2020-03-19, 17:45
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.Dalman
Men om man inte testar alla misstänkta fall så fångar man ändå inte upp alla smittade. Smittan lever därmed vidare samtidigt som man har bränt en massa resurser på testning. Förklara vad vinsten är med att lägga resurser på detta jämfört med att isolera alla misstänkta fall?
Jag vet inte om jag anser att alla med en liten snuva är ”misstänkta” fall, det blir orimligt.
Helst ska testningen koordineras med en rad andra åtgärder. Sydkorea och Vietnam brukar framföras som exempelländer som testar väldigt mycket och har få döda respektive få fall.
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Jag inte sett NÅGOT fall som diagnostiserats som avliden enbart på grund av CORONA.

Kanske Corona kan försvåra för de som har andra sjukdomar. Men inte ens det är klarlagt.
Vad är det du vill ha sagt med det?
Citera
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Du ställer så huvudlöst intelligensbefriad frågor. Är du medveten om att coronaepidemin i Sverige knappt lämnat startgroparna?

Vi är i början, på början.
Ja, med tanke på att det är typ 12 döda så får man ju lov att säga att vi knappt startat om 100 000 ska dö...
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Målsättningen beror förstås på Coronas egenskaper. Läs min posthistorik!
Sorry! Jag känner igen din avatar, men har inte din argumentation klar för mig.
Vi vet alla hur den här tråden är. Detta är ju närmast ett veritabelt chattforum. Jag tillhör inte dem som har tid att läsa ikapp.

Men i vilket fall som helst. Själva termen "herd"-immunity verkar det ha gått troll i, precis som termen triage.

Icke desto mindre så är förhoppningen att de unga och friska ska bli immuna, så att de som blir sjuka inte överväldigar sjukhusen. Det har nu även de brittiska experterna insett.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Det tar i snitt ungefär tre veckor från det att någon blir smittad tills det att vederbörande stryker med.

Det stod 8 dgr i rapporteringen från Italien. 4 dgr i hemmet 4 dgr iva-vård
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Ok. Ja hur får man då ihop gissningen på 100 000 smittade och inga ytterligare åtgärder?
Det är ju redan för många att hantera, det kraschar ju vården flera ggr om. Vad mer skulle man vänta på?
Min gissning är 200.000 smittade och att ny fakta om Corona har kommit. Taskigt läge, kan man säga...
Citera
2020-03-19, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Ineffektiv metod enligt Tegnell, som menar att man upptäcker ett väldigt fåtal med corona den vägen.
Men varje person man upptäcker innebär att man troligen får mindre spridning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Många som har corona har inte feber. En del har t.o.m inga symptom alls.
Och hur fångar siffer- onanisterna upp dessa personer till sin statistik?
(Utan att testa hela populationen...)
Citera
Medlem
Ja ni sitter och är vansinniga med all hyster.

Vi har sinnessjuka 0,01% som är smittade i Sverige och ni tror världen ska gå under....
Är i princip omöjligt att få Corona, inte har jag blivit sjuk fast jag varit ute mycket på stan och kramat många bekanta, var även med en bekant som var snuvig efter en resa i italien men det försvann med.

Ni kan alla leva som vanligt, sluta tro ni är så speciella ni lär få någon sjukdom 0,01% har, då ska ni verkligen slicka runt på allmänna platser, inte ens då. Det är större chans att träffas av blixten än att få corona....
Citera
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Så, vilka plasmakoncentrationer har man rapporterat goda resultat med från Kina, som du hänvisar till?
Hur mycket liposomal vitaminberedning behövs för att uppnå detsamma?
Hur ofta?
Vet ej, har endast tagit del av info som refereras här. Rätt höga doser men kineserna verkar iaf optimistiska.

Report from China: Three Intravenous Vitamin C Research Studies Approved for Treating COVID-19

https://williambowles.info/2020/03/03/china-treating-coronavirus-covid-19-with-intravenous-vitamin-c/
Citera
2020-03-19, 17:47
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
En underliggande sjukdom kan man överleva många år med, en av de vanligaste underliggande sjukdomarna vid dödsfall av Covid-19 är högt blodtryck. Det kan man medicinera och leva med i 50 år utan bekymmer, dvs tills något annat tar livet av en. Exempelvis SARS-CoV-2.
Om jag nu dör, så kan man beskriva det som att jag dör AV nästäppa (vilket jag har). Vådligt slarv i tänkandet mellan orsak och verkan.
Citera
2020-03-19, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
Det stod 8 dgr i rapporteringen från Italien. 4 dgr i hemmet 4 dgr iva-vård

Tänk på att det är en inkubationstid på 2-14 dagar. Från smittad till sjuk.
Senast redigerad av Stockholmskisen 2020-03-19 kl. 17:49. Anledning: Frl
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in