2020-03-19, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Ska bli intressant att läsa analyserna om varför vissa länder fick en så mycket högre grad serious/critical och döda.

Tyskland har ju väldigt få t ex i förhållande till antal fall.

Kulturskillnader- runt medelhavet kommer flest dö, i norden minst.
Citera
Medlem
Covids avatar
Så fort du petar dig i ögat är händerna inte rena längre. Om du har virus finns det i alla fuktiga hålor i fejan.

Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Är det även olämpligt att peta sig i ögat om man är hemma och har rena händer?
Citera
Moderator
Mr.Woodss avatar
Anders Tegnell säger nu att "i stort sett alla som intensivvårdats är över 80-90 år".

Jag får inte ihop det med medelåldern på 66 år.
Kan det vara så att Tegnell helt enkelt står och ljuger?
Citera
2020-03-19, 14:27
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
...

Klart han ändrar sig, annars vore han ju inte vetenskaplig. En vetenskapsman ändrar sig varje gång ny fakta framkommer. Ju mer han ändrar sig med ny fakta, desto trovärdigare är han. En vetenskaplig person testar, var kranen för mycket på får man testa å sänka lite å se vad som händer. Att kritisera sådant agerande är att kritisera vetenskaplig metod.

Om ALLA får det dör ca 1% av världens befolkning, naturligt urval helt enkelt. Vi kan må bra av att bbli 1% färre, in fact, vi kan må bra av att bli 20% färre.
Jo, men nu handlar det om kommunikation. Och dessutom verkar han snarare hatta och ger allra minst ett kompetent intryck. Han har som bekant också kommit med en massa utfästelser som för de flesta verkat tvivelaktiga. Andra vetenskapsmän kan ju uttrycka sig redigt, varför kan inte han det?

Härom dagen sa han nåt om smittan i stil med ”Idag så kommer det att regna. Gör det inte det så kanske det regnar imorron. Hursomhelst så kommer det att regna nån gång.”
Var ligger det vetenskapliga i det? Hur skulle det uppfattas om meteorologen sa så på ”Vädret”?

Ditt sista stycke avstår jag från att kommentera då det talar för sig självt.
Citera
2020-03-19, 14:28
Medlem
Covids avatar
Nä, den kommer att döda lika många svenskar som spanskan, i ett enda svep, trots bättre kunskap och överlägsen sjukvård. Corona är i själva verket värre än spanskan.

Du måste ändå fatta att man inte stänger ned Europa och USA för en jävla säsongsinfluensa??

Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Man tippar att Corona kommer tillbaka i höst. Spanskan kom tillbaka 3ggr. Först om Corona kommer tre ggr kan vi sätta oss ner och jämföra
Citera
2020-03-19, 14:28
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Äntligen erkänner Tegnell att orsaken till att vi inte testat fler, är för att vi inte KUNNAT. Tidigare tycker jag det lät som om det nuvarande testantalet och teststrategi var oberoende av hur många vi hade möjlighet att testa.
Citera
2020-03-19, 14:29
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Min prognos: pridetåget i Stockholm blir ingen höjdare i år...

Kanske är det så att bögarna klarar sig, hiv-mediciner verkar ju ha viss effekt på viruset? När detta är över så är det kanske bara hiv-smittade bögar kvar och livet blir en enda stor bögfest tills de dör ut?
Citera
2020-03-19, 14:31
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Äntligen erkänner Tegnell att orsaken till att vi inte testat fler, är för att vi inte KUNNAT. Tidigare tycker jag det lät som om det nuvarande testantalet och teststrategi var oberoende av hur många vi hade möjlighet att testa.

Sanningen kommer alltid fram.
Nu kommer alla Tegnell-följare och förnekare att ignorera detta men vi vet iallafall.
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
De flesta influensor sätter sig högt upp i lungorna, SARS Covid19 sätter sig långt ner i lungorna.

Det är en stor skillnad.

Nu sa MSB.

Var källkritisk

Ja det tänker vi vara.
Källkritisk är mitt förnamn

Lungor som lungor
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Sveriges journalistkår är sådan besvikelse, varje presskonferense påminner om galenskaparnas trögfattarföreningen.
De är i särklass den uslaste länken.
Citera
2020-03-19, 14:32
Medlem
Covids avatar
(27 + 61 + 91 + 81 + 72 + 70) / 6 = 67. Par example.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Anders Tegnell säger nu att "i stort sett alla som intensivvårdats är över 80-90 år".

Jag får inte ihop det med medelåldern på 66 år.
Kan det vara så att Tegnell helt enkelt står och ljuger?
Citera
2020-03-19, 14:32
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Kanske är det så att bögarna klarar sig, hiv-mediciner verkar ju ha viss effekt på viruset? När detta är över så är det kanske bara hiv-smittade bögar kvar och livet blir en enda stor bögfest tills de dör ut?

Synd för dem då att Eurovision är inställd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in