kl. 19:05.
Citera
Avslutad
Hur många dagar tror ni det är kvar innan det spårar ur totalt här i Stockholm???
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
För att förhindra att smittan ökar mer, det gör den nu. Sjukvården kommer inte klara det när tusentals måste ha vård det ser du i Italien.

Och de testar massor men vad hjälper det? De som är sjuka måste stanna hemma och inte träffa äldre. Sådan är dock inte riktigt samhällsstrukturen i Italien och inte heller i Spanien. De har sannolikt svårt att bryta sina familjetraditioner och fortsätter träffa äldre i stor utsträckning.
Citera
2020-03-19, 18:53
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Åk till Lombardiet och berätta att deras panik är obefogad. Du blir nog poppis.

Eller bättre han kan få en flygbiljett från mig så han kan åka till Italien
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Det kan hindra smittan att öka.
Sverige borde därför ha tester som i vissa andra stater där man kan åka förbi och testa sig flera gånger om man vill.
Fast tester när man har stor spridning i samhället blir ju ganska meningslös.. man skulle ju behöva testa sig en gång per dag. Du kan ju bli smittad minuten efter testet och då är det ju närapå ännu farligare för då åker du kanske glad i hågen hem till gamla farmor och hälsar på eftersom du är "frisk".
Citera
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Jo Italien har fler döda än Kina nu som jag förutspådde, men bara hälften så många smittade. Detta gör att man kan ifrågasätta Kinas dödstal rätt kraftigt.

Min teori är att de flesta döda i Kina blev aldrig testade för COVID19, utan redovisades som döda i "vanlig" lunginflammation, vilket är vad som läkare och krematorieanställda vittnar om.

Detta betyder sannolikt att den verkliga dödligheten är mycket högre än vad som går att se i statistiken, närmare Italiens än Kinas hursomhelst.

Eller så klarade Kina att erbjuda adekvat vård till alla utan att tvingas till triage (förutom i Wuhan i inledningsstadiet, men det löste kineserna genom att bygga ett helt nytt sjukhus på 8 dagar och flyga in 55 000 sjukvårdspersonal dit från andra regioner).
Senast redigerad av berenpxx 2020-03-19 kl. 18:56.
Citera
Avslutad
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Nu kommer uppgifter från Kina att rökning är en stor riskfaktor i samband med Corona.

Inte helt oväntat.

en studie på 78 personer i Kina jag såg det inlägget med samma propaganda ,jag är rökare och tror inte på såna rapporter .men det dröjer säkert inte innan Sverige tvingar alla att sluta röka pga en liten skitundersökning av kedjerökare i Kina .säkert röker alla dem i gruppen utan filter och är kedjerökare i nittioårsåldern .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in