Citat:
Ursprungligen postat av
Madrida
Jag är helt inne på det du skriver nedanför. Men jag tycker ändå det är något som är märkligt. Om det dör så många varje år i olika influensor varför väljer man extra ordinära lösningar nu för då. Något stämmer inte för då måste viruset vars driftigare än vi vet.
Problemet med att isolera olika individer är att det helt enkelt inte funkar. Något ska man ha från butiken, någon annan ska man träffa osv. Om man däremot begränsar alla till en och samma yta då kan man isolera 100%.
Eftersom smittan nu är okontrollbar så blir det svårt att tillämpa de åtgärderna du beskriver. Det hade absolut funkat som första åtgärd.
Det exceptionella med just detta viruset är att det är helt nytt, finns inga vaccin eller något som kan stoppa det hela. Dvs att alla kan bli smittade och därför blir det massivt pådragning för att inte sjukvården skall belastas och slås ut helt. I vanliga influensatider har relativt många tagit ett vaccin eller folk är immuna överlag plus inte lika smittsamt.
Men jag förstår inte varför man slutat testat folk? Det man skall göra är att masstesta alla för COVID-19 och ALLA som är smittade sätter man i karantän. Något som minskar smittan numerärt, ta Sydkorea som exempel.